A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дзензелівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Поговоримо відверто. Булінг. Кібербулінг

Дата: 01.03.2024 11:14
Кількість переглядів: 59

 

Година спілкування «Поговоримо відверто. Булінг. Кібербулінг»

 

Мета: ознайомити з поняттям булінгу та кібербулінгу, видами та проявами , розвивати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій, толерантного ставлення.

Хід заняття

І. Оголошення теми заняття.

ІІ. Вступна Бесіда

ІІІ.Інформаційне повідомлення (показ презентації).

IV.Перегляд і обговорення профілактичного мутфільму «Камінь, ножиці, папір».

V.Інформаційне повідомлення «Кібербулінг як проблема порушення прав людини»

VI.Відео «Зупиніться! Моя історія Кібербулінг».

VII.Відео «Нік Вуйчіч про булінг» «Поради як протидіяти булінгу».

Ведучий звертається до учасників:

Чи спостерігали ви таку ситуацію, коли в дитячому колективі «обирається» дитина (так звана «біла ворона»), яка відрізняється від інших або зовнішнім виглядом, або розумовими здібностями, або поведінкою і цю дитину постійнно зневажають, штовхають, чіпляються, псують особисті речі та інше?

Які відчуття у вас викликає така ситуація?

Як ви вважаєте як почуває себе дитина, яку «обрали «білою вороною»?

Ведучі приймають відповіді учасників.

Ведучі пояснюють, що обговорена ситуація називається булінгом.

Перегляд презентації.

Фото без опису

 

 

 

 

 

Цькування, булінг (англ. bully — залякувати, цькувати, задирати) — прояв агресії з подальшим залякуванням особистості, цькування та погрози, моральне приниження. (визначення з вікіпедії)

Булінг (від англ. bully— хуліган, залякувати) – форма психологічного насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо.

НАЙПОШИРЕНІШИМИ ФОРМАМИ БУЛІНҐУ Є:

Словесні образи, глузування, обзивання, погрози.

• Образливі жести або дії, наприклад, плювки.

• Залякування за допомогою слів, загрозливих інтонацій з метою змусити жертву щось зробити чи не зробити.

• Ігнорування, відмова від спілкування, виключення з гри, бойкот.

• Вимагання грошей, їжі, речей, умисне пошкодження особистого майна жертви.

• Фізичне насилля (удари, щипки, штовхання, підніжки, викручування рук, будь-які інші дії, що заподіюють біль і навіть тілесні ушкодження).

• Приниження за допомогою мобільних телефонів та Інтернету (СМС-повідомлення, електронні листи, образливі репліки й коментарі в чатах і т.д.), поширення чуток і пліток.

Шкільний булінг можна розділити на такі основні форми:

  • 1. Фізичний шкільний булінг:умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень та ін;

  • 2.Психологічний шкільний булінг: насильство, пов'язане з дією на психіку, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість.

3.Економічний шкільний булінг: вимагання грошей, псування особистих речей.

  • 4. Кібербулінг:приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристро

Соціальна структура булінгу:

  • переслідувач;

  • жертва;

  • спостерігач.

Мотивацією до булінгу: стають заздрість, помста,відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.

Ведучий звертається до учасників:

Зараз я вам пропоную пригади гру «Камінь, ножиці, папір» . Далі учням пропонується продивиться мультик «Камінь, ножиці, папір» та обговорити.

Інформаційне повідомлення «Кібербулінг як проблема порушення прав людини».

Кібербулінг- приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електроних пристроїв (пересилка неоднозначних фото, обзивання по телефону, знімання на відео бійок чи інших принижень, цькування через соціальні мережі).

Учням пропонуєть подивиться відео «Зупиніться! Моя історія Кібербулінг».

Ведучий звертається до учасників:

  • Які поради ви можете надати учням «як протидіяти булінгу?» Потім учні переглядають відео «Як боротися з булінгом-поради?», «Викресли булінг –обреби блогін!»

Вправа «Рука допомоги»

Жертви булінгу переживають важкі емоції — почуття приниження та сором, страх, розпач і злість. Такі учні іноді просто бояться ходити до школи. Допомогти жертві булінгу інколи досить просто. Перше, що ти можеш зробити, — не підтримувати тих, хто знущається. Твоє ставлення має бути таким, щоб ініціатори булінгу відчули, що ти не погоджуєшся з тим, що відбувається. Якщо бачиш, що з когось насміхаються, допоможи йому вийти з цієї ситуації, покажи свою підтримку, скажи, що він чи вона не заслуговує на таке ставлення. Люди, яких ображають, часто почуваються самотніми — допоможи їм відчути, що вони не одні».

Запропонуйте учням виконати Завдання написавши на кожному

пальці, які способи боротьби з булінгом вони можуть запропонувати (віта-

тися з жертвою булінгу, звернутися до старших по допомогу, не поширювати пліток, не підтримувати тих, хто ображає інших).

 

Підсумуйте: «Наша підтримка дуже важлива для людини, яка зазнає булінгу».

 

Фото без опису

Вправа «Хочу сказати приємне іншій людині» Учасникам, по черзі пропонується похвалити спочатку інших, а потім себе. По ходу виконання ведучий звертає увагу на ту похвалу, яка викликала позитину реакцію у оточуючих.

 

На прикінці заняття учням пропонуються правила поведінки в школі і прослухати Притча про жорстокістьі подивться відео «Нік Вуйчіч про булінг».

Притча про жорстокість

В одному з монастирів Шаоліню майстер навчав учня. І якось учень поставив майстру запитання: «Учителю, а як довідатися, наскільки я жорстокий?».

«Щоразу, коли ти завдаватимеш удару своєму ворогу, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз ти не відчуєш болю — знай, жорстокість поглинула тебе».

Будьмо толерантними один до одного, до самих себе.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено