A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дзензелівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Освітня програма Дзензелівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Маньківської селищної ради Черкаської області на 2023/2024 навчальний рік

Дата: 12.10.2023 10:23
Кількість переглядів: 33


Відділ освіти, молоді та спорту  
Маньківської селищної ради Черкаської області

Освітня програма
Дзензелівського закладу  загальної середньої освіти 
І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради  Черкаської області
на 2023/2024  навчальний рік


СХВАЛЕНО
рішенням педагогічної ради школи
Протокол № 1     від 31.08.2023
Голова педагогічної ради _______ Алла АРЗАМАСОВА 

ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор закладу
загальної середньої освіти ________ Алла АРЗАМАСОВА 

НАДАНО ЧИННОСТІ ТА ВВЕДЕНО В ДІЮ  Наказ № ________   ______  від _______________    

Відділ  освіти, молоді та спорту  Маньківської  селищної ради 
Черкаської області

ЛИСТ  ПОГОДЖЕННЯ
освітньої  програми 
Дзензелівського закладу  загальної середньої освіти
І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради   Черкаської області
на 2023/2024 навчальний рік

Методист районного методичного кабінету:

Головний спеціаліст:
Лариса Хом’як       _______________


Головний  бухгалтер   Н.В. Линник     _________________ 


ПОГОДЖУЮ
Начальник  ____________________ Ю.М.Безверхий
__________________ 2023 р.


ЗМІСТ освітньої програми
Розділ І. Вступ
 1. Призначення закладу та засіб її реалізації 
 2. Опис «моделі» випускника школи 
 3. Цілі та задачі освітнього процесу школи 
 4. Форми організації освітнього процесу
Розділ ІІ. Освітня програма закладу та її обґрунтування 
1. Освітня програма початкової освіти 
2. Освітня програма базової середньої ланки (5- 6 класи).
 2.1. Перелік модельних навчальних програм для освітньої програми базової середньої ланки (5-6 класи)  
3. Освітня програма базової середньої освіти (7-9 класи)
4. Освітня програма профільної середньої освіти (рівень стандарту)
Розділ ІІІ. Організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами за індивідуальною формою навчання.
Індивідуальний навчальний план (2 клас)
Розділ IV. Структура 2023-2024 навчального року


Розділ І.  ВСТУП
1. Призначення закладу та засіб її реалізації 
Призначення закладу полягає в наданні якісної повної загальної освіти дітям шкільного віку мікрорайону закладу, забезпеченні їх всебічного розвитку, виховання і самореалізації особистості яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.
Ключові  компетентності
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.
2. Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.
3. Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.
4. Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.
5. Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
6. Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.
7. Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.
8. Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.
9. Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.
10. Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.
Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.
Основним засобом реалізації призначення загальноосвітнього закладу є засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту загальноосвітніх програм. У той же час заклад має у своєму розпорядженні додаткові засоби реалізації свого призначення, а саме
• уведення в навчальний план предметів і курсів, що сприяють загальнокультурному розвитку особистості та формують гуманістичний світогляд;
• надання учням можливості спробувати себе в різних видах діяльності (інтелектуальної, трудової, художньо-естетичної тощо);
Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на: формування в учнів сучасної наукової картини світу; виховання працьовитості, любові до природи; розвиток в учнів національної самосвідомості; формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалювання та перетворення суспільства; інтеграцію особистості в систему світової та національної культури; рішення задач, формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві; виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави; створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм; формування потреби учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення тощо.
Показники (вимірники) реалізації освітньої програми .
Рівень реалізації освітньої програми вивчається шляхом моніторингу якості проведення навчальних занять, моніторингу досягнення учнями результатів навчання (компетентностей); проведення контрольних випробувань учнів; участі учнів закладу у предметних олімпіадах різного рівня, Всеукраїнських інтелектуальних конкурсах та турнірах; шляхом складання та захисту наукових проектів та участі в роботі МАН; аналізу результатів участі учнів у ДПА і ЗНО (НМТ).

2. Опис «моделі» випускника закладу 
Модель випускника закладу – це необхідна основа для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє. Всі інші здобутки у сфері компетентності може принести людині лише наполеглива цілеспрямована праця, бажання вчитися і ділитися досвідом з іншими.
Випускник закладу має міцні знання і вміло користується ними. Знання та вміння отримані учнем тісно взаємопов’язані з його ціннісними орієнтирами.
Набуті життєві компетентності випускник вміло використовує для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Він вміє критично мислити, логічно обґрунтовувати позицію, виявляти ініціативу, творити, вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення.
Наш випускник – це передусім людина творча, з великим потенціалом саморозвитку та самореалізації, широким спектром особистості:
• випускник школи добре проінформована особистість;
• прагне до самоосвіти та вдосконалення;
• готовий брати активну участь у суспільно-культурному житті громади, держави;
• є свідомим громадянином, готовим відповідати за свої вчинки;
• свідомо ставиться до свого здоров’я та довкілля; 
∙ мислить креативно, використовуючи увесь свій творчий потенціал.
Випускник компетентний у ставленні до життя — реалізує себе через самопізнання, саморозуміння та інтелектуальну культуру.
Випускник початкових класів має знання, уміння та навички, передбачені стандартом початкової освіти. Він впевнений у собі, старанний, працелюбний, самостійний, дисциплінований, вмотивований на досягнення успіху, вміє слухати і чути, критично мислити і має почуття самоконтролю, навички навчальної діяльності, культуру поведінки і мови, основи особистої гігієни і здорового способу життя.
Випускник базової основної школи володіє певними якостями і вміннями на рівні вимог державних освітніх стандартів успішно засвоює загальноосвітні програми з усіх предметів шкільного навчального плану; має систему розумових навичок (порівняння, узагальнення, аналіз, синтез, класифікацію, визначення головного); володіє основами комп’ютерної грамотності; знає свої громадянські права і вміє їх реалізувати;оцінює свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей; дотримується правил культури поведінки і спілкування; веде здоровий спосіб життя; готовий до форм і методів навчання, використовуваних у старших класах.
Випускник профільної середньої освіти – це інтелектуально зрілий, самостійний у рішеннях і виборі дій, теоретично усвідомлює свою мету, володіє своїми пізнавальними процесами, уміє рефлексувати, аргуметувати і доводити свої судження, має критичне мислення, творчо активний, здатний до спілкування й пізнання загальних законів природи. Здатний усвідомити свою індивідуальну цілісність, неповторність, соціально зрілий, професійно зорієнтований, критично ставиться до себе і до своїх вчинків, відчуває потребу в пошуку сенсу життя, має соціальні та моральні переконання, громадянський світогляд, морольно зрілий і готовий до самовизначення.

3. Цілі та задачі освітнього процесу закладу 
Перед закладом поставлені такі цілі освітнього процесу:
1.Забезпечити засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту початкової, базової та профільної, освіти на рівні вимог державного освітнього стандарту;
2.Гарантувати наступність освітніх програм усіх рівнів;
3.Створити основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм;
4.Формувати позитивну мотивацію учнів до навчальної діяльності;
5.Забезпечити соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров'я учнів;
6. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом своєчасного та якісного проходження курсів перепідготовки;
7.Проведення атестації та сертифікації педагогів;
8.Цілеспрямоване вдосконалення навчально-матеріальної бази закладу.


Форми організації освітнього процесу
Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку: формування компетентностей; 
розвитку компетентностей; 
перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; 
корекції основних компетентностей; 
комбінований урок. 
Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо. 
Засвоєння нового матеріалу можна проводити на лекції, конференції, екскурсії і т. д. Розвиток і корекцію основних компетентностей можна, крім уроку відповідного типу, проводити на семінарі, заключній конференції, екскурсії тощо. 
З метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей крім уроку проводяться навчально-практичні заняття. Ця форма організації поєднує виконання різних практичних вправ, експериментальних робіт відповідно до змісту окремих предметів, менш регламентована й має акцент на більшій самостійності учнів в експериментальній та практичній діяльності. Досягнуті компетентності учні можуть застосувати на практичних заняттях і заняттях практикуму. 
Учням, які готуються здавати державну підсумкову атестацію або зовнішнє незалежне оцінювання можливе проведення оглядових консультацій, які виконують коригувальну функцію, допомагаючи учням зорієнтуватися у змісті окремих предметів. Перевірка та/або оцінювання досягнення компетентностей крім уроку може здійснюватися у формі заліку, співбесіди, контрольного навчальнопрактичного заняття. 
Функцію перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей виконує навчально-практичне заняття. Учні одержують конкретні завдання, з виконання яких звітують перед вчителем. Практичні заняття та заняття практикуму також можуть будуватися з метою реалізації контрольних функцій освітнього процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри та звітують за виконану роботу. Екскурсії в першу чергу покликані показати учням практичне застосування знань, отриманих при вивченні змісту окремих предметів (можливо поєднувати зі збором учнями по ходу екскурсії матеріалу для виконання визначених завдань). Учні можуть самостійно знімати та монтувати відеофільми (під час відеоуроку) за умови самостійного розроблення сюжету фільму, підбору матеріалу, виконують самостійно розподілені ролі та аналізують виконану роботу.  
З метою визначення освітніх втрат та розривів вчителями проводиться діагностування серед учнів з окремих предметів.  
Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року. Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Розділ ІІ. Освітня програма закладу та її обґрунтування
Освітня програма передбачає:
-    формування основ соціальної адаптації та  життєвої компетентності 
дитини;
-    виховання  елементів  природодоцільного світогляду, розвиток  позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
-    утвердження  емоційно-ціннісного  ставлення до практичної та  духовної  діяльності людини, розвиток потреби в  реалізації власних творчих здібностей.

1. Освітня програма початкової освіти
Освітня програма Дзензелівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів розроблена згідно типових освітніх програм
для 1-2 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1272); 
для 3-4 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273).
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-4 класів складає 3360 годин/навчальний рік. Для 1-го класу – 770 годин/навчальний рік, 2-го класу – 840 годин/навчальний рік, 3-го класу – 875 годин/навчальний рік,4-го класу – 875 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень здійснюється з використанням рекомендацій МОН України у Типовому навчальному плані для 1-4 класів.
Освітня програма початкової освіти окреслює підходи до організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.
Початкова освіта здобувається з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»).
Програма визначає загальний обсяг навчального навантаження на тиждень, забезпечує взаємозв’язки окремих предметів, їх інтеграцію та логічну послідовність вивчення які будуть подані в рамках навчального плану.
Очікувані результати навчання здобувачів освіти.
Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості.
Початкова освіта має такі цикли, як 1—2 класи (адаптаційно-ігровий) і 3—4 класи (основний), що враховують вікові особливості розвитку та потреби дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти. 
    Очікуванні результати навчання здобувачів освіти згідно Типової освітньої програми для 1-2 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1272);  для 3-4 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273).
Очікувані результати навчання, окреслені в межах кожної галузі, досяжні, якщо використовувати інтерактивні форми і методи навчання - дослідницькі, інформаційні, мистецькі проекти, сюжетно-рольові ігри, інсценізації, моделювання, ситуаційні вправи, екскурсії
Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття початкової освіти
Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року не виповнилося шести років, можуть розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, якщо їм виповниться шість років до 1 вересня  поточного року. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку. П. І ст. 13 ЗУ "Про освіту" гарантує право особи здобувати початкову та базову середню освіту у державному або комунальному закладі освіти (його філії), за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця особа. Але також гарантується, що це не обмежує право особи обрати інший заклад освіти.
Опис інструментарію оцінювання
Упродовж навчання в початковій школі здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, саморефлексії і самооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції.
Основними функціями оцінювання є формувальна, діагностувальна, мотиваційно-стимулювальна, розвивальна,  орієнтувальна,  коригувальна, прогностична, констатувальна, виховна. Відповідно до мети оцінювання пріоритетними є формувальна та діагностувальна функції оцінювання.
    Відповідно до пункту 28 Державного стандарту початкової освіти отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюється у процесі:
формувального оцінювання, метою якого відстеження особистісного розвитку учнів й ходу опановування ними навчального досвіду як основи компетентності та побудову індивідуальної освітньої траєкторії особистості;
підсумкового оцінювання, метою якого є співвіднесення навчальних досягнень учнів з  обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Державним стандартом/освітньою програмою.
При навчанні у дистанційному та змішаному режимах оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, зокрема відеоконференц-зв’язку (пункт 8 розділу І Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти).

Освітня програма  початкової освіти Дзензелівського закладу загальної середньої освіти   І-ІІІ  ступенів  Маньківської  селищної  ради  Черкаської  області  на  2023 – 2024  навчальний  рік  ( 1-4  класи )
Навчальні предмети
Кількість годин на тиждень у класі
1 кл/11уч
2 кл/6 уч
3 кл/8уч
4 кл/12уч
37 уч.
Українська мова
5
5
5
5
20
Англійська мова
2
3
3
3
11
Математика
3
3
4
4
14
Інформатика


1
1
2
Я досліджую світ
7
8
7
7
29
Мистецтво:
Образотворче мистецтво
Музичне мистецтво

1
1

1
1

1
1

1
1

4
4
Фізична культура

3


3

3

3

12


Усього
19+3
21+3
22+3
22+3
84+12
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 

-

-


-


-


-

 Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня
20
22
23
23
88
Всього використано по школі
22
24
25
25
96
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)
23
25
26
26
100

Варіативну частину освітньої програми не використано 


Директор  закладу:                            Алла АРЗАМАСОВА


2. Освітня програма базової середньої ланки (5 -6 класи).
    Освітня програма для 5-6  класів розроблена на основі типової освітньої програми для 5-9 класів, яка затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 №235 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти»
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5 класу складає 1015 годин/навчальний рік; для учнів 6 класу складає 1120 годин/навчальний рік.  Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень здійснюється з використанням рекомендацій МОН України у Типовому навчальному плані для 5-9 класів.
Освітня програма розподілена та включає в себе освітні галузі:
мовно-літературна;
математична;
природнича;
соціальна і здоров’язбережувальна;
громадянська та історична;
інформатична;
технологічна;
мистецька;
фізична культура.
Очікувані результати навчання здобувачів освіти.
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.
Ключові компетентності
Спілкування державною (і рідною - у разі відмінності) мовами
Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас.
Спілкування іноземними мовами
Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування.
Математична компетентність
Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями.
Інформаційно-цифрова компетентність
Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень.
Уміння вчитися впродовж життя
Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.
Ініціативність і підприємливість
Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.
Соціальна і громадянська компетентності
Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані.
Обізнаність і самовираження у сфері культури
Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).
Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання.
Вимоги до осіб, які можуть розпочати здобуття середньої освіти.
       Навчання за освітньою програмою базової середньої освіти можуть
розпочинати учні, які на момент зарахування (переведення) до закладу загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття відповідного рівня повної загальної середньої освіти, досягли результатів навчання, визначених у Державному стандарті початкової освіти, що підтверджено відповідним документом (свідоцтвом досягнень, свідоцтвом про здобуття початкової освіти).
Освітній процес в 5,6 класах організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб. В разі потреби організація навчання може здійснюватися із впровадженням дистанційної форми навчання на платформі NZ.UA.
Опис інструментарію оцінювання
В оцінюванні навчальних досягнень учнів важливо розрізняти поточне формувальне оцінювання (оцінювання для навчання) та підсумкове оцінювання (семестрове, річне).
Поточне формувальне оцінювання здійснюють з метою допомогти учням усвідомити способи досягнення кращих результатів навчання. Підсумкове оцінювання здійснюють з метою отримання даних про рівень досягнення учнями результатів навчання.
Семестрове оцінювання здійснюють з урахуванням різних видів навчальної діяльності протягом семестру та динаміки особистих навчальних досягнень учня. Проведення окремої семестрової атестації не є обов’язковим.
Річне оцінювання здійснюють на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Але річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри, тут потрібно враховувати динаміку навчальних досягнень учня протягом року. Оцінка учнів є конфіденційною інформацією, яку повідомляють лише учневі та його батькам.
При навчанні у дистанційному та змішаному режимах оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, зокрема відеоконференц-зв’язку (пункт 8 розділу І Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти).

Освітня програма  базової середньої ланки Дзензелівського закладу загальної середньої освіти  І-ІІІ  ступенів  Маньківської  селищної  ради  Черкаської  області  на  2023 – 2024  н. р. (5, 6 класи)
Освітня галузь
Перелік предметів
Кількість годин на тиждень
всього
5 клас/ 10 учнів
6 клас/14 учнів
24
Мовно - літературна
Українська мова
4
4
8
Українська література
2
2
4


Зарубіжна література
1,5
1,5
3


Іноземна мова
3,5
3,5
7
Математична
Математика
5
5
10
Природнича
Інтегрований курс «Пізнаємо природу»
2
2


4


Географія


2
2
Соціальна і здоров’язбережувальна
Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут»
1,5
1,5
3

Громадянська та історична
Вступ до історії України та громадянської освіти
1

1


Всесвітня історія


2
2
Інформатична
Інформатика
1,5
1,5
3
Технологічна
Технології
2
2
4
Мистецька
Інтегрований курс «Мистецтво»
2


2


    4


Фізична культура
Фізична культура
3
3
6
Разом (без фізичної культури+фізична культура)


26+3
29+3
55+6
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять
0
0
0
Гранично допустиме навантаження
28
31
59
Всього (без фізичної культури+фізична культура; без урахування поділу класів на групи)
26+3
29+3
55+6


Варіативну частину освітньої програми не використано 

Директор закладу:                             Алла АРЗАМАСОВА
2.1. Перелік модельних навчальних програм для освітньої програми базової середньої ланки (5 , 6 класи)
Мовно-літературна освітня галузь:
Українська мова
Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Заболотний О. В., Єаболотний В. В. та ін..). Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року № 795)
Українська література
Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Архипова В. П., Січкар С. І., Шило С. Б.). Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року № 795)
Зарубіжна література
Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бакерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В.Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А)
Англійська мова
Модельна навчальна програма «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Редько В.Г., Шеленко О.П., Сотникова С.І., Коваленко О.Я., Коропецька І.Б., Якоб О.М., Самойлюкевич І.В., Добра О.М., Кіор Т.М.)
Математична освітня галузь:
Математика
Модельна навчальна програма «Математика.5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт.Істер О.С.)
Інформатична освітня галузь:
Інформатика
Модельна навчальна програма «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Мистецька освітня галузь
Інтегрований курс «Мистецтво»
Модельна навчальна програма "Мистецтво. 5-6 класи" (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автор Кондратова Л.Г.) 
"Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" (наказ МОН України від 12.07.2021 №795)
Громадська та історична освітня галузь
Вступ до історії України та громадянської освіти
Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я)
Технологічна освітня галузь
Технології
Модельна навчальна програма «Технології. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Туташинський В.І.)
Природнича освітня галузь:
Пізнаємо природу:
Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Фізична культура:
Навчальна модельна програма « Фізична культура 5 -6 клас» для закладів загальної середньої освіти. (автори: Педан О.С., Коломоєць Г.А., Боляк А.А., Ребрина А.А., Деревянко В.В., Стеценко В.Г., Остапенко О.І., Лакіза О.М., Косик В.М., та інші)
Соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь:
Інтегрований курс « Здоров’я, безпека, добробут»
Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека, добробут. 5 – 6 класи ( інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти. (автори: ГущинаН.І., Василашко І.П.)
 

3. Освітня програма базової середньої освіти (7-9 класи)
Освітня програма загальної середньої освіти ІІ ступеня (базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405) з навчанням українською мовою.
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 7-9 класів складає 3342,5 годин/навчальний рік. Для  7-го класу – 1085 годин/навчальний рік, 8-го класу – 1102,5 годин/навчальний рік, 9-го класу – 1155 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень здійснюється з використанням рекомендацій МОН України у Типовому навчальному плані для 7-9 класів.
Освітня програма окреслює організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, визначає: загальний обсяг навчального навантаження, очікувані результати навчання учнів, рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти, вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією Типовою освітньою програмою.
Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслює навчальний план закладу, який дає цілісне уявлення про зміст і структуру другого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні.
Очікувані результати навчання здобувачів освіти. 
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів. Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість.

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти
Діти, які завершили навчання в 6 класі та за рішенням педради переведені до наступного класу на 1 вересня поточного навчального року повинні продовжити здобуття базової середньої освіти цього ж навчального року в 7 класі.
Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої за індивідуальною формою навчання.
Освітній процес в 7-9 класах організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб. 
Опис інструментарію оцінювання
Оцінюванню підлягають результати навчання з навчальних предметів, інтегрованих курсів обов’язкового освітнього компонента типового навчального плану. Оцінювання результатів навчання учнів має бути зорієнтованим на ключові компетентності і наскрізні вміння та вимоги до обов’язкових результатів навчання у відповідній освітній галузі, визначені Державним стандартом. Встановлення відповідності між вимогами до результатів навчання учнів, визначеними Державним стандартом, та показниками їх вимірювання здійснюється відповідно до системи та загальних критеріїв оцінювання результатів навчання учнів, визначених Міністерством освіти і науки України. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є: поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання та державна підсумкова атестація. Річне оцінювання здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку. 
При навчанні у дистанційному та змішаному режимах оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, зокрема відеоконференц-зв’язку (пункт 8 розділу І Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти).

Освітня програма  базової середньої освіти Дзензелівського закладу загальної середньої освіти  І-ІІІ  ступенів  Маньківської  селищної  ради  Черкаської  області  на  2022– 2023  н. р.
Освітнігалузі
Навчальніпредмети
Кількість годин на тиждень у класах
7кл/ 11уч
8кл/ 7уч
9кл/ 14уч
Разом /  32уч. 
Мови і літератури
Українська мова
2,5
2
2
6,5
Українська література
2
2
2
6
Іноземна  мова
3
3
3
9
Зарубіжна література
2
2
2
6
Суспільство –знавство
Історія України
1
1,5
1,5
4
Всесвітня історія
1
1
1
3
Основи правознавства
-
-
1
1
Мистецтво*
Музичне мистецтво
1


-
1
Мистецтво 


1
1
2
Образотворче мистецтво
1
-
-
1

Математика
Математика
-
-
-
-
Алгебра
2
2
2
6
Геометрія
2
2
2
6
Природо-знавство
Біологія
2
2
2
6
Географія
2
2
1,5
5,5
Фізика
2
2
3
7
Хімія
1,5
2
2
5,5
Технології
Трудове навчання
1
1
1
3
Інформатика
1
2
2
5
Здоров’я і фізична культура
Основи здоров’я
1
1
1
3
Фізична культура
3
3
3
9
Разом
28+3
28,5+3
30+3
95,5
Додатковий час на навчальні предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації
0
0
0
0
Гранично допустиме навчальне навантаження
32
33
33
98
Всього (без урахуванняподілукласів на групи)
28+3


28,5+3


30+3
95,5

Варіативну частину освітньої програми не використано    

    Директор  закладу:                            Алла АРЗАМАСОВА


4.Освітня програма профільної середньої освіти (рівень стандарту)
    Освітня програма ІІІ ступеня (профільна середня освіта – рівень стандарту) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», на підставі Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої  наказом Міністерства освіти і науки  України від 20.04.2018  № 408 для 10-11 класів (у редакції наказу МОН від 28.11.2019 №1493 зі змінами, внесеними наказом МОН від 31.03.2020 №464). 
     Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 10-11 класів складає 2065 годин/навчальний рік. Для 10-го класу – 1050 годин/навчальний рік, 11-го класу – 1015 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень здійснюється з використанням рекомендацій МОН України у Типовому навчальному плані для 10-11 класів.
    Освітня програма визначає загальний обсяг навчального навантаження, очікувані результати навчання та рекомендовані форми організації освітнього процесу.
Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття профільної середньої освіти (рівень стандарту)
Профільна середня освіта здобувається, як правило, після здобуття базової середньої освіти. Діти, які здобули базову середню освіту на 1 вересня поточного навчального року мають право розпочинати здобуття профільної середньої освіти цього ж навчального року.
Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти за індивідуальною формою навчання.
Очікуванні результати навчання здобувачів освіти.
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати педагог у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна і громадська компетентність, обізнаність і самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя. Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадська компетентність можуть формуватися відразу засобами усіх окремих предметів.
Опис інструментарію оцінювання
Для забезпечення цілісності освітнього процесу необхідно враховувати результати оцінювання навчальних досягнень учнів в доборі змісту, форм і методів роботи для кожного уроку. Також важливо формувати в учнів уміння аналізувати власну роботу, власні результати навчання, визначати для себе подальші завдання. У кожний урок  необхідно включати роботу з учнями за результатами оцінювання, самооцінювання, взаємооцінювання.
Під час оцінювання навчальних досягнень важливо враховувати дотримання учнями принципів доброчесності, а саме: вияв поваги до інших осіб, їхніх прав і свобод, дотримання принципів академічної доброчесності. У разі порушення учнем / ученицею принципів доброчесності під час певного виду навчальної діяльності, учитель може прийняти рішення не оцінювати результат такої навчальної діяльності.
Керуючись правом на автономію у виборі змісту, форм і методів роботи, учитель може використовувати самостійно визначені або розроблені способи фіксації зворотного зв’язку з учнями. При цьому важливим є забезпечення ефективності процесу оцінювання задля досягнення очікуваних результатів учнями.
При навчанні у дистанційному та змішаному режимах оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, зокрема відеоконференц-зв’язку (пункт 8 розділу І Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти).

Освітня програма  профільної середньої освіти (рівень стандарту)  Дзензелівського  закладу загальної середньої освіти  І-ІІІ  ступенів  Маньківської  селищної  ради  Черкаської  області  на  2023 – 2024  навчальний  рік  ( 10-11  класи )
Предмети
Кількість годин на тиждень 
10 кл/5уч
11 кл/7уч
10-11кл/12уч
Українська мова 
2
2
4
Українська література
2
2
4
Іноземна мова
2
2
4
Зарубіжна література
1
1
2
Історія України 
1,5
1,5
3
Всесвітня історія
1
1
2
Громадянська освіта
2
-
2
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія)
3
3
6
Біологія і екологія
2
2
4
Географія
1,5
1
2,5
Фізика і астрономія
3
4
7
Хімія
1,5
2
3,5
Фізична культура
3
3
6
Захист України
1,5
1,5
3
Вибірково-обов*язкові предмети:


Інформатика
1,5
1,5
3
Мистецтво
1,5
1,5
3
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття
0
0
0
Гранично допустиме навантаження на учня
33
33


Всього фінансується (без урахування поділу класу на групи)
38
38


Всього
30
29
59

        Варіативну частину освітньої програми не використано.
    
Директор  закладу:                            Алла АРЗАМАСОВА

Розділ ІІІ. Організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами за індивідуальною формою навчання
Відповідно до Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти затвердженого наказом МОНУ №160 від 10.02.2021р., висновок №236 лікарської консультативної комісії від 23.08.2023р організовано індивідуальну форму навчання для учня 2 класу відповідно до Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 №1272)
Навчальні предмети
Кількість годин на тиждень у класі
2 клас / 1 учень
Українська мова
1
Англійська мова
0,5
Математика
1
Інформатика


Я досліджую світ
1
Мистецтво:
Образотворче мистецтво
Музичне мистецтво

0,5
0,5
Фізична культура
0,5
Разом
5


Директор закладу:                       Алла АРЗАМАСОВА

Розділ ІV. Структура навчального року

Структура 2023/2024  навчального року

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:
І семестр- з 1 вересня 2023 року по 29 грудня 2023 року
ІІ семестр- з 15 січня 2024 року по 31 травня 2024 року
Протягом навчального року для учнів проводяться канікули:
осінні- з 23 жовтня 2023 року по 29 жовтня 2023 року
зимові- з 30 грудня 2023 року по 14 січня 2024 року
весняні- з 25 березня 2024 року по 31 березня 2024 року
Літні – 3 01 червня 2024 року  по 31 серпня 2024 року


Навчальні екскурсії та навчальна практика проводяться згідно додатку до листа МОН України від 06.02.08 №1/9-61 «Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів» (протягом навчального року)


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено