A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дзензелівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Начальник штабу ЦЗ закладу, Візір М. В. Стан ЦЗ в Дзензелівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів Маньківської селищної ради

Дата: 21.09.2023 11:47
Кількість переглядів: 13

                                                                            Начальник штабу ЦЗ закладу, Візір М. В.

Стан ЦЗ в Дзензелівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів Маньківської селищної ради

На виконання вимог Закону України «Про цивільну оборону України», «Про правові засади цивільного захисту», «Про захист населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру», Указів Президента «Про Концепцію захисту населення і територій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій», «Про Положення про технічний захист інформації в Україні», Законів України “Про  боротьбу з терроризмом”, «Про захист населення від інфекційних хвороб», «Про правовий режим надзвичайного стану»,постанов Кабінету Міністрів України з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, Положення про функціональну підсистему «Освіта і наука України», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 03.09.2009 № 814, Єдиної державної системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, затвердженої наказом Начальника цивільної оборони Міністерства освіти і науки України від 17.01.2002 № 27, Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, організаціях, установах та на небезпечних територіях (наказ МНС України від 15.08.2007 № 557), наказу МОН України від 06.01.2015 № 2 «Щодо заходів безпеки у навчальних закладах» упродовж 2022 року здійснювалась робота з питань перевірки стану цивільного захисту  (далі ЦЗ ).

Основні завдання підготовки ЦЗ  на 2022 рік  закладом в основному виконані. Аналіз виконання завдань ЦЗ  на 2022 рік, вивчення стану реалізації заходів державної політики у сферах захисту учасників освітнього  процесу, працівників від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, готовності до дій в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій свідчить про те, що переважна більшість керівного складу структурних підрозділів цивільного захисту  відповідально відноситься до навчання учасників освітнього  процесу і працівників закладу діям по захисту свого життя і здоров’я в умовах виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Виконуючи вимоги державних та галузевих документів по організації цивільної оборони, ці питання постійно знаходились у полі зору керівного складу цивільного захисту закладу.

11 травня 2022 року згідно наказу по закладу  «Про організацію та проведення Дня цивільного захисту у школі»  було проведено День цивільного захисту.

Основною метою проведення Дня Цивільного захисту вважалося:

–          практичну перевірку здатності учнів грамотно і чітко діяти під час виникнення надзвичайних ситуацій і уміти убезпечити своє життя і здоров’я;

–          виховання впевненості учнів у ефективності заходів, які проводяться цивільним захистом;

–          формування в учнів морально-психологічних якостей: відваги, витривалості, спритності, мужності.

Головними завданнями Дня Цивільного захисту були:

–          закріплення педагогічним колективом та учнями теоретичних знань та практичних навичок під час дії у екстремальних умовах;

–          практичну перевірку здатності учнів діяти за сигналами оповіщення ЦЗ, користування засобами колективного та індивідуального захисту;

–          навчання керівного та командного складу ЦЗ школи при проведенні заходів ЦЗ.

            До участі у проведенні Дня Цивільного захисту було залучено керівний та командно-начальницький склад ЦЗ школи, особовий склад невоєнізованих формувань ЦЗ школи, весь постійний склад працівників школи та учнів 1-11 класів.

Всі заплановані заходи виконані в повному обсязі:

- керівники невоєнізованих формувань, вчителі, учні, технічний персонал школи отримали необхідні навички щодо дій у надзвичайних ситуаціях;

- тренування дій особового складу невоєнізованих формувань проводилося на фоні ситуаційної задачі щодо виявлення у приміщенні школи пожежно-небезпечного предмету;

- діти переглянули фільм «Сам собі МНС!»;

- проведено евакуацію з приміщення школи згідно схеми шляхів евакуації за 2 хвилини 35 секунд, до шикування всіх класів – 4 хвилини 46 секунд;

- класні керівники провели класну годину «Дії населення під час надзвичайних ситуацій», вікторини, кросворди  «Надзвичайні ситуації природного та техногенного характеру», відпрацювали з учнями практичні дії за сигналом «Увага всім!» на фоні ситуаційної задачі щодо дій учнів при виявленні підозрілого (пожежно-небезпечного предмету);

- проведена евакуація учасників навчально-виховного процесу на шкільне подвір’я;

-для подачі сигналу було залучено засоби шкільного зв’язку, перевірено якість їх дій у надзвичайних ситуаціях.

Учасники навчально-виховного процесу отримали практичні навички дій при виникненні надзвичайних ситуацій на об’єкті.

Своєчасно проводились навчання  керівного, педагогічного складу, повністю виконана програма з предмету „Захист України” (розділ ЦЗ) з учнями старших класів, успішно реалізується програма з «Основ здоров’я» для школярів 1-9-х класів

План основних заходів із ЦЗ на 2022 рік в основному виконаний. Програма навчання учнів із питань ЦЗ і безпеки життєдіяльності виконана повністю. Працював штаб ЦЗ закладу, розроблена документація з питань ЦЗ.

Разом з тим, при наявності позитивних результатів роботи, продовжує мати місце ряд недоліків щодо організації і ведення цивільного захисту. Навчально-матеріальна база школи не відповідає нормативним вимогам і не дозволяє проводити роботу з питань захисту життя і здоров’я у надзвичайних ситуаціях на належному рівні.

Враховуючи все вище сказане         

 

РЕКОМЕНДУЮ:

1. Головним завданням у підготовці Цивільного захисту  вважати забезпечення ефективного цивільного захисту персоналу закладу і території шляхом своєчасного прогнозування аварій, катастроф техногенного і природного характеру і запобігання їм, оперативного реагування на них, швидкої ліквідації наслідків НС.

2. Основні зусилля у ході реалізації головного завдання зосередити на таких напрямках:

- підвищення рівня реалізації організаційно-розпорядчих актів у сфері захисту населення і території закладу від надзвичайних ситуацій;

- забезпечення готовності сил ЦЗ  до реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків у мирний час та в умовах особливого періоду;

- проведення ефективних попереджувальних заходів цивільного захисту з метою досягнення прийнятих рівнів ризику виникнення надзвичайних ситуацій;

- захист учасників освітнього  процесу закладу у разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

3. Навчання працівників, учнів закладу здійснювати з урахуванням обстановки, яка може скластися в разі виникнення НС техногенного, природного і військового характеру. 

 

План реагування на надзвичайні ситуації

в Дзензелівському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Маньківської селищної ради Черкаської області План реагування на надзвичайні ситуації  (далі – План) розроблений відповідно до вимог ст. 130 Кодексу цивільного захисту України, п. 28 постанови Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту», постанови Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 № 626 «Про затвердження Порядку розроблення планів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту».

 План призначений для: 

∙ організації і здійснення узгодженого комплексу організаційних та практичних дій щодо здійснення аварійно-рятувальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (далі – НС) техногенного та природного характеру в  Дзензелівському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Маньківської селищної ради Черкаської області;

 ∙ забезпечення у разі загрози або виникнення НС об’єктового рівня оперативного реагування органів управління, сил і засобів цивільного захисту (далі –ЦЗ) щодо запобігання і реагування на НС; 

∙ запобігання загибелі людей; 

∙ зменшення матеріальних втрат та організації першочергового життєзабезпечення працівників закладу освіти та здобувачів освіти в умовах НС; 

∙ систематизованого і своєчасного надання допомоги постраждалим. 

Мета плану :

 ∙ визначення сил і засобів, які залучаються для реагування на НС об’єктового рівня, установлення порядку їх розгортання при загрозі або/та виникненню НС ; 

∙ забезпечення своєчасного надання допомоги постраждалим в умовах НС. 

План вводиться в дію рішенням директора  у разі загрози або виникнення НС на території ЗЗСО  або адміністративно-територіальній одиниці, на якій розміщений заклад. Усі учасники освітнього процесу повинні знати і суворо виконувати вимоги Плану. За невиконання вимог Плану працівники ЗЗСО можуть бути притягнуті до дисциплінарної відповідальності. План доводиться під розпис до працівників посадовою особою з питань ЦЗ під час інструктажу з питань ЦЗ, пожежної безпеки та дій у НС при прийнятті працівників ЗЗСО  на роботу.

 Можливі НС для ЗЗСО : 

- пожежі в будівлі;

 - раптовий напад противника або ведення бойових дій;

 - стихійні лиха (снігові замети, ожеледь, бурі, смерчі, урагани, зсуви та ін.), які впливають на організацію освітнього процесу;

 - епідемії;

 - затоплення території та будівель освітнього закладу під час весняних паводків.

 Висновки з оцінки обстановки, яка може скластися у ЗЗСО  під час НС 

  1. Виникнення НС у закладі освіти може призвести до:

 ∙ загибелі дітей та працівників закладу ;

 ∙ забруднення (зараження) території закладу радіоактивними і хімічними речовинами та враження людей ;

 ∙ руйнування будівлі закладу, втрати матеріальних цінностей. 

  1. Залежно від масштабів і особливостей НС, що прогнозується або виникла, на конкретній території може функціонувати один із режимів запобігання і реагування на НС техногенного та природного характеру: 

  2. ∙ режим повсякденного функціонування - за умов нормальної виробничо- промислової, радіаційної, хімічної, біологічної (бактеріологічної), сейсмічної, гідрогеологічної і гідрометеорологічної обстановки, за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій тощо;

 ∙ режим підвищеної готовності - у разі істотного погіршення виробничо- промислової, радіаційної, хімічної, біологічної (бактеріологічної), сейсмічної, гідрогеологічної і гідрометеорологічної обстановки, за наявності можливості виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру;

 ∙ режим надзвичайної ситуації - у разі виникнення і під час ліквідації наслідків НС техногенного та природного характеру.

  Сили і засоби ЦЗ в ЗЗСО 

 Для проведення рятувальних та інших необхідних робіт у закладі створені невоєнізовані формування ЦЗ:  

∙ протипожежна ланка – 4 особи; 

∙ ланка охорони громадського порядку – 4 особи; 

∙ санітарний пост – 4 особи. 

Загальна чисельність особового складу невоєнізованих формувань ЦЗ із числа працівників закладу 12 осіб. 

Порядок оповіщення учасників освітнього процесу про загрозу або виникнення НС

Інформацію про загрозу або виникнення НС ЗЗСО  може отримати: ) від відділу освіти ОТГ,  підрозділу ГУ ДСНС України у Черкаській області, управління освіти Черкаської  обласної ради – телефоном; ) від адміністрації потенційно-небезпечного об’єкта, в зоні можливого ураження від наслідків аварії якого знаходиться ЗЗСО  – телефоном та за допомогою вуличних гучномовців; ) з мереж загальнонаціонального, регіонального та місцевого радіомовлення і телебачення та інших технічних засобів передавання (відображення) інформації, після попереджувального сигналу «УВАГА ВСІМ!» (звуковим сигналом – уривчасте звучання електросирен, гудків підприємств і транспорту).

Алгоритм дій при виникненні надзвичайних ситуацій

Порядок дій керівників та працівників при виникненні надзвичайних ситуацій, які характерні для конкретного об’єкта освіти, а також при несприятливих побутових або нестандартних ситуаціях

Порядок дій персоналу навчального закладу щодо дії при пожежі

Кожний працівник закладу освіти при виявленні пожежі або ознак горіння (задимлення, запах гару, підвищення температури і т.п.) повинен:
— негайно повідомити про це за телефоном 101, 102 в пожежнорятувальну службу (при цьому необхідно назвати адресу об’єкту, місце виникнення пожежі, а також повідомити своє прізвище);

  • вжити по можливості заходів по евакуації людей, гасінню пожежі і збереженню матеріальних цінностей.

Особи, які в установленому порядку призначені відповідальними за забезпечення пожежної безпеки, після прибуття до місця пожежі повинні:

  1. Повідомити про виникнення пожежі за телефоном 101,102 в пожежно-рятувальну службу.

  2. Здійснити оповіщення людей про пожежу.

  3. Поставити до відома керівництво і чергові служби об’єкту, ланку пожежогасіння, добровільну пожежну дружину.

  4. У разі загрози життя людей негайно організувати їх рятування, використовуючи для цього наявні сили і засоби.

  5. Видалити за межі небезпечної зони всіх учасників навчально-виховного процесу, що не беруть участь в гасінні пожежі.

  6. Забезпечити дотримання вимог безпеки працівниками, що беруть участь в гасінні пожежі.

  7. Одночасно з гасінням пожежі організувати евакуацію і захист матеріальних цінностей.

  8. Організувати зустріч підрозділів пожежно-рятувальної служби надати допомогу у виборі найкоротшого шляху для під’їзду до осередку пожежі і у війти в склад штабу пожежогасіння.

Пам’ятка щодо першочергових дій у разі виявлення вибухових пристроїв

Для керівництва

  1. Керівнику об’єкта при одержанні інформації про виявлення підозрілого предмета на території об’єкта необхідно негайно повідомити про це чергові частини правоохоронних органів.

  1. Шляхом опитування заявника та очевидців з’ясувати:

— час виявлення підозрілого предмета;

— точне визначення його місце перебування;

— відомості про особу, яка залишила підозрілий предмет (чоловік, жінка, вік, прикмети, одяг, хода тощо).

  1. Зафіксувати установчі дані осіб, які виявили підозрілу знахідку та забезпечити їхню присутність на момент прибуття оперативно-слідчої групи правоохоронних органів.

  2. Дати вказівку (й обов’язково проконтролювати її виконання) не наближатися, не торкатися, не розкривати, не перевертати підозрілу знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском, не користуватися радіо та електроапаратурою, переговорними пристроями поблизу підозрілої знахідки.

  3. Дати вказівку на тимчасову зупинку роботи об’єкта або його окремих структурних підрозділів. Організувати евакуацію персоналу об’єкта, використовуючи маршрути, віддалені від місця перебування підозрілого предмета.

  4. Дати вказівку співробітникам  – по можливості зробити фото підозрілої знахідки — оточити місце розташування підозрілого предмета і відійти на безпечну відстань від нього.

  5. При необхідності організувати відключення побутових і виробничих комунікацій – газу, води й електрики.

  6. Якщо з виявленим предметом з ознаками вибухового пристрою відбувалися будь-які дії до прибуття представників правоохоронних органів, необхідно дочекатися появи фахівців – вибухотехніків і обов’язково повідомити їх про здійснення маніпуляцій з підозрілою знахідкою.

  7. Не знижуючи охорони об’єкта, забезпечити можливість безперешкодного проходу або проїзду до підозрілого предмета співробітників і транспорту оперативно-слідчої групи.

  8. Надати можливість і умови співробітникам оперативно-слідчої групи поспілкуватися з заявником та очевидцями, які підходили до підозрілого предмета.

  9. Оперативно й точно виконувати всі вказівки та рекомендації фахівця-вибухотехніка і старшого представника від правоохоронних органів.

  10. Підсилити контроль за роботою особового складу охорони по всьому об’єкту, бо можливі терористичні прояви або аналогічного, або іншого роду в будь-яких місцях на території об’єкта.

Дії у разі терористичного акту

Основні заходи щодо запобігання можливого терористичного акту:

  • не торкайте у вагоні поїзда, під’їзді або на вулиці нічийні пакети (сумки), не підпускайте до них інших. Повідомите про знахідку співробітника поліції;

  • у присутності терористів не виказуйте своє невдоволення, утримаєтеся від різких рухів, лементу  й стогонів;

  • при погрозі застосування терористами зброї лягайте на живіт, захищаючи голову руками, подалі від вікон, засклених дверей, проходів, сходів;

  • використайте будь-яку можливість для порятунку;

  • якщо відбувся вибух – вживайте заходів щодо недопущення пожежі та паніки, надайте домедичну допомогу постраждалим;

  • намагайтеся запам’ятати прикмети підозрілих людей і повідомте їх прибулим співробітникам спецслужб.

Дії під час перестрілки:

  • якщо стрілянина застала вас на вулиці, відразу ж лягте й озирніться, виберіть найближче укриття й проберіться до нього, не піднімаючись у повний зріст. Укриттям можуть служити виступи будинків, пам’ятники, бетонні стовпи або бордюри, канави. Пам’ятайте, що автомобіль – не найкращий захист, тому що його метал тонкий, а пальне – вибухонебезпечне. За першої нагоди сховайтеся у під’їзді будинку, підземному переході, дочекайтеся закінчення перестрілки;

  • проводьте заходи для порятунку дітей, за необхідності прикрийте їх своїм тілом. За можливості повідомте про інцидент співробітників поліції;

  • якщо в ході перестрілки ви перебуваєте у будинку – укрийтеся у ванній кімнаті й ляжте на підлогу, тому що перебувати у кімнаті небезпечно через можливість рикошету. Перебуваючи в укритті, стежте за можливим початком пожежі. Якщо пожежа почалася, а стрілянина не припинилася, залиште квартиру й сховайтеся в під’їзді, далі від вікон.

Дії у випадку захоплення літака (автобуса):

  • якщо Ви виявилися в захопленому літаку (автобусі), не привертайте до себе уваги терористів. Огляньте салон, визначте місця можливого укриття на випадок стрілянини;

  • заспокойтеся, спробуйте відволіктися від того, що відбувається, читайте, розгадуйте кросворди;

  • зніміть ювелірні прикраси;

  • не дивіться в очі терористам, не пересувайтеся по салону та не відкривайте сумки без їхнього дозволу;

  • не реагуйте на провокаційну або зухвалу поведінку;

  • жінкам у міні-спідницях бажано прикрити ноги;

  • якщо представники влади почнуть спробу штурму – лягайте на підлогу між кріслами й залишайтеся там до закінчення штурму;

  • після звільнення – негайно залиште літак (автобус), тому що не виключена можливість його замінування терористами й вибуху парів бензину.

Якщо ви стали жертвою телефонного терориста:

  • подзвоніть з іншого телефону (мобільного, від сусідів) на вузол зв`язку і скажіть причину дзвінка, своє прізвище, адресу та номер свого телефону;

  • намагайтесь затягнути розмову та записати її на диктофон чи дайте послухати свідкам (сусідам);

  • одночасно, з розмовою і записом на диктофон, друга людина дзвонить з іншого телефону на вузол зв`язку, а потім в поліцію за телефоном 102 для термінового затримання того, хто телефонував;

  • напишіть заяву керівнику відділення поліції, на території якого ви проживаєте, для прийняття необхідних заходів;

  • поліція, за запитом на вузол зв`язку, отримає номер телефону, адресу, прізвище того, хто дзвонив і прийме необхідні міри.

Правила поведінки в умовах надзвичайних ситуації воєнного характеру

Необхідно:

  • зберігати особистий спокій, не реагувати на провокації;

  • не сповіщати про свої майбутні дії (плани) малознайомих людей, а також знайомих з ненадійною репутацією;

  • завжди мати при собі документ (паспорт) що засвідчує особу, відомості про групу крові своєї та близьких родичів, можливі проблеми зі здоров’ям (алергію на медичні препарати тощо);

  • знати місце розташування захисних споруд цивільного захисту поблизу місця проживання, роботи, місцях частого відвідування (магазини, базар, дорога до роботи, медичні заклади тощо). Без необхідності старатися як найменше знаходитись поза місцем проживання, роботи та малознайомих місцях;

  • при виході із приміщень, пересуванні сходинами багатоповерхівок або до споруди цивільного захисту (сховища) дотримуватись правила правої руки (як при русі автомобільного транспорту) з метою уникнення тисняви. Пропускати вперед та надавати допомогу жінкам, дітям, престарілим людям та інвалідам, що значно скоротить терміни зайняття укриття;

  • уникати місць скупчення людей;

  • не вступати у суперечки з незнайомими людьми, уникати можливих провокацій;

  • у разі отримання будь-якої інформації від органів державної влади про можливу небезпеку або заходи щодо підвищення безпеки передати її іншим людям (за місцем проживання, роботи тощо);

  • при появі озброєних людей, військової техніки, заворушень негайно покидати цей район;

  • посилювати увагу і за можливості, також залишити цей район, у разі появи засобів масової інформації сторони-агресора;

  • орієнтуються на місцевості, розмовляють з акцентом, не характерна зовнішність, протиправні і провокативні дії, проведення незрозумілих робіт тощо) негайно інформувати органи правопорядку, місцевої влади, військових;

  • у разі потрапляння у район обстрілу сховатись у найближчу захисну споруду цивільного захисту, сховище (укриття). У разі відсутності пристосованих сховищ, для укриття використовувати нерівності рельєфу, (канави, окопи, заглиблення від вибухів тощо). У разі раптового обстрілу та відсутності поблизу споруд цивільного захисту, сховища і укриття − лягти на землю головою в сторону, протилежну вибухам. Голову прикрити руками (за наявності, для прикриття голови використовувати валізу або інші речі). Не виходьте з укриття до кінця обстрілу;

  • надавати першу допомогу іншим людям у разі їх поранення. Викликати швидку допомогу, представників ДСНС України, органів правопорядку за необхідності військових;

  • у разі, якщо ви стали свідком поранення або смерті людей, протиправних до них дій (арешт, викрадення, побиття тощо) постаратися з’ясувати та зберегти як найбільше інформації про них та обставини події для надання допомоги, пошуку, встановлення особи тощо. Необхідно пам’ятати, що Ви самі або близькі Вам люди, також можуть опинитись у скрутному становищі і будуть потребувати допомоги.

Не рекомендується:

  • підходити до вікон, якщо почуєте постріли;

  • спостерігати за ходом бойових дій;

  • стояти чи перебігати під обстрілом;

  • конфліктувати з озброєними людьми;

  • носити армійську форму або камуфльований одяг;

  • демонструвати зброю або предмети, схожі на неї;

  • підбирати покинуті зброю та боєприпаси.

При виявленні вибухонебезпечних предметів забороняється:

  1. перекладати, перекочувати з одного місця на інше;

  2. збирати і зберігати, нагрівати і ударяти;

  3. намагатися розряджати і розбирати;

  4. виготовляти різні предмети;

  5. використовувати заряди для розведення вогню і освітлення;

  6. приносити в приміщення, закопувати в землю, кидати в колодязь чи річку.

Виявивши вибухонебезпечні предмети, вживайте заходів з означення, огородження і охороні їх на місці виявлення. Негайно повідомте про це територіальні органи ДСНС та МВС за телефоном «101» та «102».

 

ДІЇ ОСВІТЯН, ЯКЩО ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ОГОЛОШЕНО ПОВІТРЯНУ ТРИВОГУ

 У закладі освіти мають бути створені відповідні умови та проведені попередні заходи з підготов ки всіх учасників освітнього процесу, а саме: 

1. Ознайомлення з місцем розташування укриттів, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.

 2. Пояснення дій, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації або Інструкцією закладу.

 3. Обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття. 

4. Розподіл учасників освітнього процесу в укриттях з урахуванням місткості та розташування.

 5. Встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.

 Функції учителя чи особи, відповідальної за переміщення учнів до/з укриття: 

1. після сигналу оповіщення про початок повітряної тривоги організує переміщення учнів до укриття; 

2. контролює відсутність дітей у приміщенні закладу та присутність у сховищі; 

3. після оголошення про відбій сиг- налу організує повернення дітей до запланованих заходів;

 4. перевіряє присутність учнів у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.

 Коли у закладі лунає сигнал повітряної тривоги, слід негайно прямувати до тимчасового укриття.  Шлях до нього має бути помаркованим відповідними вказівниками. Під час сигналу вчителі повинні діяти відповідно до затвердженого алгоритму, не очікуючи додаткових інструкцій. Їхнє головне завдання — негайно відвести учнів до укриття. Заборонено ігнорувати будь-який сигнал тривоги: повітряної, мінної, хімічної, радіаційної тощо, незалежно від джерела повідомлення. Принцип однаковий: спочатку евакуація дітей, потім – з’ясування обставин, характеру та ступеню загрози. Під час тривоги пріоритетом є збереження життя і здоров’я. Тому необхідно швидко діяти за відпрацьованим алгоритмом. 

• Зупиніть роботу, спокійно згуртуйте дітей та повідомте їх про загрозу. 

• Нагадайте учням про брак часу, тому дозвольте брати з собою тільки заздалегідь складені речі та верхній одяг.

 • Візьміть паперовий/електронний журнали. Завжди якнайшвидше позначайте в ньому відсутніх, учнів, яких раніше забрали батьки, хто пішов до медпункту, в туалет тощо. Це допоможе орієнтуватися в ситуації.

 • Покладіть до журналу теку з важливою інформацією щодо учнів: контакти батьків чи опікунів, дані про осо бливості здоров’я дітей. 

• Вирушайте до укриття шляхом, узгодженим з адміністрацією закладу, орієнтуючись за планом евакуації, що має бути в кожному приміщенні. Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.

• Якщо під час уроку в класі є два педагоги, один має очолювати колону учнів, а другий іти останнім. Так простіше контролювати весь клас. 

1. Допоможіть учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. Надавайте підтримку та вживайте заходів для комфортного та спокійного перебування в укритті дітей і дорослих. 

2. Пам’ятайте, що ваш пріоритет під час тривоги — психологічна стабільність учнів. Виходячи з цього, ухваліть рішення, що саме дозволить досягти мети.

 СИГНАЛ ТРИВОГИ ПІД ЧАС УРОКУ ЯК ВЧИТЕЛЮ ЕВАКУЮВАТИ ДІТЕЙ ЩО РОБИТИ ВЧИТЕЛЮ ПІД ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В УКРИТТІ 

3. За наявності досвіду та обладнання можна продовжити урок в укритті, допомогти з домашнім завданням, запропонувати дітям позаурочні активності.

 4. Пам’ятайте, що під час повітряної тривоги заборонено відпускати дитину додому на прохання батьків чи навіть у їхньому супроводі.

 • Повідомте батьків про переміщення дітей до укриття. 

• В укритті перевірте учнів за списком, переконайтеся, що всі діти прибули. Якщо когось бракує, відразу повідом те адміністрацію, а не шукайте дитину самостійно. У школі мають бути особи, відповідальні за відсутність в ній людей у випадку сигналу небезпеки. 

• Подбайте про дітей з особливими освітніми потребами, якщо поруч немає окремого педагога. Проводьте з такими учнями навчання та бесіди, моделюйте швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях. 

• У разі необхідності, надавати учням медичну допомогу має медичний працівник. 

1. Залишайтеся з учнями в укритті до відбою тривоги. Відповідальним за клас може бути вчитель, який проводив урок, або класний керівник. Це питання має бути заздалегідь узгодженим з адміністрацією школи.

 2. Вихід з укриття здійснюється тільки після завершення небезпеки та оголошення відбою. В окремих ситуаціях може виникати необхідність залиши ти укриття до сигналу відбою тривоги. Ось приклади таких випадків:

 • пошкодження чи руйнація споруди, що виключає чи робить небезпечним подальше перебування в ній; 

• затоплення;

 • пожежа; 

• небезпечні концентрації шкідливих газів;

 • досягнення граничних параметрів внутрішнього повітряного середовища.

 ЯК ВЧИТЕЛЮ ВИВЕСТИ КЛАС З УКРИТТЯ 

ВИМУШЕНА ЕВАКУАЦІЯ З УКРИТТЯ 

  Першим залишити укриття має відповідальна особа з дорослих. Поки триває перевірка та оцінка ситуації назовні, створіть компактні групи. Якщо все гаразд, відстежте вихід усіх учасників освітнього процесу з укриття.  Діти, які поза уроками перебувають без нагляду батьків чи педагогів (вдома, на вулиці, у транспорті тощо) по винні добре знати, як діяти під час повітряної тривоги. Поцікавтесь у дітей, які інструкції від батьків вони отрима ли на такий випадок, наскільки ретельно додержуються їх, змоделюйте разом різні  випадки.

 СИГНАЛ ТРИВОГИ У ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС ЩО РОБИТИ ВЧИТЕЛЮ ПІД ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В УКРИТТІ ЯК ВЗАЄМОДІЯТИ З ДІТЬМИ ПІД ЧАС ТРИВОГИ 

1. Приверніть увагу дітей знайомим способом. Для молодших школярів чудово підійдуть кричалки, «плесканки», свисток тощо. Ви можете самостійно придумати цей спосіб.

 2. Підготуйте таблички з номерами класів, використовуючи яскраві кольори.

 3. Позначки на табличках для повітряної тривоги, пожежної сигналізації та інших сигналів небезпеки повинні відрізнятися.

 1. В укритті обов’язково перевірте дітей за списком. Якщо когось немає, повідомте адміністрацію школи, а не вирушайте на пошуки.

 2. Дійте за заздалегідь узгодженим планом.

 1. Намагайтеся зберігати спокій і не змі нювати звичної поведінки. Дітям важли во бачити, що ситуація контрольована. 

2. У критичних ситуаціях дійте рішуче. Пам’ятайте, що важливо евакуювати всіх дітей якнайшвидше. Заспокоїти окремого учня можна потім в укритті. 

3. Нагадайте дітям, як вони можуть заспокоїти себе самостійно. Проговоріть ці методи заздалегідь на уроках. Сигнал сповіщення про повітряну тривогу і процес евакуації можуть налякати дітей.

 Ось кілька порад, які допоможуть вам опанувати ситуацію. 

Сигнал тривоги може пролунати під час обіду, прогулянки, перерви, підготовки до позаурочних заходів тощо. Учні будь-якого класу, відповідальність за яких ви несете, повинні виконувати ваші інструкції. У вас повинен бути власний список з іменами присутніх дітей та важливою інформацією про них (імена і контакти батьків, стан здоров’я та група крові учнів тощо). тися. Згідно з нормами, повітряну тривогу слід позначати чорними буквами на білому фоні. Так діти будуть розуміти, куди прямувати. 

4. Нагадайте учням, що не можна повертатися до кабінету, а слід усім рушати до укриття.

 5. Для супроводу початкових класів мають бути залучені помічники. Вчитель очолює колону дітей, а помічник слідує останнім. 

Як вчителю евакуювати дітей 

4. У пригоді можуть стати матеріали про те, як говорити з дітьми про війну та як допомогти у випадку панічної атаки. Матеріали доступні на osvitanow.org.

 5. Заохочуйте атмосферу взаємоповаги та взаємопідтримки — попросіть кількох учнів допомагати вам з організацією евакуації (це можуть бути чергові на день). Діти нагадуватимуть однокласникам правила поведінки, допомагатимуть схвильованим тощо.

ДЛЯ АДМІНІСТРАЦІЇ

ОРГАНІЗАЦІЯ ЕВАКУАЦІЇ ДО ТИМЧАСОВОГО УКРИТТЯ У ШКОЛІ:

 пам’ятка для  адміністрації 

Під час оголошення повітряної тривоги важливо, щоб евакуація людей на території закладу відбувалася швидко, ефективно, відповідно до протоколів і затверджених планів дій у населеному пункті. Для цього необхідно заздалегідь подбати про технічні та організаційні деталі, а також комунікацію між працівниками, учнями та батьками. Облаштування укриття та сигнал сповіщення 

1. Повідомте учасників освітнього процесу про місце розташування укриття у закладі. Подбайте, щоб у кож ному приміщенні був видимий план евакуації та вказівники, за якими легко орієнтуватися у разі небезпеки.

 2. Біля вхідних дверей до тимчасового укриття слід розмістити табличку розміром 50х60 см із написом «Місце для УКРИТТЯ». 

 3. Більше інформації про облаштування укриття можна знайти на сайті osvitanow.org ® 

4. Варто заздалегідь визначити канал сповіщення, на який ви орієнтуєтеся в разі небезпеки: сигнал сирени, повідомлення в мобільному застосунку тощо. Правила евакуації стосуються всіх, хто під час повітряної тривоги перебуває на території закладу. osvitanow.org 

5. Визначте відповідальну за подання сигналу у школі особу (охорона, адміністрація, технічний персонал). Сповіщення повинно бути швидким і зрозумілим.

 6. Сигнал повітряної тривоги у закладі  має відрізнятися від сигналу про по- жежну небезпеку та інших сповіщень.

 7. Важливо визначити, в яких ситуаціях вчителі діють самостійно, а в яких потрібне узгодження з адміністрацією. Наприклад, під час сигналу повітря- ної тривоги працівники школи та учні 

Взаємодія з учителями 

1. Створіть план евакуації таким чином, щоб великі потоки учнів не перети налися в коридорах і не створювали хаосу. 

2. Складіть графік постійного чергування технічного чи педагогічного персона лу: важливо відстежувати чи не залишилися діти у вбиральнях, на подвір’ ї тощо. Розробіть алгоритм швидкої перевірки, щоб чергування не завадило евакуації працівників школи. 

3. Залучайте вільних від уроків педагогів та інший персонал (бібліотекаря, кухарів) до допомоги (наприклад, початковим  класам). 

4. Організуйте розміщення верхнього одягу учнів так, щоб у холодну пору року діти могли швидко взяти його та прямувати до укриття. 

5. Подбайте, щоб у кожного вчителя був електронний та/чи паперовий журнал, а також додаткова інформація про учнів: контакти батьків чи опікунів, дані про особливості здоров’я . 

6. Заздалегідь визначте, хто саме є відповідальним за учнів в укритті: педагоги, які відвели їх до сховища, класні керівники тощо. 

7. Розробіть графік чергування педагогів таким чином, щоб із дітьми в будь-який час були ті, хто відведе їх до укриття. Не забудьте, що чергові вчителі мають бути присутні у школі не лише після уроків, але й перед ним, для учнів, які приходять до школи заздалегідь. 

8. Продумайте план дій у разі неприбуття дитини до укриття. Заздалегідь проведіть виховні розмови про особисту від повідальність учнів за власну евакуацію.

 9. Узгодьте правила поведінки в укритті з колегами, персоналом, дітьми та батьками. не повинні чекати підтвердження, а мусять діяти за заздалегідь визначеним і відпрацьованим алгоритмом. 

8. Якщо заклад не має укриття, здатного вмістити всіх учнів, педагогів і співробітників закладу, навчання необхідно організувати позмінно у змішаному форматі: у певні дні частина учнів навчатиметься очно, а інші — дистан- ційно (і навпаки). Також можна організувати позмінне навчання. 

9. Проводьте тренувальні евакуації для відпрацювання алгоритму дій. 

Взаємодія з батьками 

1. Перед початком навчального року повідомте батьків про безпекові правила закладу у зручний спосіб: розсилкою, під час особистих зустрічей тощо. Переконайтеся, що батьки зрозуміли та приймають правила.

 2. Створіть список найпоширеніших запитань і відповідей щодо алгоритму поведінки під час повітряної тривоги. Такий документ не раз стане у пригоді під час комунікації з батьками та учнями. 

3. Перевірте контактну інформацію батьків та опікунів, переконайтеся, що список актуальний і повний. 

4. Створіть загальний канал для інформування батьків про ситуацію у школі (наприклад, групу у Viber чи Телеграм). Це знизить рівень тривоги від невизначеності та розвантажить педагогів від дзвінків чи повідомлень схвильованих батьків. 

5. Переконайтеся, що масова розсилка синхронізована, та всі батьки отримують повідомлення про безпеку дітей під час кожної повітряної тривоги.

 6. Заохочуйте батьків до взаємоповаги: попросіть під час повітряної тривоги не турбувати вчителів без нагальної потреби. Нагадайте, що в цей час педагоги дбають про безпеку та комфорт дітей. 

7. Приділіть окрему увагу батькам дітей з особливими освітніми потребами. Домовтеся про додаткові канали комунікації, переконайтеся, що маєте всю необхідну інформацію про стан здоров’я дитини. 

8. Запровадьте правило, згідно з яким батьки, що опиняються у закладі під час оголошення повітряної тривоги, теж спускаються в укриття.

 Взаємодія з дітьми 

1. Ознайомте школярів заздалегідь із місцем розташування укриття, а також правилами поведінки під час евакуації.

 2. Проведіть навчальне тренування. Школярі мають навчитися виконувати заходи з Плану реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції навчального закладу, передбачені на випадок небезпеки.

3. Будьте уважними до дітей, які потребують особливої психологічної підтримки. За можливості забезпечте таким дітям допомогу фахівців в укритті чи після закінчення повітряної тривоги. Звертайте увагу на прояви стресу в учнів. 

Затверджую

Директор закладу:                   Алла АРЗАМАСОВА

План заходів Тижня безпеки дорожнього руху у Дзензелівському закладі загальної середньої освіти  І-ІІІ ступенів (з 15.11.2022 р. по 21.11.2022 р.)

№ з/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін

Відповідальний

1

Відкриття Тижня безпеки дорожнього руху на тему «Безпека на дорозі — безпека життя»

1 – 11 класи

15.11.

2022

Дишлюк І. С.

2

Єдиний національний урок «Безпечна країна»

1 – 11 класи

18.11.

2022

Класні керівники

3

Провести практичні навчання домедичної допомоги «Знаю, вмію, врятую»

1 – 11 класи

Впродовж тижня

Класні керівники

Павленко В. О.

4

Конкурс малюнків «Правила дорожнього руху знай — життя та здоров’я зберігай».

1-7

класи

Впродовж тижня

Дишлюк І. С.

5

Конкурс колажів «Ми за безпеку дорожнього руху!»

8-11 класи

Впродовж тижня

Дишлюк І. С.

6

Вікторина «Знай і вивчай правила дорожнього руху»

1-4

класи

16.11.2022

Класні керівники

7

Бесіда з елементами вікторини «Правила дорожнього руху знай і завжди їх пам’ятай»

5 – 8 класи

Впродовж тижня

Класні керівники

8

Практичні заняття  з безпеки дорожнього руху «Дорожні знаки та їх значення»

9-11 класи

Впродовж тижня

Класні керівники

9

Бесіда «Безпека перебування на вулицях: правила дорожнього руху, дорожньо-транспортні пригоди.»

1 – 11 класи

Впродовж тижня

Класні керівники

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено