A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дзензелівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2021/2022 навчальний рік

Дата: 07.06.2022 16:42
Кількість переглядів: 1281

 

Аналіз

роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів

за 2021/2022 навчальний рік

 

    Реформування освіти в умовах Нової української школи диктує сьогодні нові підходи до підготовки учнів початкової школи. Пріоритетним стає всебічний розвиток особистості дитини, оволодіння ключовими та предметними компетентностями, наскрізними вміннями, необхідними життєвими й соціальними навичками, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві.

    Учитель – основна дійова особа в реформуванні сучасної освіти. Змінюються орієнтири освіти – змінюється й сам учитель, змінюється мета і завдання його діяльності. Як зазначається у документах з реформування освіти нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін.Особливо актуальним це питання є у період діяльності, пов’язаної з реалізацією Концепції «Нова українська школа», підготовки та роботи вчителя в нових умовах.

   Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів; інтеграцію у навчально-виховному процесі дітей з особливими потребами.

   Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані педагоги, які постійно шукають найефективніші шляхи і засоби навчання, володіють глибокими педагогічними знаннями, здатні до роботи в нових умовах. Вони повинні усвідомлювати свою соціальну відповідальність, бути об’єктом особистісного професійного зростання, вміти досягти нових професійних рівнів. З огляду на це вчителі мають постійно працювати над удосконаленням професійної компетентності.

  Свою діяльність вчителі початкових класів Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ст. спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.    

   Навчальна діяльність планується таким чином, щоб учень з початкових класів навчався бути дослідником, який відкриває навколишній  світ за допомогою вчителя. Головне, до чого прагнуть вчителі  початкових класів та вихователі – це здружити між собою школярів  та зробити шкільне життя дітей цікавим і захоплюючим.

     Цей рік був надзвичайно важким, адже ми працювали дуже багато дистанційно, а три місяці – було навчання під час воєнного стану.

    Наші вчителі та вихователі – це творчі особистості, в основу їхньої роботи покладено підхід, що дозволяє розкрити індивідуальність кожної дитини. Це стає можливим завдяки використанню сучасних освітніх технологій, які відповідають пізнавальним інтересам та рівню розвитку мислення школярів.

   Під час війни школа стала осередком, який дав змогу дітям отримувати не лише знання, але й психологічну підтримку, не втрачати відчуття приналежності до спільноти. Тому надзвичайно важливо гнучко ми підходили до організації роботи та налаштовування освітнього процесу так, щоб він був комфортним і нетравмівним для дітей та педагогів.

   Найбільш оптимальна та безпечна форма організації освітнього процесу в умовах воєнного стану — дистанційна. Корисними у цій ситуації стали напрацьовані нами під час пандемії коронавірусу моделі змішаного та дистанційного навчання у синхронному й асинхронному режимах. Під час онлайн-занять педагоги проводили консультації з дітьми, інтегровані уроки, навчальні заняття-бесіди, полілоги та творчі заняття.

  Вчителі початкових класів мають успіхи в опануванні сучасних онлайн-інструментів для дистанційного навчання, а також в питаннях розробки онлайн уроків в умовах дистанційного навчання, зокрема з використанням нових сервісів Раdlet, ZOOM, Classroom, у формуванні та використанні завдань для перевірки на сервісі LearningApps.org 

  Методи роботи з учнями  добирали відповідно до навчального предмета, віку дітей та їхніх інтересів. Перевагу надавали проблемним, пошуковим, творчим методам роботи. В умовах війни бесіда або діалог кращі за інструкції чи розповіді, а творче завдання — за вправи.

   Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є участь у різноманітних методичних заходах. Серед найпоширеніших форм методичної роботи, де ми брали участь, це: психолого-педагогічні консультації, семінари-практикуми, школа педагогічної майстерності, теоретичні семінари, аукціони методичних ідей, тренінги, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі столи, майстер-класи, предметні тижні, методичні оперативки.

  Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовували на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

   Члени МО вчителів початкових класів протягом року приділяли увагу самоосвітній роботі, брали активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядалися важливі питання реформування освіти, розбудови Нової української школи тощо.

 

  Робота методичного об’єднання в 2021/2022 н.р. сприяла підвищенню наукового рівня вчителів: підготовка до засвоєння змісту нових програм та технологій їх реалізації; постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання; вивчення й втілення в шкільну практику педагогічного досвіду, творче використання перевірених рекомендацій: збагачення новими, прогресивними й досконалими методами та засобами навчання; постійне вдосконалення навичок самостійної роботи вчителя, надання йому кваліфікаційної допомоги як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, в підвищенні результативності їх педагогічної праці.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено