Любов і дружба в юнацькому віці
Любов і дружба в юнацькому віці
Дружба - Найважливіший вид емоційної прихильності і міжособистісних відносин юнацького віку. Дуже часто можна почути думку, що під впливом виросла мобільності суспільства, прискорення ритму життя і розширення кола спілкування дружні відносини сучасної молоді стають більш поверхневими і екстенсивними, що дружба витісняється широкими приятельськими стосунками, заснованими на спільності інтересів і т.д. вищі моральні цінності - а дружба в усі часи вважалася такою – завжди були дефіцитними.
Психологічні закономірності юнацької дружби - будь то її ідеал або реальні властивості - відрізняються дивовижною стійкістю і проявляються в самих різних соціальних і культурних середовищах.
Дружба займає виняткове, привілейоване місце в ряду юнацьких уподобань. На питання: «Чи часто зустрічається справжня дружба серед ваших однолітків? »від 45 до 72% старшокласників відповіли, що рідко, причому частка оптимістичних відповідей знижується. Це говорить насамперед про підвищенні рівня вимог до дружби про про ускладнення її критеріїв.
Психологічна близькість з друзями, міра приписуваного їм порозуміння і власної відвертості ними в юності максимальна і значно перевершує всі інші взаємини. Від одного юнак чекає не тільки оцінок близьких до його власної самооцінки, а й перевищують її.
Кохання - Більш складне явище, ніж прихильність, а значить і більш важке для визначення і вивчення. Юнацька мрія про кохання висловлює насамперед потреба в емоційному контакті, розумінні, душевної близькості; еротичні мотиви в ній майже не виражені або не усвідомлені. Потреба в саморозкриття та інтимної людської близькості і чуттєво-еротичні бажання дуже часто не збігаються і можуть бути спрямовані на різних партнерів. За образним висловом одного вченого, хлопчик не любить жінку, до якої його тягне, і його не тягне до жінки, яку він любить.
Співвідношення дружби і любові представляє в юності складну проблему. З одного боку, ці відносини здаються більш-менш альтернативними. Поява коханої дівчини знижує емоційне напруження одностатевої дружби, друг стає швидше добрим товаришем. З іншого боку, любов передбачає велику ступінь інтимності, ніж дружба, вона ніби включає в себе дружбу.
Для старшокласників власні переживання на перших порах іноді важливіші, ніж об'єкт прив'язаності. Звідси постійна оглядання на думки однолітків власної статі, копіювання, хвастощі дійсними, а частіше уявними перемогами і т. Д. Закоханості в цьому віці нагадують епідемії: варто з'явитися в класі одній парі, як закохуються всі, а в сусідньому класі все спокійно. Об'єкти захоплень також нерідко мають груповий характер, оскільки спілкування з популярною в класі дівчиною (або юнаків) істотно підвищує власний престиж у однолітків.
Взаємини юнаків та дівчат зіштовхують їх з безліччю моральних проблем. Старшокласники гостро потребують допомоги старших, насамперед батьків і вчителів. Але одночасно молоді люди хочуть - і мають на це повне право - відгородити свій інтимний світ від безцеремонного вторгнення і підглядання.