Аналіз виховних планів класних керівників Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів.
Аналіз виховних планів класних керівників
Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів.
В Дзензелівському закладі загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів весь процес виховання спрямований на розвиток в учнів тих рис, які допоможуть реалізувати себе як частинку суспільства, як неповторну індивідуальність зі своїми запитами, планами самореалізації. Класні керівники працюють над створенням такого простору, в якому виховна система охоплює весь педагогічний процес: навчальні заняття, позаурочну діяльність учнів навіть в рамках дистанційного навчання.
Провівши моніторинг виховних планів класних керівників нашого закладу, можна зробити такі висновки.
Класний керівник 1 класу Непийвода Л.М. у своєму плануванні приділяє формуванню моральної свідомості своїх вихованців, толерантного ставлення до оточуючих людей, розширенню знань учнів у пізнаванні навколишнього світу та правил проживання у суспільстві, і всі виховні заходи, заплановані класоводом, ґрунтуються на етнопедагогічних традиціях; введено заняття про бережливе ставлення до свого здоров'я.
Формування з дитячих років свідомого ставлення до свого здоров'я і здоров'я оточуючих, прищеплення дітям знань, умінь і навичок, які допоможуть їм протягом усього життя зберігати і зміцнювати своє здоров'я, проходить головною лінією у плануванні класного керівника 2 класу Дігтяренко Л.М. При цьому вона спонукає учнів до вивчення своєї особистості, сприяє усвідомленню учнями, що фізичне вдосконалення тісно пов'язане з духовним і моральним, вчить критично ставитись до своєї поведінки та поведінки друзів, будучи при цьому толерантними, прилучає школярів до загальнолюдських цінностей.
Розвиток у дітей високих естетичних ідеалів - мета роботи класного керівника 3 класу Дігтяренко С.О. Під час планування своєї роботи вона враховує психофізіологічні особливості дітей, умови для розвитку особистості учня, реалізації його природних потенціалу.
Провідною ідеєю виховного плану класного керівника 4 класу Левченко Н.П. є розвиток індивідуальних здібностей та нахилів учнів, підвищення їх загальної культури. Навчально-виховну роботу вона спрямовує на досягнення доброзичливої атмосфери в дитячому колективі, підняття загального рівня вихованості та культури; взаємоповага, взаємодопомога, толерантність, взаєморозуміння, культура спілкування, збереження здоров'я - ось ті питання, на які звертається увага у виховній роботі.
Учнівський колектив - це могутній засіб і необхідна умова формування особистості,- вважає класний керівник 5 класу Мальована Я.Т. Провідною ідеєю у її вихоному плануванні є відродження самобутнього характеру кожного учня, розвиток його творчих задатків, поглиблення інтелектуальної самостійності, вдосконалення соціальної поведінки, зміцнення вольової та емоційної сфери, що сприяє всебічному і гармонійному розвитку особистості, яка здатна до саморозвитку, самовиховання, самореалізації, яка керується в житті загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміє традиції свого народу і яка готова до конкурентного вибору свого місця в житті.
Як класний керівник 6 класу, Тітаренко Л.А. у плануванні своєї виховної роботи значну увагу приділяє морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню свідомого ставлення учнів до свого здоров'я та здоров'я оточуючих як найвищої соціальної цінності, формує в них почуття обов'язку, відповідальності, культурної поведінки, прагне навчити їх знайти своє місце в соціумі. Особливого значення вона надає ознайомленню вихованців з моральними проявами найвищого рівня, розгляду й аналізу відповідних подій, вчинків і поглядів героїв минулого і сучасності, - при цьому в центрі уваги ставиться людина з її самобутнім характером, життєвим досвідом, відношенням до інших людей.
Класний керівник 7 класу Бондар С.С. працює над питанням формування дружного, організованого колективу через активізацію форм індивідуального впливу та колективної роботи, навчає методам підтримки доброго здоров'я і особистої гігієни, сприяє поглибленню розуміння учнями змісту етичних норм і правил, сприяє забезпеченню умов для саморозвитку і самореалізації вихованців.
Провідною ідеєю в роботі класного керівника 8 класу Самборської С.П. є розвиток особистості учня через гуманізацію та демократизацію відносин в системі «класний керівник – вихованець» за умов спільної інтелектуально-творчої пошукової діяльності класного колективу. Мета її роботи - створення мотивації до самовдосконалення кожного учня, мобілізація особистісного потенціалу на основі радісного успіху в спілкуванні; формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.
Щоб клас став справжнім колективом необхідне проведення колективних творчих справ, вважає класний керівник 9 класу Сидоренко Л.О. І ця теза підтверджується. Учні класу разом з керівником постійно організовують і проводять цікаві квести, конкурси. У виборі форм і методів виховного впливу вона враховує особливості кожної дитини, прагне найефективніше використати її потенційні можливості природних задатків та здібностей.
Класний керівник 10 класу Сорока Ю.Л. у плануванні своєї роботи використовує засади козацької педагогіки і це сприяє вихованню особистості, яка глибоко розуміє традиції та соціально-культурні цінності свого народу, здатної бути спадкоємцем і продовжувачем прогресивних національних традицій.
Провідною ідеєю її виховної роботи класного керівника 11 класу Бортнік Ю.В. є закладення фундаменту всебічного, гармонійного розвитку особистості з високоморальною громадянською позицією, високою культурою взаємовідносин, що має позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя.
Отже, станом на 30.09.2022 року можна вважати, що виховні плани класних керівників Дзензелівського ЗЗСО І — ІІІ ст. оформлені на достатньому рівні.