Майстер - клас для педагогів методичного об’єднання вчителів початкових класів
Майстер - клас для педагогів методичного об’єднання
вчителів початкових класів
Тема: "Палітра ранкових зустрічей»
Ранкова зустріч, саме вона надає настрою учителю і дітям на цілий день.
Мета ранкової зустрічі – організований цікавий, спільний початок ще одного щасливого дня, що проживає дитина разом з однолітками та дорослими.
І щоб ранок виявився чудовим, цікавим та емоційно насиченим педагог готується напередодні: іде підготовка до заняття, викладається обладнання, планується індивідуальна робота, підбираються ігри.
Саме на ігровому репертуарі я хочу зосередити вашу увагу.
Звісно, що не всі ігри підходять для ранкових зустрічей, і час для їх проведення обмежений.
Підійдуть:
ігри з елементами тренінгу психогімнастика; психоетюди; ігри зі співом; рухливі ігри малої рухомості; рухливі ігри середньої рухомості.
Гра - це одна з форм активності дитини на ранковому полі.
Ігри малої рухової активності передбачають невелике фізичне навантаження на дітей, а спрямовані на об’єднання дітей, емоційне забарвлення ранку. Рухи виконуються в повільному темпі.
Ігри середньої рухової активності передбачають, навпаки, активну участь дітей. Але все ж таки характер рухової активності відносно спокійний (передавання, ходьба, підлізання, переступання через предмети… Рухові дій виконуються командами / підгрупами.
Ігрова палітра для ранку повинна бути різноманітною, це дозволить дитині з цікавістю йти до дитячого садка.
В рухливих іграх присутні: мета, сюжет, правила.
Для ранкової зустрічі краще підбирати ігри, виграшем яких є гарний настрій, а не шалена перемога окремих учасників.
Значення рухливих ігор для ранкових зустрічей.
-
Сприяють формуванню всебічному фізичному розвитку та зміцненню здоров’я.
-
Позитивно впливають на всі системи організму.
-
Збуджують апетит, сприяють міцному су.
-
Впливають на розумовий розвиток, розширюють кругозір.
-
Розвивають увагу, фантазію, пам'ять.
-
Сприяють об’єднанню колективу!
Всі ігри поділяються на блоки.
«Каштанчик»
Мета: Вчити намагатися бути уважним, спритнім; швидко реагувати на сигнал, розвивати доброзичливість, повагу один до одного.
Обладнання та матеріал: каштанчик, мотузка
Хід: Діти сидять на стільчиках півколом. Ведучий намагається по черзі вкласти каштанчик у складені «човником» руки комусь із дітей, промовляючи слова:
Цей каштанчик молодець-
Що маленький бігунець.
З руки в руку скаче,
Ніхто його не бачить.
Де він зупиняється,
Ніхто не здогадається.
У кого в руках опиняється каштанчик, той намагається вибігти за мотузку, а діти спробують його вловити.
«Плетінь»
Мета: Вчити орієнтуватися у просторі, розвивати спритність, увагу, пам'ять.
Хід: Діти стають по кілька чоловік на чотири сторони, руки переплетені, імітуючи плетінь. Після слів вільно рухаються, за сигналом збираються командами.
У садку чи на городі
Опудало стояло.
Воно старою мітлою
Пташок відганяло.
У садку чи на городі
Вишні визрівали.
А пташки їх не клювали-
Опудало лякались.
«Сороконіжка»
Мета: Вчити тримати рівним коло, ходити один за одним, не розриваючи «ланцюжок». Розвивати витривалість, доброзичливість.
Обладнання та матеріал: Шапочка сороконіжки або її вусики
Хід: Діти стоять у колі, тримаючись за руки вгорі, утворюючи «воротики». Ведучий проходить під «воротиками» та обирає дітей для тулуба сороконіжки зі словами:
Має ніг багато, не знаю, що взувати.
Знає всі доріжки- я Сороконіжка.
Дітей, яких обирають, стають один за одним та рухаються за ведучим, імітуючи рух сороконіжки.
«Літала сорока».
Мета: Вчити тримати коло, вміння домовлятися один з одним; вправляти у бажанні виконувати вказівки дітей.
Обладнання та матеріал:
Хід: Діти шикуються у коло і промовляють слова:
Літала сорока над квітучим гаєм,
Збирала новини, голосно кричала:
«Гей, гей, багато нас!
Ти один- іди від нас!»
(Коли коло зменшується до двох граків, діти по черзі повертаються на свої місця до кола. Чергу вибирають граки, які залишилися у колі)
(Гей, гей, мало нас! Ти один іди до нас)
«Голуби»
Мета: Вчити шикуватися трійками; знаходити серед дітей собі пару; виховувати доброзичливі стосунки між однолітками, симпатію.
Хід: Пара дітей ходять між дітьми та шукають собі друга
Ведуча: Летіли голуби попід хмарою,
Шукаючи собі пару.
Діти: Ой голубе-голубоньку,
Візьмімо собі ластівоньку.
Пара продовжує гру, шукаючи собі одного гравця, щоб утворити трійку.
«Люстерко»
Мета: Розвивати увагу, фонематичний слух, спритність.
Хід:
До люстерка підійшли-
і себе ми там знайшли.
(Діти стають в коло, ведучий називає частини тіла і на собі торкаючись показує. Ведучий плутається- називає одне, а показує інше. Діти повинні уважно слухати і не звертати увагу на рухи ведучого. Темп можна збільшувати.)
«Колобок»
Мета: Розвивати фонематичний слух. Вчити орієнтуватися у просторі.
Обладнання та матеріал: Іграшка Колобок, бубон.
Хід: Діти стоять у колі із заплющеними очима. Вихователь з ведучим ховають іграшку –колобок. Діти ідуть по колу і співають:
Покотився Колобок,
Колобок – рум’яний бочок.
Треба нам його знайти,
Діду з бабою віднести.
Діти шукають іграшку, а ведучий з учителем оплесками « холодно»-«гаряче» або грою в бубон допомагають відшукати Колобок.