Форма спостереження за навчальним заняттям
№85-ос від 16.09.2022
Форма спостереження за навчальним заняттям
Дата проведення _____________ Клас _______
Кількість учнів у класі / з них присутні _____/_____
Кількість дітей з особливими освітніми потребами / з них присутні _____/____
Предмет (курс) ______________________________________________________________________
Тема навчального заняття _____________________________________________________________
Інструктаж з питань безпеки життєдіяльності (у разі необхідності): 󠆫󠆫- так 󠆫󠆫 – ні
-
Розвиток і формування ключових компетентностей
№ з/п |
Ключова компетентність |
Так |
Примітки |
1. |
Спілкування держаною мовою |
||
2. |
Спілкування іноземними мовами |
||
3. |
Математична грамотність |
||
4. |
Компетентності в галузі природничих наук |
||
5. |
Екологічна компетентність |
||
6. |
Інформаційно-комунікаційна компетентність |
||
7. |
Навчання впродовж життя |
||
8. |
Громадянська компетентність |
||
9. |
Культурна компетентність |
||
10. |
Ініціативність і підприємливість |
2. Робота учнів під час проведення навчального заняття
№ з/п |
Перелік тверджень |
Так |
Примітки |
1. |
Усі учні працювали під час проведення навчального заняття із зацікавленням, співпрацювали між собою |
||
2. |
Більшість учнів працювала під час проведення навчального заняття |
||
3. |
Переважна більшість учнів були пасивними під час проведення заняття (переважало монологічне мовлення педагога з учнями) |
||
4. |
Усі учні були пасивні під час проведення заняття, не залучались до роботи (домінувало монологічне мовлення вчителя) |
3. Оцінювання діяльності учнів під час проведення навчального заняття
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Оцінює навчальні досягнення учнів, спираючись на розроблені критерії |
||
2. |
Оприлюднює критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
||
3. |
Надає учням час на обдумування відповіді |
||
4. |
Супроводжує відповідь учня уточнюючими запитаннями |
||
5. |
Забезпечує зворотний зв’язок щодо якості виконання/виконаного завдання |
||
6. |
Спрямовує оцінювання навчальних досягнень на індивідуальний поступ учня |
||
7. |
Використовує прийоми самооцінювання і взаємооцінювання учнів |
||
8. |
Відзначає досягнення учнів, підтримує у них бажання навчатися |
||
9. |
Добирає домашнє завдання, спрямоване на оволодіння ключовими компетентностями, озвучує критерії його оцінювання |
4. Спрямованість навчального заняття на формування суспільних цінностей
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Спрямовує зміст навчального матеріалу на виховання в учнів: патріотизму, поваги до державної мови, культури, закону. |
||
2. |
Реалізує наскрізні змістові лінії: -екологічна безпека та сталий розвиток; -громадянська відповідальність; -здоров’я і безпека; -підприємливість і фінансова грамотність. |
||
3. |
Розвиває в учнів загальнолюдські цінності(соціальну емпатію, толерантність, інклюзивну культуру тощо) |
||
4. |
Розвиває в учнів навички співпраці та культуру командної роботи. |
5. Використання інформаційно-комунікаційних технологій, обладнання, засобів навчання
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Використовує інформаційно-комунікаційні технології, що сприяють оволодінню ключовими компетентностями |
||
2. |
Використовує електронні освітні ресурси |
||
3. |
Використовує медіаресурси з навчальною метою |
||
4. |
Використовує мережі Інтернет для пошуку навчальної інформації, виконання онлайн-завдань тощо |
||
5. |
Використовує обладнання та засоби навчання для активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів |
6. Комунікація з учнями
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Співпрацює з учнями на засадах партнерства |
||
2. |
Вислуховує та сприймає думки учнів, їх власну точку зору |
||
3. |
Застосовує особистісно орієнтований підхід |
||
4. |
Дотримується принципів академічної доброчесності |
7. Організація роботи з учнями з особливими освітніми потребами (у разі наявності)
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Планує роботу під час проведення навчального заняття із урахуванням індивідуальних потреб учнів з ООП |
||
2. |
Адаптує/ модифікує зміст навчального матеріалу до індивідуальних освітніх можливостей учнів з особливими освітніми потребами |
||
3. |
Використовує спеціально розроблені завдання та залучає до спільної роботи учнів з особливими освітніми потребами |
||
4. |
Дотримується відповідності темпу навчального заняття індивідуальним навчальним можливостям учнів з особливими освітніми потребами |
||
5. |
Забезпечує корекцію спрямованості освітнього процесу |
||
6. |
Конструктивно співпрацює з асистентом вчителя/асистентом дитини |
||
7. |
Використовує корекційні (дидактичні) засоби навчання під час роботи з учнями, які мають особливі освітні потреби |
8. Досягнення мети, реалізація завдань та очікуваних результатів навчального заняття, мотивація до навчання
№ з/п |
Діяльність вчителя |
Так |
Примітки |
1. |
Мета чітко простежується протягом навчального заняття; заняття спрямоване на розвиток ключових компетентностей , набуття життєвого досвіду та/або вміння його застосовувати в різних ситуаціях, формулювати завдання, самостійно приймати рішення; учні вмотивовані до навчально-пізнавальної діяльності |
||
2. |
Мета чітко простежується протягом навчального заняття; заняття спрямоване на розвиток ключових компетентностей , містить прикладне спрямування; учитель мотивує учнів до навчально-пізнавальної діяльності |
||
3. |
Мета і завдання навчального заняття спрямовані на відтворення знань учнів, заучування матеріалу підручника: учитель не мотивує учнів до оволодіння ключовими компетентностями |
||
4. |
Мета навчального заняття не простежується, зміст навчального заняття не відповідає навчальній програмі та календарно-тематичному плану учителя |