A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дзензелівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

ПРОТОКОЛ №4 засідання шкільного методичного об`єднання вчителів природничо-математичного циклу від 03 квітня 2023 р.

Дата: 12.04.2023 10:21
Кількість переглядів: 657

                                                                    ПРОТОКОЛ №4

                                 засідання шкільного методичного об`єднання

                                      вчителів природничо-математичного циклу

                                                   від 03 квітня 2023 р.

Присутні –              7 чол.

Голова ШМО  – Сорока Н.А.

Секретар   –        Самборська С. П.

                                                Порядок денний.

1.  Компетентнісний підхід до викладання предметів природничо-математичного циклу. Обмін досвідом, обговорення. (  Сорока Н.А, голова ШМО та члени ШМО).

2. . Проектна діяльність учнів як умова підвищення якості навчального процесу з біології. Обмін досвідом, обговорення.    (Самборська С. П.).

3. Обговорення проведених уроків та виховних заходів (члени МО).

4. Аналіз результатів I- II етапів Всеукраїнських предметних олімпіад у 2022 – 2023 н.р. 

                                    (Візір М.В., заступник директора з НВР).

5. Про затвердження Положення про моніторинг якості освіти та освітньої діяльності в Дзензелівському ЗЗСО на 2023рік      

                                     (Візір М.В., заступник директора з НВР).

6. Підготовка до ДПА та ЗНО.

                                      (Візір М. В., заступник директора з НВР).

1.  Слухали :  Сороку Н.А , голову ШМО природничо – математичного циклу, яка познайомила  з особливостями компетентісного навчання .

 В епоху різноманіття гаджетів та щоденного збільшення кількості інформації у нашому житті енциклопедичні знання перестали бути цінністю, якою вони були лише 20–30 років тому. Знання вже не є самоціллю під час навчання, і система освіти відповідно має змінюватись, крокувати в ногу з часом та навчати того, що актуальне та цінується сьогодні. Відповідь на ці виклики – компетентнісне навчання.   

 ЩО ТАКЕ КОМПЕТЕНТІСНЕ НАВЧАННЯ?Роль школи сьогодні – підготувати дітей до життя, навчити їх критично мислити, аналізувати, опрацьовувати ті обсяги інформації, які вони отримують звідусіль, та вибирати необхідне, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Стара парадигма освіти, в якій школа існувала для накопичення знань та інформації, вже не працює. Наше життя зараз – це постійне навчання, і тому школа має навчити дітей постійно опановувати нові знання, знаходити потрібну інформацію та застосовувати її.Компетентнісне навчання спрямоване на роботу з інформацією та опанування учнями компетентностей, умінь і навичок, які допомагають їм бути успішними, конкурентними та цінними на ринку праці.Для педагога важливо навчитися реалізувати таке навчання. Допоможуть у цьому підручники, що містять проблемні ситуації, а також практико-орієнтовані завдання, спрямовані на аналіз та оцінювання інформації. Утім, саме готовність учителя до реалізації компетентнісного навчання – найголовніша запорука успіху.

Виступили : Візір Л.В., Самборська С.П., Демидова О.Л.,Візір В. М., які поділились практичним досвідом впровадження компетентнісного підходу на своїх уроках.

 Ухвалили:  Активно впроваджувати компетентнісний підхід у викладання предметів природничо – математичного циклу . Оскільки компетентнісний підхід передбачає викладання теми через створення проблемних ситуацій, надання практико-орієнтованих завдань, які зі свого боку дають змогу учням проводити аналіз та синтез інформації, оцінювати її та створювати новий продукт.

Важлива частина компетентнісного підходу – співпраця учнів між собою та з учителем, ведення діалогу та застосування вчителем формувального оцінювання. Усе це може бути реалізовано під час викладання будь-якого навчального предмета.

2. Слухали : Самборську С.П. , з доповіддю «Проектна діяльність учнів як умова підвищення  якості навчального процесу з біології».

Метод проектів — спонукає учня виявити інтелектуальні здібності, моральні і комунікабельні якості, продемонструвати рівень оволодіння знаннями й загально-навчальними вміннями, здатність до самоосвіти й самоорганізації. Проектній діяльності може передувати "мозковий штурм", у процесі якого постануть нові цікаві для учнів проблеми. У процесі здійснення проекту учні синтезують знання, інтегрують інформацію суміжних дисциплін, шукають більш ефективні шляхи розв'язання задач проекту, спілкуються одне з одним спільна діяльність реально демонструє широкі можливості співробітництва, у ході якого учні ставлять мету, визначають оптимальні засоби її досягнення, розподіляють обов'язки, виявляють власну компетентність. Проекти є практичним утіленням отриманих знань і вмінь під час виконання групової роботи. Мета виконання проектів – організація самостійної дослідницької роботи учнів під час вивчення біології, створення умов для їх самонавчання, розвитку ініціативи, окреслення інтересів та особистих прагнень. Якраз під час виконання проектів здійснюється особистісний і діяльнісний підхід учнів до навчання. Проектний метод — це дидактичний засіб активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку креативного мислення й одночасно формування визначених особистісних якостей. Три «кити», на яких тримається ця технологія, — самостійність, діяльність, результативність.

Ухвалили : Інформацію Самборської С.П. взяти до відома. Адже головне завдання школи – навчити дитину вчитися.

3. Слухали : Демидову О.Л. ,  Візір Л.В. ,  Сороку Ю.Л., Візіра М. В., Візіра В.М.,Самборську С.П., Сороку Н.А.,  які проаналізували відвідані ними відкриті уроки та виховні заходи колег - вчителів природничо – математичного циклу.

Ухвалили: Продовжити взаємовідвідування уроків та виховних заходів колег. 

4. Слухали : Візіра В.М., , заступника директора з НВР ,  Про  Аналіз результатів I - II етапів Всеукраїнських предметних олімпіад у 2022 – 2023 н.р.

Який проаналізував результати участі учнів Дзензелівського ЗЗСО у II етапі , особливо виділивши результативність роботи вчителя біології та хімії Самборської С.П. 

           Арзамасова Вікторія учениця 10 класу – II місце з біології;

           Цвинтарна Яна учениця 8 класу – II місце з хімії;

           Яблочкіна Юлія учениця 11 класу – III місце з хімії. 

 

Ухвалили : Створювати необхідні умови для роботи з обдарованими дітьми.

 

5. Слухали : Візіра В. М. , заступника з НВР , який познайомив з Наказом №18 – ос від 02 лютого 2023р Про затвердження Положення про моніторинг якості освіти та освітньої діяльності в Дзензелівському ЗЗСО на 2023рік та Програмою внутрішнього моніторингу.

 

Ухвалили: Дотримуватись вимог проведення моніторингу, виконувати завдання, інструкції осіб, які проводять моніторинг.     

           

 6. Слухали: Виступ Візіра М.В. , заступника директора з НВР , члена шкільного методичного об’єднання  про ДПА та особливості проведення ЗНО у 2023 н. р.

Згідно Наказу МОНУ № 19 від 11.01.2023р  учнів які завершують здобуття початкової та базової середньої освіти  у 2022 – 2023 н. р. звільнено від проходження ДПА.

 Верховна Рада України прийняла Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2023 року"  .Про скасування випускниками 2022 – 2023 р складання ДПА.

 

 Познайомив з особливостями Національного мультипредметного онлайн тесту (НМТ) у 2023р.

 

Ухвалили: Інформацію Візіра М.В. взяти до відома. 





 

   ГОЛОВА ШМО:                             Н.А. Сорока     


 

СЕКРЕТАР ШМО:                              С.П. Самборська        


 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено