A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дзензелівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Форма спостереження за проведенням навчального заняття

Дата: 12.10.2021 14:44
Кількість переглядів: 2827

 

Додаток 3

Форма спостереження за проведенням навчального заняття 

Дата проведення ________________ Клас__________ 

Кількість учнів у класі / з них присутні ______/_______ 

Кількість дітей з особливими освітніми потребами _________/ з них присутні ______/_______ 

Предмет (курс) _____________________________________________________________________________ 

Тема навчального заняття ___________________________________________________________________________ 

Інструктаж з питань безпеки життєдіяльності (у разі необхідності): • так; • ні. 

I. Тип і структура уроку:

1.

Тип, структура уроку, його місце серед уроків з теми.

 

2.

Мета уроку, дидактичні завдання окремих етапів.

 

3.

Мета уроку, дидактичні завдання окремих етапів.

 

II. Зміст та методика повторення вивченого:

1.

Повнота та глибина перевірки.

 

2.

Методика повторення, диференціація завдань.

 

3.

Кількість задіяних перевіркою учнів

 

4.

Об’єктивність та аргументація оцінювання

 

III. Вивчення нового матеріалу:

1.

Вимоги програми.

 

2.

Науковість, зв’язок із життям, систематичні сть, доступність, співвідношення у матеріалі головного та другорядного.

 

3.

Відповідність матеріалу цілям та завданням уроку.

 

IV. Методи навчання:

1.

Оснащеність уроку наочними посібниками, дидактичними матеріалами.

 

2.

Обrрунтованість застосованих методів.

 

3.

Активізація пізнавальної діяльності.

 

4.

Використання методів проблемного навчання.

 

5.

Поєднання фронтальної, індивідуальної та групової форм роботи

 

6.

Самостійна робота учнів

 

7.

Методика контролю та обліку знань.

 

V. Засвоєння нового:

1.

Добір матеріалу для формування умінь та навичок.

 

2.

Самостійна робота під час закріплення.

 

3.

Методика контролю та обліку знань.

 

VI. Завдання додому:

1.

Обсяг, характер і доступність матеріалу.

 

2.

Наявність та характер інструктажу.

 

3.

Наявність диференційованих завдань.

 

4.

Місце домашнього завдання на уроці.

 

VII. Характер діяльності вчителя:

1.

Рівень педагогічних вимог до роботи учнів, розвитку їхніх мови, мислення.

 

2.

Мова вчителя та загальний стиль його поведінки.

 

3.

Організаторська, управлінська діяльність вчителя. Робота з різними групами учнів.

 

4.

Діяльність вчителя як консультанта та координатора навчання.

 

• мета чітко простежується протягом навчального заняття; заняття спрямоване на розвиток ключових компетентностей, набуття життєвого досвіду та/або вміння його застосувати в різних ситуаціях, формулювати завдання, самостійно приймати рішення; учні вмотивовані до навчально-пізнавальної діяльності; 

• мета чітко простежується протягом навчального заняття; заняття спрямоване на розвиток ключових компетентностей, містить прикладне спрямування; учитель мотивує учнів до навчально-пізнавальної діяльності; 

• мета і завдання навчального заняття спрямовані на відтворення знань учнів, заучування матеріалу підручника; учитель не мотивує учнів до оволодіння ключовими компетентностями;

 • мета навчального заняття не простежується, зміст навчального заняття не відповідає навчальній програмі та календарно-тематичному плану учителя.

VIII. Характер діяльності учнів:

1.

Самостійна робота. Робота в групах.

 

2.

Диференціація та індивідуалізація.

 

3.

Активність мислення.                                           

 

4.

Розвиток психічної сфери учнів.

 

• всі учні працювали під час проведення навчального заняття із зацікавленням, співпрацювали між собою; 

• більшість учнів працювала під час проведення навчального заняття;

 • переважна більшість учнів були пасивними під час проведення заняття;

 • усі учні були пасивні під час проведення заняття, не залучались до роботи.

ІХ. Результати уроку:

 

Підбиття підсумків.

 
 

Виконання плану.

 
 

Рівень досягнення мети.

 
 

Рівень якості знань, умінь, навичок, виявлених на уроці.

 

 

 

 Під час проведення навчального заняття спостерігався розвиток і формування ключових компетентностей

 

№ з/п

Ключова компетентність

Так

Примітка

1.

Спілкування державною мовою

   

2.

Спілкування іноземними мовами

   

3.

Математична грамотність

   

4.

Компетентності у галузі природничих наук

   

5.

Екологічна компетентність

   

6.

Інформаційно-комунікаційна компетентність

   

7.

Навчання впродовж життя

   

8.

Громадянська компетентність

   

9.

Культурна компетентність

   

10.

ніціативність і підприємливість

   

 

Самоаналіз учителем проведеного навчального заняття (бесіда з учителем):

 1. Чи досягнуті мета, завдання та очікувані результати навчального заняття? Якщо так, то які чинники цьому сприяли? Якщо ні, то які причини не дозволили досягнути мети? 

2. Що найкраще вдалося під час проведення навчального заняття? 

3. Що не вдалося? З яких причин? Що потрібно зробити, щоб у подальшому уникати подібних ситуацій?

 

Висновки:

 • учитель робить всебічний аналіз проведеного заняття, вміє визначити рівень досягнення мети навчального заняття, відзначає досягнення і слабкі сторони у своїй роботі, вміє визначати напрями вдосконалення проведеного навчального заняття;

 • учитель робить всебічний аналіз проведеного заняття, бачить досягнення і слабкі сторони у своїй роботі, але потребує допомоги у визначенні напрямів вдосконалення проведеного навчального заняття; • учитель може зробити аналіз тільки окремих фрагментів навчального заняття і не може визначити напрямів вдосконалення проведеного навчального заняття;

 • учитель не може зробити аналіз проведеного навчального заняття. 

 Планування роботи (календарно-тематичний план):

1. Які джерела вчитель використовує при розробленні календарно-тематичного планування (КТП)? 

2. Чи враховується при розробленні КТП специфіка класів (кількість учнів, профільність або поглиблене вивчення, місце розташування населеного пункту), умови роботи закладу, освітня програма? 

3. Яким чином учитель користується правом самостійно визначати обсяг годин на вивчення тем, чи змінює послідовність вивчення тем?

 4. Чи здійснюється аналіз результативності планування роботи вчителя?

 Висновки: 

• помітна системність роботи вчителя при складанні календарно-тематичного плану (навчально-тематичної програми), вчитель самостійно складає календарно- тематичний план, враховуючи умови роботи і специфіку класів, у яких він викладає.

 Вчитель самостійно визначає послідовність вивчення тем та кількість годин на їх вивчення. 

Тема навчального заняття відповідає календарно-тематичному плануванню.

 Календарно - тематичне планування відповідає освітній програмі закладу освіти; 

• учитель самостійно складає календарно-тематичний план і визначає послідовність вивчення тем та кількість годин на їх вивчення. 

Тема навчального заняття відповідає календарно- тематичному плануванню.

 Календарно - тематичне планування відповідає освітній програм і закладу освіти;

 • учитель потребує методичної допомоги у складанні календарно-тематичного плану, догматично підходить до використання навчальної (модельної) програми.

 При складанні календарно-тематичного плану не враховуються умови роботи та специфіка класу, у якому він викладає.

 Тема навчального заняття не відповідає календарно-тематичному плануванню. 

Календарно - тематичне планування не відповідає освітній програмі закладу освіти;

 • у вчителя відсутній календарно-тематичний план.

  Використання інформаційно-комунікаційних технологій та медіаресурсів в освітній діяльності вчителя: 

1. Чи використовує вчитель ІКТ у процесі підготовки до проведення навчальних занять, розроблення завдань, створення освітніх ресурсів? 

2. Які доречні форми використання ІКТ вчитель застосовує під час проведення навчальних занять? 

3. Чи використовує вчитель ІКТ для зворотного зв’язку з учнями? 

4. Яким чином використовуються медіаресурси в освітньому процесі? 

Висновки: 

• інформаційно-комунікаційні технології використовуються вчителем на різних етапах педагогічної діяльності – при підготовці до навчального заняття, проведенні навчального заняття, оцінюванні навчальних досягнень, зворотного зв’язку, інформуванні учнів. Вчитель розробляє та використовує електронні освітні ресурси у своїй роботі.

 • інформаційно-комунікаційні технології використовуються вчителем на різних етапах педагогічної діяльності – при підготовці до навчального заняття, проведенні навчального заняття, оцінюванні навчальних досягнень, зворотного зв’язку, інформуванні учнів. Вчитель використовує електронні освітні ресурси у своїй роботі.

 • інформаційно-комунікаційні технології використовуються вчителем тільки на етапі підготовки до проведення навчальних занять. Вчитель використовує електронні освітні ресурси у своїй роботі.

 • учитель не має навичок з використання інформаційно–комунікаційних технологій у власній діяльності. 

 Система оцінювання 

1. Які критерії оцінювання навчальних досягнень учнів використовує вчитель в освітньому процесі: (розроблені Міністерством освіти і науки, розроблені особисто, використовує критерії запозичені з інших джерел)? 

2. Чи застосовує вчитель формувальне оцінювання під час проведення навчальних занять? Які аспекти формувального оцінювання використовуються найчастіше? 

3. Якими способами оприлюднюються критерії оцінювання?

Висновки: 

 • вчитель розробляє критерії оцінювання під час обов’язкових видів робіт, організаційних форм проведення навчальних занять. За допомогою питань перевіряє, наскільки добре учні зрозуміли цілі і завдання уроку, наскільки успішно учні досягають того, що заявлено в меті уроку. Надає учневі зворотний зв'язок щодо якості виконання завдання: пояснює, що виконано правильно, а що потрібно вдосконалити, пропонує способи поліпшення, а не просто констатує виконання відміткою або словами «добре - погано». Спостерігає за тим, як учні справляються із завданнями. Використовує методики самооцінювання і взаємооцінювання учнів.

 • вчитель за допомогою питань перевіряє, наскільки добре учні зрозуміли цілі і завдання навчального заняття, наскільки успішно учні досягають того, що заявлено в меті заняття. Вчитель оцінює роботи або відповіді учнів, спираючись на розроблені критерії оцінювання. Надає учневі зворотний зв'язок щодо якості виконання завдання: пояснює, що виконано правильно, а що потрібно вдосконалити. Спостерігає за тим, як учні справляються із завданнями 

• учитель під час проведення навчального заняття не перевіряє, наскільки добре учні зрозуміли цілі і завдання навчального заняття. Не оприлюднює критерії оцінювання навчальних досягнень, але використовує критерії при оцінювання роботи або відповідей учнів. Вчитель надає учням час на обдумування відповіді, перш ніж отримати відповідь.

 • учитель не оприлюднює критерії оцінювання навчальних досягнень. Під час перевірки робіт та відповідей учнів не простежується чіткості у критеріях оцінювання. Учням не надається час на обдумування відповідей. Оцінка використовується як засіб покарання. Система оцінювання вчителя не спрямована на відстежування індивідуального прогресу.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено