Аналіз роботи МО вчителів початкових класів за 2021-2022 н.р.
Аналіз роботи МО вчителів початкових класів за 2021-2022 н.р.
Сучасна школа в умовах модернізації освіти потребує «нового» типу вчителя, який творчо думає, володіє сучасними методами і технологіями освіти, прийомами психолого-педагогічної діагностики, способами самостійного конструювання педагогічного процесу в умовах конкретної практичної діяльності, умінням прогнозувати свій кінцевий результат. Педагогічний колектив МО вчителів початкових класів – це група однодумців, кожен з яких зберігає кращі педагогічні традиції і, в той же час, реалізує інноваційні напрями своєї діяльності, прагнучи до творчості, пошуку нових підходів до навчання та виховання молодших школярів.
Методична проблема МО, визначена на наступні 5 років: «Удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».
Основними завданнями методичної роботи є:
1. Удосконалення технологій проведення сучасного уроку, організації навчальної діяльності учнів, з метою забезпечення найбільш високих результатів у реалізації і в досягненні нових освітніх цілей.
2. Створення умов для розвитку навчально-дослідницької діяльності здобувачів освіти, підвищення рівня мотивації їх до навчання.
3. Активізація роботи педагогів, щодо поширення власного педагогічного досвіду.
Форми, методи, прийоми роботи, науковий підхід в організації ШМО були:
1) проведення засідань;
2) здійснення внутрішньошкільних моніторингів викладання предметів;
3) підготовка і проведення предметних тижнів;
4) робота вчителів над темами самоосвіти;
5) організація та проведення відкритих уроків;
6) аналіз досвіду участі учнів в олімпіадах та інтелектуальних іграх;
Протягом І семестру вчителі ШМО початкових класів вели цілеспрямовану роботу з реалізації завдань з удосконалення фахової майстерності та готовності до запровадження в освітній процес стандартів нового покоління:
1. Впровадження сучасних технологій, спрямованих на розвиток ключових компетенцій молодших школярів.
2. В організації освітнього процесу орієнтація на особистісно-орієнтований та діяльнісний підхід з пріоритетом на збереження здоров'я учнів.
3. Продовжили роботу з реалізації наступності між початковою школою та дошкільним навчальним закладом, забезпечення наступності при переході дитини з початкової в середню ланку школи.
4. Продовжили систематизувати банк педагогічних ідей, поповнювали його матеріалами щодо впровадження в освітній процес здоров'язберігаючих та інформаційних технологій, технологій партнерства,які дозволяють реалізовувати особистісно – діяльнісний підхід до кожного учня.
5. Продовжили вивчати, узагальнювати та поширювати досвід роботи колег з реалізації власних методичних проблем.
Методична робота здійснювалася переважно в нетрадиційній формі, зокрема у формі методичних лекторіїв, тренінгів, круглих столів, педагогічних гостин,методичного марафону,аукціону методичних ідей, семінарів-практикумів тощо.
Згідно з планом роботи МО початкових класів у І семестрі відбулося 2 засідання.
На 1 засіданні в серпні 2021 року була узгоджена нова методична проблема МО та поставлені завдання на рік, опрацьовано нормативно-правові документи, погоджено календарне планування на 2021-2022 навчальний рік та практично ознайомлено з питанням « Організація безпечного освітнього середовища. Інклюзивна освіта – соціальна модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі».
У жовтні місяці був проведений методичний марафон з теми: «Дистанційна та змішана форми навчання у початковій школі».
На засіданні , у формі цифрового калейдоскопу, було опрацьовано «Електронні освітні ресурси для Нової української школи»( доповідач Дігтяренко Л.М.), на методичному лекторії опрацювали тему «Форми та методи подання освітнього матеріалу в умовах дистанційного навчання» ( доповідач Левченко Н.П.); під час практичного заняття колеги обмінялися досвідом роботи з теми « Інструменти для зворотнього зв’язку під час дистанційного навчання» (доповідач Непийвода Л.М.), Дігтяренко С.О. познайомила колег із практичними інструментами з теми «Домашні завдання та уроки онлайн – нові цифрові інструменти для ефективного управління навчанням.
В самоосвітній роботі вчителі- члени МО опрацювали:
-
рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:
https://naurok.com.ua/post/navchalniy-kvest-navchati-shukati-grati;
-
вебінар «Методика створення та проведення навчальних квестів»:
https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta- provedennya-navchalnih-kvestiv;
-
статтю «Інтегровані уроки : від теорії до практики»:
https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki.
З метою піднесення престижу української мови, виховання у молодого покоління українців поваги до свого народу, рідної мови і традицій, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, підвищення рівня загальної мовної культури в листопаді місяці була проведена Декада української писемності та мови, під час якої вчителями кафедри були проведені інформаційні хвилинки, мовознавчі квести,мовні конкурси тощо.
Членами МО було опрацьовано «Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів в НУШ» та питання сертифікації вчителів.
На засіданнях МО вчителі розглядали і затверджували тексти контрольних робіт, аналізували результати і пропонували шляхи подолання труднощів у навчанні молодших школярів та ліквідації прогалин з навчальних предметів. Вчителі постійно демонструють у своїй педагогічній діяльності різноманітність форм методичної роботи та навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в освітньому процесі.
В ІІ семестрі відбулися 3 засідання методичного об’єднання:
-
січень – «Інтелектуально-творчий розвиток учнів засобами інноваційних технологій в системі компетентнісно орієнтованого навчання», на якому вчителі приділили увагу практичному втіленню проблеми « Підвищення ефективності сучасного уроку шляхом використання інтерактивних методів навчання»;
-
провели практичне заняття онлайн , на якому ознайомили із можливостями платформи « MOBILE LEARNING при вивченні природничо- математичних дисциплін у початковій школі», продемонстрували цікаві фрагменти , відео, використані на онлайн уроках .
-
Підсумки роботи методичного об’єднання за навчальний рік (травень, онлайн), на якому опрацювали нові документи щодо заповнення шкільної документації , проаналізували роботу за рік та узгодили перспективний план роботи МО на 2022/2023 навчальний рік.
Відповідно до поставлених на рік завдань, вчителі початкових класів протягом року брали активну участь в роботі МО та в супутніх заходах щодо підвищення свого фахового рівня: розробляли онлайн уроки, тестові завдання з навчальних предметів на різних навчальних платформах, готувалидоповіді, міні-презентації до уроків та творчі звіти з досвіду роботи, проводили відкриті уроки, виховні заходи, старанно виконували свої доручення.
В травні місяці вчителі початкових класів взяли активну участь в тренінгу підтримки стабільного стану за допомогою арттерапевтичних засобів, проведеному спеціалістами Кропивницького центру психологічної допомоги «Ресурс».
Серед шляхів підвищення фахової майстерності педагогів найдієвішими є самонавчання та курсова перепідготовка.
За наслідками атестації в цьому навчальному році вчителю Дігтяренко С.О. підтверджено вищу кваліфікаційну категорію.
Як і раніше, в цьому навчальному році учні 2 – 4 класів взяли участь в онлайн олімпіадах, в конкурсах з української мови ім.П.Яцика та «Соняшник», природознавчому конкурсі «Колосок», отримували знання та сертифікати в розвивальних навчальних центрах онлайн. Проведення цих конкурсів для дітей є гарною можливістю перевірити свої знання, удосконалювати роботу з тестами, підвищувати свій результат.
Нажаль, через військовий стан в країні не відбувся в цьому році конкурс з математики «Кенгуру».
Як і раніше, перед вчителями початкових класів стоять завдання: бути готовими за будь яких умов орієнтувати кожен навчальний предмет на пошук свого місця у розвитку особистості молодшого школяра, формування у нього провідної навчальної діяльності, вміння і бажання вчитися, щоб кожен зміг без перешкод продовжити свою освіту в основній школі та адаптуватися у житті.
В умовах карантину, всі вчителі початкових класів працювали над самоосвітою дистанційно,користуючись різними освітніми платформами та вебсайтами. Активно брали участь у вебінарах, відеоконференціях, тренінгах та практичних семінарах, підвищували всій фаховий рівень під час навчання на різних освітніх платформах.
Засідання МО здійснювалися згідно плану роботи МО. План роботи на рік реалізований в повному обсязі. Підвищується ступінь зацікавленості учнів, що беруть участь в олімпіадах різного рівня, методична робота з самоосвіти і підвищення професійної майстерності.
В цілому робота методичного об'єднання вчителів початкових класів за рік може бути визнана доброю. Рівень кваліфікації педагогів МО відповідає пред'явленим вимогам і підвищується з кожним роком.
Завдання методичного об’єднання
вчителів початкових класів на 2022-2023 н.р. :
1. Забезпечувати умови для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.
2. Продовжувати впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів , сучасні інноваційніпедагогічні технології, інформаційно-комунікативні засоби навчання в освітній процес.
3. Сприяти створенню гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення.
4.Формувати єдиний освітньо-методичний простір для професійного зростання педагогів.
5. Забезпечувати соціально-психологічну підтримку батьків та учнів у військовий час, здійснювати контроль за дотриманням помірного навантаження та допомоги батьків в процесі навчання онлайн.
Завдання членам методичного об’єднання:
· систематично опрацьовувати документи щодо організації навчання в НУШ, працювати над вдосконаленням методичної роботи з питаньпідвищення професійної майстерності;
· удосконалювати прийоми і методи дистанційного навчання, дбати про оформлення освітнього середовища ;
· опрацьовувати нові документи, методичні рекомендації у військовий період, слідкувати за новинками методичної літератури, впроваджувати їх в освітній процес;
· займатися самоосвітою.