ПРОТОКОЛ № 2 засідання шкільного методичного об`єднання вчителів природничо-математичного циклу від 30 жовтня 2023 р.
ПРОТОКОЛ № 2
засідання шкільного методичного об`єднання
вчителів природничо-математичного циклу
від 30 жовтня 2023 р.
Присутні – 7 чол.
Голова ШМО – Візір В.М.
Секретар – Візір М.В.
Порядок денний.
1. Підготовка до ІІ(районного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, робота з обдарованими учнями.
2. Інформація про стан реалізації Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року.
3. Оцінювання та вимірювання успішності: Розгляд можливостей вдосконалення системи оцінювання та способів вимірювання успішності учнів у математиці та природничих науках.
4. Використання технологій в навчанні: Розгляд можливостей використання сучасних технологій, програмного забезпечення та онлайн-ресурсів для покращення навчання математики та наук.
5. Індивідуальний підхід до учнів: Обговорення методів роботи з учнями з різними рівнями здібностей та потребами.
1. Слухали : Демидову О.Л. , заступника директора з НВР, члена шкільного методичного об’єднання , яка ознайомила присутніх з Положенням «Про Всеукраїнські учнівські олімпіади, конкурси – захисти науково- дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України від 17 листопада 2011 року за № 1318/20056 та довів інформацію про те , що згідно річного плану роботи загальноосвітнього закладу, районної програми «Обдарованість» проведено 1 етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін та визначено переможців.
Ухвалили: Підготувати команду загальноосвітнього закладу для участі у II (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін згідно графіка. Приймати участь у Всеукраїнських інтернет олімпіадах «На Урок», «Всеосвіта», інтернет конкурсах на сайтах «На Урок», «Всеосвіта» та ін.
2. Слухали: Доповідь Візір В.М., учителя інформатики , голову ШМО природничо – математичного циклу на тему «стан реалізації Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року.»
Доповідь супроводжувалась презентацією.
Ухвалили: Опрацювати подану інформацію взяти до уваги і використовувати в навчально виховному процесі.
3. Слухали: Візір Л. В.,вчителя математики, члена ШМО природничо- математичного циклу , доповідь на тему ««Оцінювання та вимірювання успішності: Розгляд можливостей вдосконалення системи оцінювання та способів вимірювання успішності учнів у математиці та природничих науках
Ухвалили:
- Створення чітких критеріїв оцінювання: Розробка та встановлення чітких та об'єктивних критеріїв для оцінки рівня знань та навичок учнів. Це допоможе зменшити суб'єктивність в оцінках.
- Різноманітність оцінювальних методів: Використання різних методів оцінювання, таких як письмові контрольні роботи, практичні завдання, проекти, усні відповіді та інші форми, що відповідають меті і змісту навчання.
- Формативне оцінювання: Впровадження формативного оцінювання, яке дозволяє вчителям та учням зорієнтуватися на те, як учні засвоюють матеріал під час навчання, і вносити корективи в процес навчання за результатами оцінок.
- Індивідуалізований підхід: Врахування індивідуальних потреб та можливостей учнів при плануванні оцінювання та виборі методів вимірювання успішності.
- Зворотний зв'язок: Підтримка механізмів зворотного зв'язку, які дозволяють учням та їхнім батькам зрозуміти результати оцінювання та можливості для покращення.
- Екзаменаційний тиск: Врахування впливу екзаменаційного тиску на учнів та розгляд можливостей для зменшення стресу під час іспитів та оцінювання.
- Співпраця з іншими вчителями: Обмін досвідом та співпраця з іншими вчителями математики та природничих наук для покращення системи оцінювання.
- Врахування різних видів інтелекту та навчальних стилів: Забезпечення того, щоб система оцінювання була справедливою для усіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей.
- Постійне навчання вчителів: Забезпечення навчання вчителів щодо сучасних методів оцінювання та використання нових інструментів та технологій для вимірювання успішності учнів.
- Поширення найкращих практик: Сприяння обміну найкращими практиками серед вчителів природничо-математичного циклу та впровадження інновацій у систему оцінювання.
Ці дії допоможуть покращити процес оцінювання та вимірювання успішності учнів у математиці та природничих науках, створити більш справедливу та ефективну систему оцінювання та сприяти зростанню якості навчання.
4. Слухали: Доповідь Візір В.М., учителя інформатики , голову ШМО природничо – математичного циклу на тему : «Використання технологій в навчанні: Розгляд можливостей використання сучасних технологій, програмного забезпечення та онлайн-ресурсів для покращення навчання математики та наук.»
Ухвалили:
- Впровадження інтерактивних уроків: Використання сучасних інтерактивних дошок та програмного забезпечення для створення цікавих та змістовних уроків з математики та наук.
- Використання онлайн-ресурсів: Розробка списку рекомендованих онлайн-ресурсів, які допоможуть учням засвоювати матеріал більш ефективно, включаючи відеоуроки, інтерактивні завдання та симуляції.
- Віртуальні лабораторії: Використання віртуальних лабораторій та симуляцій для дослідження природничих явищ та експериментів, які можуть бути важко виконати в реальних умовах.
- Мобільні додатки та платформи: Рекомендація вчителям та учням найкращих мобільних додатків та платформ для навчання математики та наук.
- Індивідуалізоване навчання: Використання технологій для створення індивідуальних навчальних маршрутів для кожного учня з урахуванням його потреб та рівня знань.
- Онлайн-тестування та оцінювання: Впровадження системи онлайн-тестування та оцінювання для зручності вчителів та учнів та для автоматизації процесу оцінювання.
- Вебінари та дистанційне навчання: Використання вебінарів та дистанційного навчання для підтримки і навчання вчителів та учнів, особливо під час віддаленого навчання.
- Підготовка вчителів: Надання вчителям можливостей для навчання та професійного розвитку в галузі використання технологій в навчанні.
- Забезпечення доступності технологій: Розгляд можливостей для забезпечення доступності сучасних технологій для всіх учнів, незалежно від їхнього фінансового стану.
- Моніторинг та оцінка результатів: Визначення методів моніторингу та оцінки впливу використання технологій на результати навчання учнів та на якість освіти в цілому.
Ці заходи допоможуть вчителям природничо-математичного циклу використовувати технології для покращення навчання та забезпечити більше доступних та ефективних ресурсів для учнів.
5. Слухали: Доповідь Візір В.М., учителя інформатики , голову ШМО природничо – математичного циклу на тему : "Індивідуальний підхід до учнів з різними рівнями здібностей та потребами"
Ухвалили:
- Діагностика рівнів здібностей: Визначення рівня здібностей кожного учня в початку навчального року, щоб створити індивідуальний план навчання для кожного учня.
- Диференційоване навчання: Використання стратегій диференційованого навчання для пристосування матеріалу та завдань до потреб кожного учня. Це може включати роботу з різними рівнями складності завдань та різні методи навчання.
- Індивідуальні навчальні плани: Розробка індивідуальних навчальних планів для учнів із спеціальними освітніми потребами або з вищими здібностями.
- Робота в групах: Створення різних робочих груп для учнів зі схожими потребами та здібностями, де вони можуть спільно працювати над завданнями та проектами.
- Індивідуальна підтримка: Надання індивідуальної підтримки для учнів, які потребують додаткової допомоги або викликаються складними завданнями.
- Використання технологій: Використання технологій, таких як програми для індивідуалізованого навчання, для підтримки учнів з різними потребами.
- Моніторинг та оцінка прогресу: Постійний моніторинг та оцінка навчального прогресу кожного учня для визначення ефективності індивідуальних підходів.
- Співпраця з батьками: Взаємодія з батьками для отримання додаткової інформації про потреби та здібності учнів і розробки спільних стратегій навчання.
- Професійний розвиток вчителів: Забезпечення можливостей для навчання вчителів щодо методів роботи з різними рівнями здібностей та потребами.
- Поширення найкращих практик: Обмін найкращими практиками серед вчителів для покращення індивідуального підходу до навчання.
ГОЛОВА ШМО: В.М.Візір
СЕКРЕТАР ШМО: М.В. Візір