Проект озеленення
Проект озеленення пришкільної території Дзензелівської загальноосвітньої школи
I-III ступенів
Метою роботи є надання проектних пропозицій стосовно покращення стану існуючого озеленення та благоустрою пришкільної території Дзензелівської загальноосвітньої школи.
Об’єктом дослідження була земельна ділянка відведена для потреб згаданої вище школи, а також існуючі елементи озеленення та благоустрою на ній з метою пошуку шляхів їх удосконалення у відповідності до сучасних тенденцій та можливостей. При проведенні робіт із планування застосовувались методи: аналізу, порівняння, прогнозування, моделювання та графічного проектування.
ВСТУП
Основою розвитку будь-якого населеного пункту є його зв'язок з природною системою. Зелені насадження виступають у сучасному містобудуванні як структурні елементи, що беруть активну участь в організації його території, виконуючи роль центру чи обрамляючи населений пункт і його житлові райони. На сьогоднішній день важливе значення мають зелені насадження у містобудуванні. Крім рекреаційної, архітектурно-планувальної, санітарногігієнічної та інженерно-захисної функцій вони також виконують не менш важливі естетичні, еколого-просвітницькі та навчально-виховні функції. Зелені насадження на території шкільних навчальних закладів успішно використовуються у виховному та навчальному процесі учня через пізнання та дбайливе ставлення до природи, оскільки переконання людини формуються з дитинства. Досягти цього можна в тому випадку, якщо знайомити учня з її таємницями, показувати цікаве в житті рослин і тварин, вчити насолоджуватися естетикою природи.
Сприйняття природи допомагає розвинути такі якості, як життєрадісність, емоційність, уважне ставлення до всього живого. Учень, полюбивши природу, не буде бездумно рвати квіти, розоряти гнізда, ображати тварин. Зелені плодові та декоративні насадження не тільки прикрашають наші міста і села, а й відграють велику оздоровчу й культурно-виховну роль. Не можна уявити освітнього закладу без зелених насаджень. Добре спланована, озеленена й упорядкована садиба школи сприяє естетичному, екологічному вихованню учнів. Озеленення школи в сучасному стилі покликане стати однією з ланок у загальній системі виховання. Враховуючи санітарно-гігієнічні знання зелених насаджень, збагачення атмосфери киснем, асиміляцію вуглекислого газу рослинами, захист від пилу, виділення фітонцидів, озеленення слід розглядати як невід’ємну складову частину в оздоровчому комплексі. Більшу частину року діти проводять в освітніх закладах, тому необхідно приділити особливу увагу їх зовнішньому і внутрішньому озелененню. З цією метою слід упорядкувати садиби шкіл, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, вести постійний догляд за існуючими зеленими насадженнями., активізувати куточки живої природи тощо. Адже добре розпланована, озеленена й упорядкована садиба освітнього закладу сприяє набуттю практичних умінь і навичок з внутрішнього та зовнішнього озеленення; поглибленню знань учнів з квітництва відкритого та закритого ґрунту, дендрології та садівництва; поглибленню змісту роботи на навчально-дослідній земельній ділянці; естетичному вихованню школярів. Поряд з цим квітково-декоративні рослини на навчально-дослідній земельній ділянці, в теплиці, біологічному кабінеті є зручним об’єктом для організації дослідницької роботи. Озеленення освітніх закладів проводиться у відповідності до Положення про навчально-дослідну земельну ділянку, біологічний кабінет, куточок живої природи, навчальних програм з біології, трудового навчання.
Актуальність роботи випливає із екологічної та навчально-виховної доцільності, оскільки вкрай важливим аспектом у шкільному навчальному процесі є поєднання теоретичних занять із іграми та дослідно-практичною роботою дітей на свіжому повітрі. Метою роботи є фахове проектування та якісне виконання робіт по озелененню та благоустрою території дитячої шкільної установи, оскільки зелені насадження та елементи благоустрою надають індивідуальні, своєрідні риси, роблять перебування учнів та персоналу школи більш комфортним, привчають любити природу рідного краю.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Покращити естетичний вигляд шкільного подвір’я шляхом висадки дерев, кущів, створення нових і вдосконалення вже існуючих квітників з урахуванням народних традицій та елементів ландшафтного дизайну.
? створили на пришкільній території особливий природний мікроклімат, котрий дозволить відпочивати, проводити заняття, відчувати єднання із природою, а також на практиці вивчати взаємозв’язок сучасного суспільства із природою.
? формувати екологічне мислення дітей і жителів сила Дзензелівка.
Озеленення пришкільної території має велике естетичне та екологічне значення. Перш за все зелені насадження значно зменшують наявність пилу й диму в повітрі, відіграють своєрідну роль фільтру. Вони впливають на формування мікроклімату, бо діють на тепловий режим, вологість, а також мають значний вплив на здоров’я школярів.
Навесні 2020 року за ініціативи сілької ради та працівників школи були проведені заходи щодо озеленення пришкільної території Дзензелівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Висадили декоративні кущі , дерева та квіти , а зокрема :
50 троянд різного кольору
2 верби
2 сакури
4 декоративні яблуні
6 туй
4 юки
ФОТОГАЛЕРЕЯ
Озеленення даної території втілює гармонійне співвідношення як краси так і користі.
Ці два фактори спільно уособлюють органічне поєднання — цілісність, взаємозв’язок краси і користі. Під час планування і проведення озеленення шкільного навчального закладу також використовуються: малі архітектурні форми, живоплоти, доріжки та ін. При цьому потрібно завжди пам’ятати, що метою є — створення безпечного та сприятливого для учнів середовища. Надмірне переповнення території архітектурно-ландшафтними об’єктами може буди не сумісним із великою активністю учнів
ВИСНОВОК
Корисність озеленення території Дзензелівської загальноосвітньої школи полягає у раціональному використанні фітонцидних, тонізуючих, повітроочищувальних властивостей рослинного покриву. Все це в комплексі створює здорове і естетичне середовище для дітей.
Дослідження території об’єкту, а також будівлі самої школи, дало можливість визначити стильові особливості та взяти до уваги специфіку природного оточення та самої ділянки, з метою раціональної розробки проектних пропозицій.
Сподіваємось, озеленення та благоустрій пришкільної території, приведуть до покращення навколишнього природного середовища та формування екологічного світогляду громади, шанобливого ставлення до природи, а також залучать учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища місцевого значення!