A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дзензелівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Про затвердження Положення про моніторинг якості освіти та освітньої діяльності в Дзензелівському ЗЗСО І-ІІІ ст. на 2023 рік

Дата: 27.02.2023 17:15
Кількість переглядів: 150

 

 

ДЗЕНЗЕЛІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ

МАНЬКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

НАКАЗ

   с.Дзензелівка

 

02 лютого 2023 року                                                                            № 18-ос


Про затвердження Положення

про моніторинг якості освіти

та освітньої діяльності в 

Дзензелівському ЗЗСО І-ІІІ ст. на 2023 рік

 

         Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27серпня 2010 року №778, Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року № 54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/34437, Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу МОНУ «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, з метою підвищення якості освіти, активізації й удосконалення діяльності закладу, ефективності управління освітнім процесом

НАКАЗУЮ:

  1.  Затвердити та ввести в дію Положення про моніторинг якості освіти та освітньої діяльності у Дзензелівському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів згідно рішення педагогічної ради Протокол № 4 від 30.01.2023р. (Додаток 1).

  2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Візіру М.В. довести до відома педагогічних працівників зміст затвердженого Положення про моніторинг якості освіти та освітньої діяльності.

  3. Керівникам методоб’єднань  на засіданнях розглянути дане Положення та Програму внутрішнього моніторингу (Додаток 2).

  4. Затвердити склад творчої групи, щодо здійснення внутрішнього моніторингу в закладі:

Голова робочої групи – Візір Михайло Вікторович

Заступник голови робочої групи – Тітаренко Лариса Анатолівна

Члени робочої групи: Дігтяренко С.О., Сидоренко Л.О., Демидова О.Л

  1. За Графік здійснення внутрішнього моніторингу  використовувати план внутрішнього моніторингу діяльності педагогічних працівників на 2022-2023 н.р. затвердженого наказом №86-ос від 19.10.2022

  2. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника з навчально-виховної роботи Візіра М.В.

 

Директор закладу:                               Алла АРЗАМАСОВА

З наказом ознайомлені:

Михайло ВІЗІР

Лариса ТІТАРЕНКО

Олена МОРОЗ

Степан БОНДАР

Юлія БОРТНІК

Віктор ВІЗІР

Людмила ВІЗІР

Людмила СИДОРЕНКО

Світлана САМБОРСЬКА

Ольга ДЕМИДОВА

Ніна СОРОКА

Юрій СОРОКА

Наталія ЛЕВЧЕНКО

Людмила НЕПИЙВОДА

Людмила ДІГТЯРЕНКО

Світлана ДІГТЯРЕНКО

Наталія БАС

Інна ДИШЛЮК



 

Додаток 1

 До наказу по Дзензелівському ЗЗСО І-ІІІ ст.

                                                                                                                       від 02.02.23 №18-ос

 

ПОЛОЖЕННЯ

про моніторинг якості освіти та освітньої діяльності

у Дзензелівському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Маньківської селищної ради Черкаської області

 

І. Загальні положення

 

1.1. Цей Порядок визначає механізм підготовки та проведення моніторингу якості освіти та освітньої діяльності (далі – моніторинг) у Дзензелівському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Маньківської селищної ради Черкаської області.

1.2. Моніторинг проводиться відповідно до:

законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших актів законодавства, наказів МОН України, Положення про внутрішню систему якості освіти Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів; Статуту школи та даного Положення.

1.3. Провідним напрямком удосконалення системи освіти є формування системи управління якістю освіти засобами моніторингу розвитку та контролю якості освіти із залученням усіх зацікавлених учасників освітнього процесу.

1.4. Дане Положення спрямоване на підвищення якості освіти, активізацію та удосконалення діяльності закладу.

1.5. Внутрішкільний моніторинг передбачає збирання (первинні дані), аналіз та оцінку якості освіти, зберігання (створення і ведення бази даних), прогнозування та розробку рекомендацій щодо корекційної роботи.

1.6. Моніторингові дослідження проводяться робочою й моніторинговою групами.

1.7. Положення узгоджується та затверджується на засіданні педагогічної ради.

1.8. Дане Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу.

1.9. Мета проведення моніторингу: 

виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти у закладі освіти,

встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилень від цілей.

1.10. Об'єктом моніторингу є система організації освітнього процесу в школі.

 

1. Освітнє середовище:

• контингент тих, хто навчається;

• кадрове (педагогічне) забезпечення освітнього процесу.

2. Ті, хто навчаються:

• ступінь адаптації до навчання учнів 1-х, 5-х класів;

• рівень навченості (з усіх предметів);

• рівень вихованості учнів;

• рівень роботи з обдарованими дітьми;

• модель випускника, рівень її досягнення учнями школи (за ступенями навчання).

3. Педагогічні працівники (і класні керівники):

• рівень професійної компетентності;

• якість і результативність педагогічної роботи;

• рівень інноваційної діяльності;

• аналіз педагогічних труднощів(через анкетування);

• самоосвітня діяльність.

4. Освітній процес:

• відомості про виконання всеобучу;

• аналіз стартового, проміжного та підсумкового контролю за рівнем навчальних досягнень учнів.

5. Соціально-психологічне супроводження освітнього процесу:

• соціальний паспорт школи;

• психологічна діагностика;

• профілактична робота.

6. Здоров'язберігаючий аспект, безпека життєдіяльності, охорона праці.

 

ІІ. Суб’єкти, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу

2.1. Участь у підготовці та проведенні моніторингу беруть:

суб’єкти, які проводять моніторинг;

суб’єкти, які здійснюють науково-методологічний супровід моніторингу;

суб’єкти, які залучаються до опитування, спостереження або виконання письмових робіт (завдань) моніторингу на етапі проведення дослідження (далі – учасники дослідження).

2.2. Суб’єктами моніторингу виступають:

– робоча і моніторингова групи,

– адміністрація школи,

– органи учнівського самоврядування,

– батьківська громада.

 

2.3. Ініціаторами моніторингу є адміністрація закладу, органи самоуправління школи.

 

2.4. Суб’єктами, які здійснюють науково-методологічний супровід моніторингу, виступають:

– методична рада,

– адміністрація закладу.

 

2.5. Учасниками дослідження є:

здобувачі освіти закладу;

педагогічні працівники;

батьки, інші законні представники здобувачів освіти.

 

ІІІ. Форми та методи моніторингу

3.1. Основними формами моніторингу є:

· самооцінювання власної діяльності педагогами, учнями, адміністрацією;

· внутрішня оцінка діяльності адміністрацією, керівниками спільнот, груп тощо;

· зовнішнє оцінювання діяльності органами управління освітою.

 

3.2. Методи моніторингу:

· метод спостереження;

· метод анкетування;

· метод бесіди;

· метод соціометричного вибору.

 

3.3. Напрями моніторингу:

До основних напрямків моніторингу належать:

· дотримання законодавства у сфері освіти;

· оснащеність освітнього процесу;

· рівень навчальних досягнень;

· організація превентивної освіти дітей та молоді;

· професіоналізм педагогічних працівників;

· організація управлінської діяльності;

· ефективність виховних систем;

· виконання соціального замовлення;

· забезпечення доступності дошкільної і середньої загальної освіти.

 

 3.4. Моніторинг якості системи освіти, організований згідно з обраними напрямками, використовує різні види вимірювань: педагогічні, дидактичні, соціологічні, психологічні, медичні, санітарно-гігієнічні, демографічні, статистичні та ін.

 

IV. Процедура підготовки та проведення моніторингу

Функціональні обов'язки суб’єктів:

4.1. Керівництво школи:

розробляє і втілює внутрішньошкільну систему моніторингу якості освіти і виховання;

установлює і затверджує порядок, періодичність проведення моніторингових досліджень;

визначає шляхи подальшого розвитку школи.

 

4.2. Робоча група (координатор, інструктор, консультант):

планує, розробляє Програму (формулює проблеми, що досліджуватимуться; визначає мету та завдання моніторингу; розраховує і формує вибірки, визначає критерії і показники оцінювання результатів дослідження тощо);

ініціює дослідження; координує, проводить моніторингові дослідження.

4.3. Члени робочої групи:

  • збирають інформацію;

  • вивчають інформацію;

  •  аналізують результати моніторингу;

  •  узагальнюють результати моніторингу;

  • ведуть облік результатів моніторингу;

  • оприлюднюють на сайті підсумки внутрішнього моніторингу;

  • розробляють рекомендації з усунення виявлених недоліків.

4.4. Класний керівник:

  • проводить контроль за всеобучем кожного учня;

  • своєчасно доводить підсумки до відома батьків;

  • своєчасно подає інформацію для моніторингу.

4.5. Учитель:

  • визначає й аналізує рівень навчальних досягнень учнів з предметів за результатами тестування, контрольних зрізів, підсумків за семестри, навчальний рік;

  • визначає шляхи підвищення навчальних досягнень учнів;

  • своєчасно подає інформацію для моніторингу.


 

V. Форми проведення моніторингу:

5.1. Безпосереднє одержання інформації від учасників дослідження (за допомогою спостереження, інтерв’ювання тощо);

5.2. Опосередковане одержання інформації від учасників дослідження (у письмовій та/або електронній формі, із залученням експертів тощо);

5.3. Одержання інформації без залучення учасників дослідження (за допомогою вивчення документації, статистичної або оперативної інформації тощо).

 

Моніторинг може проводитися з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій, у тому числі дистанційно. Під час проведення дослідження можуть використовуватися фронтальна, групова або індивідуальна робота учасників дослідження.

 

VІ. Участь у моніторингу

 

6.1. Участь учасників освітнього процесу в внутрішньому моніторингу якості освіти є добровільною.

6.2. При проведенні моніторингу перелік учасників дослідження (із зазначенням категорій учасників освітнього процесу та їх чисельності) оприлюднюється не пізніше, ніж за десять днів до початку його проведення, у будь-який спосіб, визначений суб’єктом моніторингу та узгоджений з ініціатором моніторингу (у разі потреби).

6.3. При проведенні моніторингу адміністрація закладу освіти створює належні умови для його проведення, зокрема  надають необхідні приміщення, матеріально-технічні ресурси, забезпечують розумне пристосування для осіб з особливими освітніми потребами (у разі потреби), вносять необхідні зміни до графіку освітнього процесу.

6.4. Організація роботи щодо здійснення внутрішнього моніторингу покладається на голову методичної ради школи.

6.5. Робота з проведення внутрішнього моніторингу здійснюється методичною радою школи.

6.6. Загальне керівництво щодо здійснення внутрішнього моніторингу покладається на адміністрацію школи.

6.7. Педагог має можливість обрати один із запропонованих видів моніторингу.

6.8. Моніторингові дослідження вчитель координує та узгоджує з керівником спільноти, головою методичної ради, адміністрацією школи.

6.9. Для проведення моніторингових досліджень використовуються тільки апробовані технології (інструментарії).

6.10. Педагогічні працівники несуть відповідальність за дотримання критеріїв здійснення моніторингу, зазначених у даному Положенні протягом всієї своєї діяльності.

6.11. Аналіз та обговорення підсумків моніторингових досліджень проводиться щороку на засіданнях методичних об’єднань вчителів-предметників, методичної та педагогічної рад школи.

6.12. Матеріали моніторингових досліджень зберігаються протягом року, а підсумкові – протягом навчання учнів, з якими проводився моніторинг.

6.13. Моніторингові дослідження можуть проводитися з учнями, педагогічними працівниками школи, за згодою Ради школи –з батьками та громадськістю.

6.14. Моніторинг може проводитись як під час освітнього процесу, так і в позаурочний час.

6.15. Проведення моніторингових досліджень здійснюється у 3 етапи:

 

І етап – підготовчий, передбачає постановку мети, визначення об’єкта спостереження, встановлення термінів проведення моніторингу, вивчення відповідної літератури, підбір інструментарію.

 

ІІ етап – практичний: збір інформації через проведення співбесід, тестувань, анкетувань, відвідування уроків, проведення контрольних, тестових робіт, позакласних заходів.

 

ІІІ етап – аналітичний: аналіз і систематизація інформації, розробка рекомендацій та пропозицій, формування висновків.

 

6.16. Учасники дослідження повинні:

дотримуватися вимог проведення моніторингу, про які вони були поінформовані;

виконувати інструкції осіб, які проводять моніторинг, щодо процедури моніторингу;

виконувати завдання, оформляти виконану роботу згідно із правилами, визначеними в інструкції до неї;

після завершення часу, відведеного для виконання письмової роботи (завдання), повернути матеріали моніторингу особам, які проводять моніторинг;

дотримуватися правил етичної поведінки та принципів академічної доброчесності; виконувати роботу (завдання) на робочому місці, визначеному суб’єктом моніторингу.

 

VІІ. Результати моніторингу

 

7.1. Підсумки моніторингу можуть узагальнюватися у схемах, діаграмах, висвітлюються в аналітично-інформаційних матеріалах.

7.2. Дані моніторингу можуть використовуватись для обговорення на засіданнях предметних методичних об’єднаннях, нарадах при директору, засіданнях методичної ради школи, педагогічних радах.

7.3. За результатами моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення щодо планування та корекції роботи.

 

VIIІ. Контроль за проведенням моніторингу

 

8.1. Контроль за проведенням моніторингу здійснює адміністрація школи.

8.2. Періодичність проведення моніторингових досліджень визначається адміністрацією закладу.

8.3. Особи, що здійснюють моніторинг, несуть персональну відповідальність за достовірність і об'єктивність наданої інформації.

8.4. Особи, які організовують моніторинг, несуть персональну відповідальність за обробку даних моніторингу, їх аналіз та використання, поширення результатів.

8.5. З урахуванням змін, що відбуваються в освіті, можливий перегляд системи показників моніторингу та вдосконалення методів і напрямків досліджень.

8.6.  За результатами моніторингу готуються аналітичні матеріали. Зазначені матеріали включають аналітичну інформацію та пропозиції з питань, вирішення яких знаходиться в компетенції органів управління освітою.

8.7. Моніторинг передбачає широке використання сучасних інформаційних технологій на всіх етапах: збирання, обробка, зберігання, використання інформації. Зберігання та оперативне використання інформації здійснюється за допомогою електронного зв'язку й регулярного поповнення електронних баз даних.

VIII. Дане Положення може підлягати доповненню або змінам за рішенням педагогічної ради Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Маньківської селищної ради.

 

Додаток 2

 До наказу по Дзензелівському ЗЗСО І-ІІІ ст.

                                                                                                                       від 02.02.23 №18-ос

 

Зразок Програми внутрішнього моніторингу Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Маньківської селищної ради.

Тема: «Використання педагогічними працівниками платформи NZ.UA  для ведення електронних журналів та щоденників під час організації освітнього процесу»

Мета: Проаналізувати використання педагогічними працівниками платформи NZ.UA  для ведення електронних журналів та щоденників під час організації освітнього процесу

Завдання:

  1. Вивчити використання педагогічними працівниками даної платформи для дистанційного навчання.

  2. З’ясувати, з якими проблемами зіштовхнулися вчителі у роботі з даною платформою.

 

Об’єкт моніторингу: організація роботи педагогічних працівників на платформі NZ.UA.

Учасники дослідження – педагогічні працівники

Суб’єкти, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу:

  1. Адміністрація закладу

  2. Соціальний педагог

 

Індикатори: 

  • врахування соціально-економічних чинників у забезпеченні якісного використання даної платформи;

  • вчасне заповнення електронних журналів;

  • можливості використання даної платформи під час дистанційного навчання.

Інструменти: 

Анкета для педагогічних працівників

Анкета для учнів

 

Методи проведення дослідження під час моніторингу:

  • опитування (інтерв’ю);

  • обстеження платформи.

Терміни проведення моніторингу:

  • планування та підготовка моніторингу – до 15.03.

  • розробка програми – до 30.03

  • проведення дослідження – квітень

  • збір та обробка результатів моніторингу – до 30.04

  • аналіз та інтерпретація результатів моніторингу – до 10.05.

  • оприлюднення результатів моніторингу – до 20.05.

 

Порядок визначення та оголошення результатів  Результати моніторингу визначатимуться через опрацювання анкет учнів, педагогів, за підсумками обстеження платформи та інтерв’ю з педагогічними працівниками





















 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено