A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дзензелівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Звіт про проведення самооцінювання педагогічної діяльністі педагогічних працівників Дзензелівського закладу освіти І-ІІІ ступенів у 2022-2023 н.р.

Дата: 27.06.2023 14:17
Кількість переглядів: 36

Звіт про проведення самооцінювання педагогічної діяльністі педагогічних працівників Дзензелівського закладу освіти І-ІІІ ступенів у 2022-2023 н.р.

Педагогічні працівники Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів планують свою діяльність, аналізують її результативність. Календарно-тематичні плани розглядаються і погоджуються на засіданнях методичних об’єднань закладу та директором закладу. При розробленні основного робочого документу, який визначає педагогічну діяльність вчителя та допомагає досягти очікуваних результатів навчання, педагогічні працівники закладу використовують такі джерела: рекомендації Міністерстві освіти і науки України – 100% респондентів, зразки, що пропонуються фаховими виданнями та використовуючи власний досвід – відповідно 29% опитаних, 71 % використовують розробки з інтернет-сайтів і блогів,. Календарно-тематичні плани розробляються з урахуванням Державних стандартів загальної середньої освіти, навчальних програм предметів (курсів), освітньої програми закладу. Усі вчителі мають розроблені ними календарно-тематичні плани, що відповідають наскрізній освітній програмі закладу та очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів згідно навчальних програм предметів. Вчителі іноді самостійно визначають кількість годин на вивчення тієї чи іншої теми, змінюють порядок їх вивчення відповідно до освітніх потреб учнів. Теми навчальних занять відповідають календарнотематичному плануванню. Аналіз результативності планування роботи вчителя здійснюється після закінчення першого семестру та навчального року на засіданнях шкільних предметних методичних об’єднань. У календарно-тематичному плануванні простежується компетентнісний підхід, запланована дослідницька та проєктна діяльність 

Слід зазначити, що під час спостереження за навчальними заняттями спостерігалось формування педагогами в учнів таких ключових компетентностей, як спілкування державною мовою, навчання впродовж життя, математична грамотність, компетентності у галузях природничих наук, культурна компетентність, екологічна компетентність. Проте більше уваги варто приділити формуванню іннваційності, підприємливості та фінансовій грамотності. Переважна більшість вчителів розвивають наскрізні вміння, формують суспільні цінності. Зміст навчальних занять спрямований на формування загальнолюдських цінностей. Насамперед це стосується розвитку навичок співпраці та культури командної роботи. Частина педагогів розвивають в учнів соціальну емпатію та толерантність. Під час навчальних занять активно використовуються форми та методи роботи для розвитку критичного мислення учнів. При цьому наявна співпраця між учителем, соціальним педагогом і батьками. 

Розроблені індивідуальні навчальні плани за участі батьків та узгоджені з ІРЦ. Однак це питання потребує удосконалення. Зокрема, розробка індивідуальних освітніх траєкторій учнів, які наразі розробляються лише за заявою батьків, підвищення якості методичного супроводу учасників професійних конкурсів, олімпіад, організація індивідуальних консультацій для учнів з низьким рівнем знань. 

Педагогічні працівники закладу освіти мають оприлюднені публікації, методичні розробки, матеріали до навчальних занять, розробляють власне програмово-методичне забезпечення навчальних занять, використовують їх в освітньому процесі, окремі вчителі ведуть власні сайти і блоги 75 %, більшість вчителів формують педагогічне портфоліо. 44% педагогів мають публікації у професійних спільнотах соціальних мереж. 37 % опитаних поширюють власний педагогічний досвід у матеріалах та/ або виступах конференцій, на онлайн-платформах (На урок, Всеосвіта тощо) – 38%, публікації на сайті закладу – 45%, у фахових виданнях – 5%. 

Під час проведення навчальних занять простежується наскрізний процес виховання. Педагогічні працівники закладу сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти в процесі їх навчання, виховання та розвитку. Серед основних аспектів виховання, які забезпечуються під час проведення навчальних занять: повага гідності, прав і свобод людини; повага до культурної багатоманітності; визнання цінності демократії, справедливості, рівності та верховенства права, розвиток громадянської свідомості та відповідальності; розвиток навичок критичного мислення; розвиток навичок співпраці та командної роботи; формування здорового і екологічного способу життя; виховання гендерної рівності; інші виховні аспекти. Під час виховного процесу формуються ключові компетентності.

 Більшість навчальних кабінетів закладу освіти забезпечені інтерактивними засобами навчання, що дає можливість учителям розвивати свої навички у використанні ІКТ. Інформаційно-комунікаційні технології використовуються вчителями на різних етапах педагогічної діяльності: при підготовці та проведенні навчального заняття, для зворотного зв’язку (медіаресурси), інформування учнів. Переважно педагоги застосовують у своїй роботі комп’ютерні презентації, ілюстрації для демонстрації й розуміння навчального матеріалу. Частина вчителів використовує інтерактивні освітні платформи для виконання учнями завдань онлайн. Педагогічні працівники закладу використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі для інтенсифікації роботи з документами; комунікації з учнями та батьками; створення наочності, дидактичних матеріалів в електронному вигляді; розроблення моніторингових робіт; використання електронних підручників в освітньому процесі; підвищення професійного рівня, обмін досвідом; отримання актуальної освітньої інформації. Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. 

Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності – основна умова професійного розвитку педагога. Учителі Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів безперервно вдосконалюють рівень своєї майстерності. Як правило, найпопулярнішим джерелом підвищення кваліфікації є проходження курсової перепідготовки в Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників. Для участі в курсовій підготовці керівництвом закладу щорічно складається і затверджується план-графік підвищення кваліфікації вчителів. Проте процес професійного зростання вчителя не обмежується лише формами підвищення кваліфікації за межами закладу. Багато педагогів професійно розвиваються, беручи участь у тренінгах, конференціях, семінарах, вебінарах, онлайн-курсах тощо. Популярними серед учителів є курси і вебінари на освітніх платформах EdEra, Prometeus та інші. Для визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів розроблено, затверджено директором і схвалено рішенням педагогічної ради (Протокол № від ), порядок підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Кожен педагог самостійно формує індивідуальний графік підвищення кваліфікації на основі яких розробляється План підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу та оприлюднюється на сайті закладу щорічно. Результати підвищення кваліфікації у суб’єктів, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження. Результати підвищення кваліфікації інших суб’єктів підвищення кваліфікації, що працюють за видом діяльності, який не підлягає ліцензуванню, визнаються рішенням педагогічної за поданою заявою педагога. Важливо, щоб процес професійного зростання вчителя був безперервним системним процесом, що включає участь у роботі творчих груп, обмін досвідом, розробку систем навчальних занять, публікації в різних джерелах, самоосвіту тощо. Ці складові учительського портфоліо будуть індикаторами професійного зростання. Вчитель української мови та літератури Сидоренко Л.О. пройшла навчання по підготовці експертів до проведення інституційного аудиту у закладах загальної середньої освіти від Управління державної служби якості освіти у Черкаській області. Педагоги Візір М.В. та Дігтяренко С.О. є керівниками методичного об’єднання педагогів Маньківської громади. Багато педагогів є членами журі районних етапів предметних олімпіад та конкурсів. За підсумками попередніх років Бондар С.С. став переможцем районоого та учасником  обласного етапу конкурсу «Учитель року». Проте у 2022 році вчителі не стпали учасниками даного конкурсу. 

Забезпечити якість освіти можливо лише за умови партнерства школи, батьків та працівників закладу. Найважливішим напрямом, який забезпечує педагогіку партнерства в закладі освіти є особистісно орієнтована технологія навчання. Вона ставить сьогодні у центр усієї шкільної освітньої системи особистість дитини, її можливості для саморозвитку. Особистісно орієнтоване навчання спрямоване на вирішення завдань розвитку в учнів інтересу до пізнання, бажання та вміння самостійно вчитися. Педагогічні працівники закладу дають можливість учням вільно висловлювати свої думки, розвивають в учнів уміння аргументовано конструювати свої відповіді, забезпечують партнерські стосунки між вчителем і дитиною. Результати навчання учнів залежать від праці та наполегливості учнів (71%). 61% учнів вважають, що їхня думка враховується вчителями під час проведення уроків. Спостерігаючи за навчальними заняттями, 64% педагогічних працівників використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти. Проте мало педагогів використовують особистісно орієнтований підхід. Особистісно орієнтований підхід неможливий без постійної взаємодії діалогу, неупередженого ставлення до учнів. Для цього педагогам закладу необхідно враховувати інтереси кожної дитини, ставитись до неї як до особистості, забезпечувати свободу і права дитини у всіх проявах її діяльності, враховувати вікові та індивідуальні особливості дитини, забезпечити морально-психологічний комфорт та партнерські стосунки між вчителем і дитиною. А також розроблення календарних та поурочних планів, у змісті яких простежується особистісно орієнтований підхід у навчанні. Розробляти диференційовані завдання для роботи з учнями. Вдосконалювати критерії оцінювання, які мотивують учнів до самостійної роботи. 

Педагогічні працівники закладу тісно співпрацюють із батьками. Вони інформують їх про важливі аспекти освітнього процесу через доступні канали комунікації, інформують про критерії оцінювання навчальних досягнень учнів. Проводяться індивідуальні та онлайн-зустрічі, бесіди, батьківські збори. Інформацію про діяльність закладу батьки отримують від класного керівника (91%), на батьківських зборах (71%), через соціальні мережі (73%), на вебсайті закладу (41%), інтерактивні платформи (16%). 

Одним із чинників, який впливає на професійне зростання педагогічних працівників, є співпраця і комунікація з колегами. Це спільне планування роботи, розв'язання науково-методичних проблем, взаємовідвідування навчальних занять, проведення тренінгів з питань налагодження командної роботи, творчі групи, індивідуальні консультації, педагогічні читання. Більшість учителів вважають, що у закладі створені всі умови для ефективної співпраці. 

Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. Педагогічні працівники Дзензелівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів дотримуються норм академічної доброчесності в освітній діяльності. З цією метою всі педагоги якісно, вчасно та результативно виконують свої функціональні обов’язки; відповідно до вимог законодавства підвищують свою кваліфікацію; впроваджують у свою діяльність інноваційні методи навчання; у навчальній та виховній роботі всі педагоги дотримуються норм Конституції України та норм чинного законодавства України в сфері освіти. Усі педагогічні працівники закладу дотримуються загальноприйнятих етичних норм в освітній діяльності, з цією метою педагоги з повагою ставляться до осіб, які здобувають освіту, до їхніх батьків та осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, а також інших обставин; об’єктивно та неупереджено оцінють знання та вміння здобувачів освіти; щоб запобігати випадкам порушень академічної доброчесності серед здобувачів, педагоги проводять бесіди щодо дотримання академічної доброчесності (88%), на уроках дають такі завдання, які унеможливлюють списування (66%), знайомлять здобувачів освіти з основами авторського права (41%) та використовують методичні розробки для формування основ академічної доброчесності (24%). Для того, щоб здобувачі освіти дізналися про критерії, за якими оцінюються їх навчальні досягнення, педагоги закладу інформують здобувачів освіти про критерії оцінювання на початку навчального року(75%) та перед вивченням кожної теми (59%), також. пояснюють здобувачам освіти індивідуально (27%) та розміщують критерії оцінювання на власних вебсайтах, блогах (90%). Педагогічні працівники закладу уникають приватного інтересу та конфлікту інтересів; не розголошують конфеденційну інформацію, інформацію з обмеженим доступом та інші види інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернення громадян, а також здійснюють контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти. Спостереження за проведенням навчальних занять дають підстави стверджувати, що більша частина педагогічних працівників не лише інформують учасників освітнього процесу про норми академічної доброчесності та їх важливість, а й постійно здійснюють просвітницьку роботу з метою дотримання цих норм. 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено