Майстер-клас для вчителів початкових класів “Створення ситуації успіху в навчально-виховному процесі початкової школи”
Майстер-клас для вчителів початкових класів “Створення ситуації успіху в навчально-виховному процесі початкової школи”
Автор: вчитель початкових класів Дігтяренко Л.М.
Майстер-клас для вчителів початкових класів на заявлену тему з мультимедійною підтримкою (медіопрезентація додається), мета якого – розвиток педагогічної майстерності вчителя; підвищення професійної компетентності педагога; підвищення результативності освіти, навчання, виховання, розвитку учнів.
Мета: розвиток педагогічної майстерності вчителя; підвищення професійної компетентності педагога; підвищення результативності освіти, навчання, виховання, розвитку учнів.
Хід заняття
1.Вступ.(2хв)
(слайд 1)
Діяльність учителя надзвичайно багатогранна, коло обов’язків дуже широке. Є і прикрощі, і невдачі, радощі і перемоги. Але водночас – це радість спілкування, це бажання бути потрібним кожному своєму учневі й досягнення маленьких чи великих висот у навчанні та вихованні. Кожен з нас намагається відшукати свої шляхи вирішення цих завдань.
Тема сьогоднішнього майстер-класу: «Створення ситуації успіху в навчально-виховному процесі початкової школи»
(слайд 2)
Усім відома істина – діти початкових класів люблять учитись, але часто забуваємо: діти люблять учитися добре! І тому головне завдання для мене, як вчителя – створити такі умови, що забезпечать дитині успіх у навчанні, відчуття радості від того, що «я знаю», «я вмію», «я можу».
(слайд 3)
Створення ситуації успіху породжує радість, задоволення. А вони є джерелом внутрішніх сил дитини, що породжує енергію для боротьби з труднощами, бажання вчитися, а також є підґрунтям для творчої співпраці вчителя з учнем і досягнення ними високих результатів.
(слайд 4)
Хочу зазначити, що надія на успіх живе в кожній людині. Але, на жаль, не кожна надія справджується, тому що успіх гарантований лише для тих, хто прикладає для його здійснення великі зусилля. Можу з упевненістю сказати, що я, учні й батьки стараємося докладати максимальних зусиль, щоб успіх кожного й успіх всіх був гарантованим.
Психологічна вправа «Настрій на творчість» (1 хв)
(слайд 5)
– Шановні колеги, сідайте зручно, випряміть спину, заплющте очі. Глибоко вдихніть, звільніться від усього, що вас хвилює. Сьогодні ми будемо навчатися у грі, розв’язуючи при цьому важливі проблеми. (Пауза.) Відчуйте, як у вас просипається творчість, активність, яка заряджає енергією всіх навколо. (Пауза.)
Кожен із вас — творча особистість. Ваша творча натура налаштована на фонтан думок, ідей, пропозицій.
Розплющте очі. Подивіться, весь світ перетворився! Відчуйте творчу енергію, фантазію, натхнення.
Вправа «Золота рибка» (2 хв.)
– В казках золота рибка завжди виконує бажання, пропоную кожному учасникові написати свої бажання – очікування від сьогоднішнього заняття на стікері (не більше трьох).
- Можливі варіанти очікувань:
– Отримати нову й корисну інформацію з проблеми;
– Обмінятися досвідом роботи;
– Перебувати в дружній атмосфері.
- Представтесь, будь ласка, і озвучіть їх, а потім прикріпіть стікери з написами в луски на малюнку з рибкою.
(Рибку на дошку прикріпити)
- Дякую! Мені подобаються ваші варіанти очікувань. Продовжимо……..
Вправа «Квітка моєї душі» (6 хв)
(слайд 6)
– Пропоную кожному учаснику взяти квітку- семицвітку, вибрати пелюсточку(будь-якого кольору) і записати на ній свої позитивні якості, що починаються з перших літер власних ініціалів.
– А тепер пограємо в гру «Продовж речення», відповідаючи на питання, які розміщені на екрані.
1) Я сказала б про себе, що я…
2) Ціную в людині такі риси характеру…
3) Мені подобається, якщо учні…
4) Я прагну …
– Молодці! Всі гарно справились з цим завданням!
Вправа «Комплімент» (2хв)
(слайд 7)
- Давайте станемо в коло і пограємо у гру «Комплімент». Будемо передавати один одному іграшку, називати імена і говорити приємні слова – компліменти, піднімаючи всім настрій.
Наприклад: Сергійко, ти сьогодні такий усміхнений!
Наталочко, у тебе такі красиві бантики!
- Дуже добре! А тепер прийшов час відпочинку – розпочнем фізкультхвилинку
(слайд 8)
Вправа «Чарівна скринька» (3 хв)
– Шановні колеги, а зараз на вас чекає сюрприз…. Пропоную дістати з моєї Чарівної вази по одному папірцю з побажаннями і кульку будь-якого кольору. Розгорніть папірці і прочитайте побажання.
Ці побажання мають чарівну силу і позитивно впливають на настрій, підбадьорюють, надають упевненості.
- А який у вас настрій ми зараз перевіримо….
- Подивіться і покажіть усім свої вибрані пелюстки з квітки-семицвітки та вибрані кульки….і на екран….за результатом настрою……..
Рефлексія «Який у нас настрій»
(слайд 9)
«Рука» (3хв)
– Прошу вас взяти ручку і обвести на папері свою ліву руку.
Поки обводите я вам зачитаю ваші записи ( з рибки ), які очікування ви писали на початку заняття.
Ваше завдання – напишіть на своїй обведеній руці: справдились вони чи ні, сподобалось вам на сьогоднішньому занятті чи не сподобалось, можна писати свої поради на пальчиках.
- Дякую! Мені дуже приємно, що вам (майже) усім сподобалось……..
(слайд 10)
– Колеги, а тепер згадайте все приємне, веселе, радісне, найкраще. Надуйте цими самими позитивними емоціями свої кульки, зав’яжіть їх.
Нехай все добре і хороше залишається з вами назавжди!
«Надувні кульки» ( 2хв)
(слайд 11)
Підсумок.
Шановні колеги, на цьому наше заняття підійшло до кінця. Те, що ви побачили – це маленька частка того,що ми використовуємо в навчально-виховному процесі для створення ситуації успіху.
Велику увагу приділяю інтерактивним методам навчання. Найчастіше використовую такі, як: «Мікрофон, «Асоціаціїативний кущ», «Навчаючи- вчусь» , «Робота в группах», «Робота в парах», «Незавершені речення», «Кубування» .
Для досягнення емоційної єдності використовую на уроках ігрові технологіі
(«День-ніч», «Заєць-вовк», «Земля-небо», подорожі, і т.д.) які роблять навчання цікавим, створює в учнів гарний настрій.
Завдяки мережі Інтернет маємо можливість знаходити потрібну інформацію і використовувати ІКТ на будь-якому уроці.
Недарма кажуть: «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути».
А буде гарний настрій – буде і успіх у будь-якій справі.
Дякую за увагу!