A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дзензелівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Стан викладання укр мови 2-4 класи

Дата: 21.11.2023 15:23
Кількість переглядів: 41

       


 

Довідка

про результати вивчення стану викладання 

української мови в 

1-4 класах Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів.

 

     Згідно з річним планом роботи школи та відповідно  до графіка внутрішкільного контролю на протязі жовтня    2023 року  адміністрацією закладу вивчався стан  викладання   української мови у 1-4 класах.

У процесі вивчення стану викладання української мови у 1-4 класах адміністрацією закладу перевірено стан ведення учнівської та вчительської документації, проведені індивідуальні бесіди з учителями (інтерв’ю), відвідані та проаналізовані уроки української мови в початкових класах, проведені діагностичні  роботи.

У 1 класі українську мову викладає Левченко Наталія Петрівна, вчитель з І кваліфікаційною категорією. Загальний педагогічний стаж роботи 30 років, в даному закладі – 28.

  В    2 класі  українську мову викладає Непийвода Людмила Михайлівна, вчитель з  вищою кваліфікаційною категорією. Загальний педагогічний стаж роботи та в даному закладі 32 роки.

 У 3 класі викладає Дігтяренко Л.М., вчитель з І кваліфікаційною категорією. Загальний педагогічний стаж 35 років, в даному закладі – 34.

У 4 класі  викладає Дігтяренко С.О,  вчитель, яка має  кваліфікаційну категорією «вища кваліфікаційна категорія». Загальний педагогічний стаж – 37 років, в даному закладі 33. Всі педагоги мають фахову вищу освіту.

Перевірка засвідчила, що вчителі  загальноосвітнього навчального  закладу викладають рідну мову у початкових класах згідно навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класи (зі змінами), затверджених Міністерством освіти і науки України. Календарні плани вчителями складено з урахуванням вимог даних програм та методичних рекомендацій щодо викладання української мови в початкових класах у поточному навчальному році.

Педагоги володіють структурою навчальних програм, знають їх вимоги, обізнані з нормативними документами та методичними рекомендаціями з питань викладання української мови, вміють реалізувати їх у практичній діяльності. У своїй роботі використовують фахові видання, методичну літературу, матеріали онлайн курсів, інтернет ресурси та цифрові ресурси. 

У 2023-2024 н.р. в закладі впроваджено електронний документообіг, тому педагогічними працівниками ведуться електронні класні журнали. Перевірка електронних класних журналів показала, що записи з даного предмету ведуться розбірливо, вчасно. Теми уроків відповідають календарному плануванню, що свідчить про виконання навчальних програм. Використовуючи функії платформи NZ.UA вчителі інколи доповнюють уроки додатковими метеріалами на вивчення та закріплення вивченого матеріалу.

Наслідки перевірки робочих зошитів свідчать, що підпис зошитів оформлений згідно із загальними вимогами. Учителі формують навички каліграфічного письма (каліграфічна хвилинка), ведуть систематичний контроль за виконанням усіх видів робіт. Оцінювання учнів 1-4 класів формувальне, тому вчителі ознайомлюють учнів з критеріями оцінювання, використовують слова заохочення під час проведення уроків, навчають учнів елементам самооцінювання та взаємооцінювання.

Під час відвідування уроків увага приділялася дотриманню застосування різних завдань, щодо розвитку компетентностей. Здебільшого вчителями під час уроку використовуються різні вправи, завдання на розвиток 5-8 компетпентностей. Усі вчителі спілкуються українською мовою та навчаю учнів чітко та правильно висловлювати свої думки державною мовою.

  Великий  внесок у розвиток своєї педагогічної майстерності вчителі початкових класів роблять завдяки самоосвітній діяльності. Всі педагоги постійно проходять підвищення кваліфікації згідно індивідуального плану підвищення кваліфікації на різних освітніх платформах та при ЧОІПОПП.

 Відвідуючи уроки вчителів, слід зазначити, що більшість із них сумлінно ставиться до ведення уроків: мають конспект, додатковий матеріал, використовують на уроках різні види та методи роботи, цифрові ресурси, додаткові медіа ресурси з навчальною метою.

На уроках проводиться як мовленнєва, так і змістова робота: використовуються аудіювання, говоріння, читання мовчки та вголос. Готуючись до проведення уроків, педагоги глибоко продумують кожний його етап, методи подачі програмового матеріалу для найбільш ефективного засвоєння його учнями. Планують цілий комплекс завдань, спрямованих на розвиток у молодших школярів комунікативних умінь, а також на систематизацію й узагальнення знань з фонетики і графіки, лексики і граматики, на вдосконалення навичок вимови і правопису. У процесі опрацювання відомостей про текст великого значення надають розвитку зв’язного мовлення школярів.

   Зокрема, Дігтяренко Л.М.,  вчитель 3 класу,  ретельно готується до кожного уроку.  Вчитель  добре володіє методикою викладання  української мови  у 3 класі. На уроках спостерігається продумана система роботи  з дотриманням принципу послідовності у роботі.  Велику увагу на своїх уроках  вчитель звертає на розвиток зв’язного мовлення, пам’яті,  виробленню навичок  правильного каліграфічного письма, яке закріплюється на індивідуальних та групових заняттях. Проте на уроках не достатньо використовуються інформаційно-комунікаційні технології, що покращило б сприйняття третьокласниками навчального матеріалу, активізувало б їх увагу, підвищило б інтерес до навчання. 

   Вчителька  4 класу   Дігтяренко С.О. на уроках української мови приділяє велику увагу правильному написанню мовних одиниць, розвитку зв’язного мовлення, при цьому  використовує  ігрові  моменти,  застосовує  індивідуальний підхід, нестандартні форми проведення уроків, що допомагає активізувати увагу учнів, зацікавити їх. Практикує    самостійну роботу . Веде велику роботу з поповнення лексичного запасу учнів, словникова робота на кожному уроці сприяє засвоєнню значень слів. Постійно контролює дисципліну у класі. Перевірка навчальних досягнень учнів є достатньо важливою складовою системи роботи вчителя. Про цьому основна мета контролю полягає у визначенні якості засвоєння програмового матеріалу на різних етапах навчання. Це є результатом того, що не просто виконується програма, а учні вчаться мислити, у них формуються стійкі вміння застосовувати на практиці набуті знання. Вчителем систематично використовуються різні цифрові ресурси, медіаресурси тощо. Світлана Олексіївна є активним учасником різних вебінарів, семінарів де постійно ділиться своїм набутим досвідом та почерпає нові знання від колег.

Непийвода Л.М., вчитель 2 класу,  застосовує на своїх уроках словесні, практичні, проблемно-пошукові методи навчання, створює ігрові ситуації,  використовує різні види та прийоми роботи. На своїх уроках вона  в достатній кількості  використовує  наочний  матеріал, цифрові ресурси, медіаматеріали,  здійснює індивідуальний підхід до учнів,  привчає дітей самостійно працювати на всіх  етапах уроку,   застосовує принцип  наступності. Вчитель проводить індивідуальну роботу з учнями після уроків, допомагаючи їм свідомо оволодіти знаннями з мови.   На уроках великого значення надає   розвитку уваги, пам’яті та зв’язного мовлення, завдання для поповнення лексичного запасу учнів,  мислення. Вчитель застосовує різні види текстів для роботи, різноманітні хвилинки,  що сприяють  розвитку уваги, мислення, створюють атмосферу зацікавленості, ситуації успіху, творчої співпраці вчителя та учнів. 

На завершення моніторингу в 3 та 4 класах було проведено діагностичні роботи.

19.10.2023. Діагностична робота №2 в 4 класі.

Мета діагностичної роботи: визначити рівень навчальних досягнень учнів 4-го класу з теми «Речення», рівень сформованості уміння визначати усі наявні орфографічні правила для виконання поставленого завдання. Завдання складено відповідно до пізнавальної сфери, які дають змогу шляхом набутого досвіду навчальної діяльності відповідно до поставлених цілей відстежувати опанування навчального досвіду, як основи компетентності, вибудувати індивідуальну траєкторію особистості. За результатами діагностичної роботи з 9 учнів, які писали діагностичну роботу:

- знають типи речень за метою висловлювання– 8;

- знають однорідні члени речення , розділові знаки між ними – 5;

- розрізняють прості і складні речення – 4;

- встановлюють зв'язок між членами речення за допомогою питань – 8;

- доповнюють речення однорідними членами, визначають граматичну основу – 6.

За результатом діагностичної роботи учні здійснюють самоаналіз, а вчитель – аналіз рівня досягнення учнів.

,,,.10.2023 Діагностична робота на тему «Звуки і букви»

За результатами діагностичної роботи з 7 учнів, які писали діагностичну роботу:

  • Вміють визначати кількість букв і звуків – 6;

  • Вміють визначати наголошений склад – 5;

  • Визначають рядок, у якому подано перевірені слова до слів – 6;

  • Знають і вміють записувати слова за абеткою – 5;

  • Розуміють, де відбулося чергування приголосних та їх підкреслюють – 5.

 

  Виходячи з вищесказаного,  рекомендую:

1.1. Проаналізувати результати вивчення стану викладання української мови в 1-4 класах, висвітлені в даній довідці, на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів у листопаді 2023 року з метою подальшого врахування в організації роботи в  навчальному році.

2.Вчителям  початкових класів Левченко Н.П., Дігтяренко Л.М., Непийводі Л.М., Дігтяренко С.О.:

2.1. Сприяти постійному впровадженню ефективних та раціональних методів навчання та виховання .

  1. 2.3.З метою підвищення грамотності учнів, культури  мовлення та письма,  критичного мислення, продовжувати застосовувати інтерактивні технології, інноваційні методи та прийоми  навчання, особистісно орієнтований підхід та постійно удосконалювати навчальний процес.   

  2. 2.4.Проаналізувати виявлені недоліки в письмових роботах, вжити заходів щодо їх усунення.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено