Історія нашої школи
ПРОЕКТ
«Історія нашої школи»
Мета проекту:
- залучення учнів, педагогів до вивчення історії закладу освіти;
- формування в учнів навичок пошуково-дослідницької роботи;
- розвиток в дітях навичок ініціативи, самостійності, віри в свої сили; комунікативних і організаційних навичок;
- формування активної життєвої позиції, прагнення до активних практичних дій на благо школи, громади села, краю, України;
- виховання небайдужості до закладу освіти, його історії, традицій.
-
- проведення: дослідницько-пошуковий проєкт
І. Дослідницько-пошуковий проект «Історія нашої школи»
ІІ. Складові частини проєкту:
- Історія школи 1905- 1972 роки
- Керівники школи.
- Сучасна школа 1972-2021 роки
-Створення літопису.
ІІІ. Актуальність проекту:
Ще готуючись до 45-річчя нашої школи, зародилася ідея створення проекту «Історія нашої школи». З плином часу багато що забувається, зникають документи, помирають люди, які знають про історію школи. Виникла необхідність не тільки записати історію школи, але й оформити фотостенд. Реалізація цього проекту дасть можливість створити літопис школи, зібрати матеріали та оформити фотостенди.
ІV. Учасники проєкту:
- дослідницько-пошукова группа учнів 8-9 класів: 12 учнів, 2 вчителя.
V. Термін: 01.01.2019 р. – 01.12.2021 р.
VІ. Очікувані результати проєкту:
- оформлення збірки матеріалів «Історія нашої школи»
- оформлення фотостенду
Очікувані педагогічні результати:
Учні:
- отримають знання та навички пошуково-дослідницької роботи;
- усвідомлять важливість збереження історії рідної школи, села;
- навчаться зіставляти свої можливості та інтереси;
- отримають досвід спілкування з різними людьми;
- аналізуватимуть, співставлятимуть факти, докази, документи, знаходитимуть правильні рішення;
- отримають навички волонтерів;
- відчують себе активними учасниками життя місцевої громади.
VІІ. Методи реалізації:
- дослідницько- пошукова робота;
- спостереження;
- групова співпраця;
- практична робота.
VІІІ. Етапи реалізації:
І етап. Підготовчий
Мета: теоретично підготувати учасників проєкту, стимулювати їх до дослідницько-пошукової роботи; зацікавити учнів майбутнім проєктом.
Створення дослідницько-пошукової групи. Залучення до участі в проекті педагогів. Організаційне засідання: визначення мети, проблем, шляхів їх вирішення, визначення кількості міні-проєктів, часу здійснення проєкту, необхідних ресурсів, планування роботи. Навчальне заняття: особливості роботи над проєктом, робота з документами, архівами. Колективне обговорення запланованої діяльності.
ІІ етап. Збір необхідної інформації
Мета: зібрати інформацію для підтвердження актуальності проблеми; визначити та обговорити методи дослідження та пошуку інформації.
Збір відомої інформації про школу села Дзензелівка, матеріалів, що підтверджують недостатність інформації про навчальний заклад, що свідчить актуальність проблеми. Навчання і набуття учасниками дослідницько-пошукової групи досвіду активної пошукової діяльності. Визначення місць, де можна зібрати інформацію; людей, які можуть мати документи чи надати інформацію про школу, вчителів, керівників, випускників. Пошук інформації про школу в пресі, Інтернеті.
ІІІ етап. Визначення напрямів діяльності
Мета: узагальнити зібраний матеріал, систематизувати отриману інформацію, визначити ефективні шляхи розв’язання проблем, спланувати діяльність, спрогнозувати результати роботи, розподілити завдання між учасниками групи, визначити терміни реалізації міні-проектів.
Формулювання і уточнення проблем. Розробка плану дій. Визначення необхідних ресурсів, коштів. Випуск листівок, розміщення інформаційного повідомлення на сайті школи, листівок із закликом сприяти діяльності у цьому напрямку.
ІV етап – Етап діяльності
Мета: Реалізація узгодженого плану дій, здійснення заходів, розроблених на ІІІ етапі.
Алгоритм діяльності: розповсюдження листівок про сприяння у зборі інформації та надання допомоги учасникам дослідницько-пошукової групи. Робота у шкільному архіві. Опитування жителів с. Дзензелівка. Проведення консультацій з вчителями-пенсіонерами. Пошук інформації в місцевих газетах та Інтернеті. Копіювання документів, фотоматеріалів.
V етап. Презентація та оцінювання результатів проекту
Мета: узагальнити результати проведеної роботи перед учнями школи, педагогами, представниками громади селища та влади, освітянською громадськістю; проінформувати про реальні досягнення та важливість здійсненої роботи; критично оцінити свою діяльність, зробити відповідні висновки про позитивне і негативне.
Алгоритм діяльності: систематизація, узагальнення і оформлення результатів виконання проєкту – створення збірки матеріалів «Історія нашої школи»; оформлення стендів: «Гортаючи хроніку школи...»;
створення мультимедійної презентації. Представлення матеріалів дослідницько-пошукової групи на святкуванні зустрічі випускників школи. Розміщення матеріалів проєкту на сайті школи. Оцінювання результатів здійсненого проєкту відповідно до поставлених завдань. Узагальнення отриманого досвіду, визначення сильних і слабких сторін роботи. Визначення можливостей подальшого розвитку проєкту «Історія нашої школи»
Координатори проекту: заступник директора з виховної роботи Тітаренко Л.А., педагог-організатор Дишлюк І.С.