Аналіз роботи МО вчителів природничо-математичного циклу за 2022-2023 навчальний рік.
Аналіз роботи МО вчителів природничо-математичного циклу за 2022-2023 навчальний рік.
Діяльність методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу в 2022 – 2023 навчальному році була спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предметів природничо-математичного циклу в 2022 -2023 навчальному році, виконання державних програм викладання предметів природничо-математичного циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання здобувачів освіти, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
На н.р. перед вчителями природничо-математичного циклу ставилися такі завдання:
1.Здійснення науково – методичного забезпечення розвитку освіти.
2.Модернізація структурної моделі науково – методичної роботи з педкадрами.
3.Адаптація учнів до проведення незалежного зовнішнього тестування.
4.Забезпечення індивідуально - консультативного підходу до кожного вчителя.
5.Впровадження комп’ютерних технологій в практику діяльність вчителів природничо – математичного циклу.
6.Підтримка науково – дослідницької роботи вчителів, інноваційних технологій.
7.Опрацювання Концепції Нової Української школи, обговорення змін в програмах предметів природничо-математичного
циклу.
8.Розробка стратегії діяльності вчителя в умовах дистанційної та змішаної освіти в умовах воєнного стану.
9.Розробка стратегії діяльності вчителя в умовах дистанційної освіти в умовах карантину.
На протязі 2022-2023 навчального року було проведено 5 засідань, на яких розглядались такі питання як:
1.Організація навчально-виховного процесу у 2022/2023 навчальному році.
2. Обговорення методичних рекомендацій щодо оформлення класного журналу, методичних посібників, додаткової літератури затвердженої Міністерством освіти і науки України щодо викладання математики, інформатики, хімії, біології, фізики, географії, трудового навчання, фізичного виховання, календарного планування вчителів природничо-математичного циклу.
3. Критерії , щодо оцінювання ЗУН учнів з предметів природничо- математичного циклу.
4. Організація та розподіл доручень між членами ШМО, затвердження плану роботи ШМО, ознайомлення з графіком проведення РМО
5. Підготовка до проведення обласної інтернет-олімпіади ,
олімпіад з базових дисциплін ,предметних тижнів, участь в
позашкільних заходах.
6. Продовження роботи по накопиченню матеріалів на блогах і сайтах вчителів МО.
7. Елементи краєзнавства на уроках географії , як засіб підвищення мотивації до навчальної діяльності.
8. Використання ІКТ на уроках біології і природознавства.
9. Розробка стратегії діяльності вчителя в умовах дистанційної та змішаної освіти в умовах воєнного стану. Аналіз ризиків та прорахування негативних наслідків падіння ефективності навчального процесу в умовах воєнного стану.
10. Розвиток витривалості на уроках фізичної культури.
11. Моніторинг навчальних досягнень учнів з предметів природничо-математичного циклу за І семестр.
12. Практикум: Можливості використання засобів Google в роботі вчителя. Особливості роботи вчителів природничо-математичного циклу в ІІ семестрі, внесення коректив у планування.
13. Компетентнісний підхід до викладання предметів природничо-математичного циклу.
14. Проектна діяльність учнів як умова підвищення якості навчального процесу з біології.
15. Обговорення проведених уроків та виховних заходів.
16. Особливості організації та проведення ДПА в 9 класі та ДПАЗНО в 11класі.
17. Звіт вчителів ШМО природничо-математичного циклу про самоосвітню діяльність.
18.Підведення підсумків за 2022 –2023н.р.
19. Обговорення Довідки ДЦЯО про дистанційне навчання.
20. Вироблення рекомендацій до плану роботи МО природничо-математичного циклу на наступний навчальний рік.
В 2022-2023 н. р. атестувались: Сорока Ю.Л. учитель фізичної культури ; Візір М. В. учитель математики , підтвердили результат попередніх атестацій – спеціаліст вищої категорії.
Як результат плідної праці вчителів ШМО - учні школи приймають участь у інтернет олімпіадах («На Урок», «Всеосвіта») де учні отримали дипломи І, ІІ та ІІІ ступенів. Вчителі отримали: свідоцтва про підготовку учнів до олімпіади, свідоцтва про підготовку переможців та подяки за активну участь в організації інтернет-олімпіад.
Учні 5 класу прийняли участь у Всеукраїнських конкурсах від «На Урок» : «Година Землі» та «Як це працює: водопровід та каналізація», в якому отримали сертифікати учасників та дипломи: І ступеня і ІІ ступеня .
Вчителі приймали активну участь у районних онлайн – вебінарах , виступали з доповідями.
Учні школи приймали участь у конкурсах, шкільних та районних олімпіадах.
Слід відмітити активну участь та результативність Дзензелівського ЗЗСО I- III ступенів у II етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів , наші учні посіли призові місця :
Арзамасова Вікторія, учениця 10 класу – II місце з біології ( вчитель Демидова О.Л.)
Яблочкіна Юлія, учениця 11 класу – III місце з хімії (вчитель Самборська С.П).
Цвинтарна Яна, учениця 8 класу – II місце з хімії ( вчитель Самборська С. П.)
Учні школи брали участь у районних змаганнях з волейболу серед юнаків і дівчат. Юнаки зайняли III місце . Учні школи брали участь у районних змаганнях з баскетболу серед юнаків, зайняли III місце
Також учні школи брали участь у районних змаганнях «Старти надій», зайняли III місце .
Із запровадженням в країні військового стану із – за повномасштабного вторгнення російської федерації, робота з обдарованими і здібними учнями проводилась дистанційно.
Вчителі МО активно розвивають свої інформаційно – цифрові компетентності, опановують нові освітні платформи, онлайн – інструменти та вебсервіси.
Вчителі ШМО постійно відвідують уроки своїх колег обмінюючись між собою набутим досвідом, а також ведуть свої предметні блоги та сайти.
В роботі МО застосовувалися такі форми діяльності, як круглий стіл, наукові конференції де здійснювали практичні обговорення та аналіз змісту навчальних програм, надавалася допомога членам МО в реалізації завдань, що стоять перед педагогами.
Однак, разом з позитивними наслідками , є значні проблеми.
Це низький рівень навчальної мотивації, як наслідок , не достатньо висока якість знань на протязі навчання, недостатнє матеріальне і методичне оснащення кабінетів, емоційне вигорання вчителів.
Виходячи з вищесказаного , ШМО вчителів природничо- математичного циклу у 2023 -2024 н.р. буде вирішувати такі проблеми :
1. Продовжувати вести активну роботу по впровадженню сучасних освітніх технологій (особливу увагу приділити STEM- технологіям).
2. Удосконалити роботу по дистанційному навчанню здобувачів освіти.
3. Створювати всі умови для самореалізації всіх учасників освітнього процесу шляхом активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти , розкриттям їх творчого потенціалу і участі в інноваційній діяльності.
4. Продовжити роботу з талановитими і обдарованими дітьми.
5. Підвищувати рівень учбової мотивації і якість знань учнів через залучення їх у різні види роботи.
6. Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів МО, використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації, круглі столи, засідання МО.
Роботу ШМО вчителів природничо – математичного циклу за 2022 – 2023 н. р. вважати задовільною.
Керівник ШМО вчителів природничо- математичного циклу (Сорока Н.А.)