Про моніторинг навчальних досягнень учнів з основ наук у 2022 – 2023 н. р.
ДЗЕНЗЕЛІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ
МАНЬКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
Від 16 вересня 2022 року с. Дзензелівка № 85-ос
Про моніторинг навчальних досягнень
учнів з основ наук у 2022 – 2023 н. р.
На виконання річного плану роботи школи на 2022– 2023 н. р. та циклограми моніторингу навчальних досягнень учнів школи
НАКАЗУЮ:
-
Провести моніторинг таких предметів навчального плану у 2022 – 2023 н. р.:
-
захист України;
-
фізична культура;
-
англійська мова (1-4 кл.).
-
Моніторинг предметів та підсумки вивчення провести в такій формі:
Предмет |
Виконавець |
Дата розгляду |
Форма розгляду |
захист України |
Візір М. В. |
грудень 2022р. |
наказ по закладу |
англійська мова (1 – 4 кл.) |
Арзамасова А. О. |
жовтень 2022 р. |
педрада закладу |
фізкультура |
Візір М. В. |
березень 2023р. |
березень 2023р. |
героїко – патріотичне виховання |
Тітаренко Л. А. |
березень 2023р. |
березень 2023р. |
-
Затвердити форму спостереження за навчальним заняттям.
4.Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора закладу Візіра М. В.
Директор закладу: Алла АРЗАМАСОВА
З наказом ознайомлений:
Михайло ВІЗІР
Лариса ТІТАРЕНКО
Затверджено наказом по школі
№85-ос від 16.09.2022
Форма спостереження за навчальним заняттям
Дата проведення _____________ Клас _______
Кількість учнів у класі / з них присутні _____/_____
Кількість дітей з особливими освітніми потребами / з них присутні _____/____
Предмет (курс) ______________________________________________________________________
Тема навчального заняття _____________________________________________________________
Інструктаж з питань безпеки життєдіяльності (у разі необхідності): ????????- так ???????? – ні
-
Розвиток і формування ключових компетентностей
№ з/п |
Ключова компетентність |
Так |
Примітки |
1. |
Спілкування держаною мовою |
||
2. |
Спілкування іноземними мовами |
||
3. |
Математична грамотність |
||
4. |
Компетентності в галузі природничих наук |
||
5. |
Екологічна компетентність |
||
6. |
Інформаційно-комунікаційна компетентність |
||
7. |
Навчання впродовж життя |
||
8. |
Громадянська компетентність |
||
9. |
Культурна компетентність |
||
10. |
Ініціативність і підприємливість |
2. Робота учнів під час проведення навчального заняття
№ з/п |
Перелік тверджень |
Так |
Примітки |
1. |
Усі учні працювали під час проведення навчального заняття із зацікавленням, співпрацювали між собою |
||
2. |
Більшість учнів працювала під час проведення навчального заняття |
||
3. |
Переважна більшість учнів були пасивними під час проведення заняття (переважало монологічне мовлення педагога з учнями) |
||
4. |
Усі учні були пасивні під час проведення заняття, не залучались до роботи (домінувало монологічне мовлення вчителя) |
3. Оцінювання діяльності учнів під час проведення навчального заняття
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Оцінює навчальні досягнення учнів, спираючись на розроблені критерії |
||
2. |
Оприлюднює критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
||
3. |
Надає учням час на обдумування відповіді |
||
4. |
Супроводжує відповідь учня уточнюючими запитаннями |
||
5. |
Забезпечує зворотний зв’язок щодо якості виконання/виконаного завдання |
||
6. |
Спрямовує оцінювання навчальних досягнень на індивідуальний поступ учня |
||
7. |
Використовує прийоми самооцінювання і взаємооцінювання учнів |
||
8. |
Відзначає досягнення учнів, підтримує у них бажання навчатися |
||
9. |
Добирає домашнє завдання, спрямоване на оволодіння ключовими компетентностями, озвучує критерії його оцінювання |
4. Спрямованість навчального заняття на формування суспільних цінностей
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Спрямовує зміст навчального матеріалу на виховання в учнів: патріотизму, поваги до державної мови, культури, закону. |
||
2. |
Реалізує наскрізні змістові лінії: -екологічна безпека та сталий розвиток; -громадянська відповідальність; -здоров’я і безпека; -підприємливість і фінансова грамотність. |
||
3. |
Розвиває в учнів загальнолюдські цінності(соціальну емпатію, толерантність, інклюзивну культуру тощо) |
||
4. |
Розвиває в учнів навички співпраці та культуру командної роботи. |
5. Використання інформаційно-комунікаційних технологій, обладнання, засобів навчання
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Використовує інформаційно-комунікаційні технології, що сприяють оволодінню ключовими компетентностями |
||
2. |
Використовує електронні освітні ресурси |
||
3. |
Використовує медіаресурси з навчальною метою |
||
4. |
Використовує мережі Інтернет для пошуку навчальної інформації, виконання онлайн-завдань тощо |
||
5. |
Використовує обладнання та засоби навчання для активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів |
6. Комунікація з учнями
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Співпрацює з учнями на засадах партнерства |
||
2. |
Вислуховує та сприймає думки учнів, їх власну точку зору |
||
3. |
Застосовує особистісно орієнтований підхід |
||
4. |
Дотримується принципів академічної доброчесності |
7. Організація роботи з учнями з особливими освітніми потребами (у разі наявності)
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Планує роботу під час проведення навчального заняття із урахуванням індивідуальних потреб учнів з ООП |
||
2. |
Адаптує/ модифікує зміст навчального матеріалу до індивідуальних освітніх можливостей учнів з особливими освітніми потребами |
||
3. |
Використовує спеціально розроблені завдання та залучає до спільної роботи учнів з особливими освітніми потребами |
||
4. |
Дотримується відповідності темпу навчального заняття індивідуальним навчальним можливостям учнів з особливими освітніми потребами |
||
5. |
Забезпечує корекцію спрямованості освітнього процесу |
||
6. |
Конструктивно співпрацює з асистентом вчителя/асистентом дитини |
||
7. |
Використовує корекційні (дидактичні) засоби навчання під час роботи з учнями, які мають особливі освітні потреби |
8. Досягнення мети, реалізація завдань та очікуваних результатів навчального заняття, мотивація до навчання
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Мета чітко простежується протягом навчального заняття; заняття спрямоване на розвиток ключових компетентностей , набуття життєвого досвіду та/або вміння його застосовувати в різних ситуаціях, формулювати завдання, самостійно приймати рішення; учні вмотивовані до навчально-пізнавальної діяльності |
||
2. |
Мета чітко простежується протягом навчального заняття; заняття спрямоване на розвиток ключових компетентностей , містить прикладне спрямування; учитель мотивує учнів до навчально-пізнавальної діяльності |
||
3. |
Мета і завдання навчального заняття спрямовані на відтворення знань учнів, заучування матеріалу підручника: учитель не мотивує учнів до оволодіння ключовими компетентностями |
||
4. |
Мета навчального заняття не простежується, зміст навчального заняття не відповідає навчальній програмі та календарно-тематичному плану учителя |
Запитання для співбесіди з учителем за результатами
відвіданого навчального заняття
1. Самоаналіз учителем проведеного навчального заняття (бесіда з учителем):
-
Чи досягнуті мета, завдання та очікувані результати навчального заняття? Якщо так, то які чинники цьому сприяли? Якщо ні, то які причини не дозволили досягнути мети?
-
Що найкраще вдалося під час проведення навчального заняття?
-
Що не вдалося? З яких причин? Що потрібно зробити, щоб у подальшому уникати подібних ситуацій?
Висновки:
-
учитель робить всебічний аналіз проведеного заняття, вміє визначити рівень досягнення мети навчального заняття, відзначає досягнення і слабкі сторони у своїй роботі, вміє визначати напрями вдосконалення проведеного навчального заняття;
-
учитель робить всебічний аналіз проведеного заняття, бачить досягнення і слабкі сторони у своїй роботі, але потребує допомоги у визначенні напрямів вдосконалення проведеного навчального заняття;
-
учитель може зробити аналіз тільки окремих фрагментів навчального заняття і не може визначити напрямів вдосконалення проведеного навчального заняття;
-
учитель не може зробити аналіз проведеного навчального заняття.
2. Планування роботи (календарно-тематичний план):
-
Які джерела вчитель використовує при розробленні календарно-тематичного планування (КТП)?
-
Чи враховується при розробленні КТП специфіка класів (кількість учнів, профільність або поглиблене вивчення, місце розташування населеного пункту), умови роботи закладу, освітня програма?
-
Яким чином учитель користується правом самостійно визначати обсяг годин на вивчення тем, чи змінює послідовність вивчення тем?
-
Чи здійснюється аналіз результативності планування роботи вчителя?
Висновки:
-
помітна системність роботи вчителя при складанні календарно-тематичного плану (навчально-тематичної програми), вчитель самостійно складає календарно- тематичний план, враховуючи умови роботи і специфіку класів, у яких він викладає. Вчитель самостійно визначає послідовність вивчення тем та кількість годин на їх вивчення. Тема навчального заняття відповідає календарно-тематичному плануванню. Календарно - тематичне планування відповідає освітній програмі закладу освіти;
-
учитель самостійно складає календарно-тематичний план і визначає послідовність вивчення тем та кількість годин на їх вивчення. Тема навчального заняття відповідає календарно- тематичному плануванню. Календарно - тематичне планування відповідає освітній програм і закладу освіти;
-
учитель потребує методичної допомоги у складанні календарно-тематичного плану, догматично підходить до використання навчальної (модельної) програми. При складанні календарно-тематичного плану не враховуються умови роботи та специфіка класу, у якому він викладає. Тема навчального заняття не відповідає календарно-тематичному плануванню. Календарно - тематичне планування не відповідає освітній програмі закладу освіти;
-
у вчителя відсутній календарно-тематичний план.
3. Використання інформаційно-комунікаційних технологій та медіаресурсів в освітній діяльності вчителя:
-
Чи використовує вчитель ІКТ у процесі підготовки до проведення навчальних занять, розроблення завдань, створення освітніх ресурсів?
-
Які доречні форми використання ІКТ вчитель застосовує під час проведення навчальних занять?
-
Чи використовує вчитель ІКТ для зворотного зв’язку з учнями?
-
Яким чином використовуються медіаресурси в освітньому процесі?
Висновки:
-
інформаційно-комунікаційні технології використовуються вчителем на різних етапах педагогічної діяльності – при підготовці до навчального заняття, проведенні навчального заняття, оцінюванні навчальних досягнень, зворотного зв’язку, інформуванні учнів. Вчитель розробляє та використовує електронні освітні ресурси у своїй роботі;
-
інформаційно-комунікаційні технології використовуються вчителем на різних етапах педагогічної діяльності – при підготовці до навчального заняття, проведенні навчального заняття, оцінюванні навчальних досягнень, зворотного зв’язку, інформуванні учнів. Вчитель використовує електронні освітні ресурси у своїй роботі;
-
інформаційно-комунікаційні технології використовуються вчителем тільки на етапі підготовки до проведення навчальних занять. Вчитель використовує електронні освітні ресурси у своїй роботі;
-
учитель не має навичок з використання інформаційно–комунікаційних технологій у власній діяльності.
4. Система оцінювання
-
Які критерії оцінювання навчальних досягнень учнів використовує вчитель в освітньому процесі: (розроблені Міністерством освіти і науки, розроблені особисто, використовує критерії запозичені з інших джерел)?
-
Чи застосовує вчитель формувальне оцінювання під час проведення навчальних занять? Які аспекти формувального оцінювання використовуються найчастіше?
-
Якими способами оприлюднюються критерії оцінювання?
Висновки:
-
вчитель розробляє критерії оцінювання під час обов’язкових видів робіт, організаційних форм проведення навчальних занять. За допомогою питань перевіряє, наскільки добре учні зрозуміли цілі і завдання уроку, наскільки успішно учні досягають того, що заявлено в меті уроку. Надає учневі зворотний зв'язок щодо якості виконання завдання: пояснює, що виконано правильно, а що потрібно вдосконалити, пропонує способи поліпшення, а не просто констатує виконання відміткою або словами «добре - погано». Спостерігає за тим, як учні справляються із завданнями. Використовує методики самооцінювання і взаємооцінювання учнів;
-
вчитель за допомогою питань перевіряє, наскільки добре учні зрозуміли цілі і завдання навчального заняття, наскільки успішно учні досягають того, що заявлено в меті заняття. Вчитель оцінює роботи або відповіді учнів, спираючись на розроблені критерії оцінювання. Надає учневі зворотний зв'язок щодо якості виконання завдання: пояснює, що виконано правильно, а що потрібно вдосконалити. Спостерігає за тим, як учні справляються із завданням;
-
учитель під час проведення навчального заняття не перевіряє, наскільки добре учні зрозуміли цілі і завдання навчального заняття. Не оприлюднює критерії оцінювання навчальних досягнень, але використовує критерії при оцінювання роботи або відповідей учнів. Вчитель надає учням час на обдумування відповіді, перш ніж отримати відповідь.