ПРОТОКОЛ №4
ПРОТОКОЛ №4
засідання шкільного методичного об`єднання
вчителів природничо-математичного циклу
від 28 березня 2024 р.
Присутні – 7 чол.
Голова ШМО – Візір В.М.
Секретар – Візір М. В.
Порядок денний.
1. Використання STEM-освіти до викладання предметів природничо-математичного циклу. Обмін досвідом, обговорення. ( Візір В.М., голова ШМО та члени ШМО).
2. Підготовка учнів до олімпіади з предметів природничо-математичного циклу, зокрема математики. Обмін досвідом, обговорення. (Візір Л. В.).
3. Аналіз результатів I- II етапів Всеукраїнських предметних олімпіад у 2023 – 2024 н.р.
(Демидова О.Л., заступник директора з НВР).
4. Підготовка до HMT.
(Демидова ОЛ., заступник директора з НВР).
1. Слухали : Візір В.М , голову ШМО природничо – математичного циклу, який ознайомив з перевагами використання STEM –освіти .
Використання STEM-освіти в природничо-математичних предметах в школі
STEM-освіта (від англ. Science, Technology, Engineering and Mathematics) стає все більш популярною в усьому світі, адже вона допомагає учням розвивати навички, необхідні для успіху в 21 столітті. STEM-освіта ґрунтується на практичному навчанні та співпраці, що дозволяє учням застосовувати знання з різних предметів для вирішення реальних проблем.
Ось деякі з переваг використання STEM-освіти в природничо-математичних предметах в школі:
- Підвищення зацікавленості та мотивації учнів: STEM-освіта може зробити природничо-математичні предмети більш цікавими та захоплюючими для учнів, адже вона дозволяє їм досліджувати теми, які їм цікаві, та застосовувати свої знання на практиці.
- Розвиток критичного мислення та навичок вирішення проблем: STEM-освіта вчить учнів критично мислити, аналізувати інформацію та вирішувати складні проблеми. Ці навички є важливими не лише для успіху в STEM-галузях, але й для життя в цілому.
- Покращення навичок спілкування та співпраці: STEM-проекти часто вимагають від учнів роботи в команді, що допомагає їм розвивати навички спілкування та співпраці. Ці навички є важливими для успіху в будь-якій кар'єрі.
- Підготовка до майбутнього: STEM-роботи стають все більш затребуваними на ринку праці. STEM-освіта може допомогти учням підготуватися до майбутнього, надаючи їм знання та навички, необхідні для успіху в STEM-галузях.
Ось деякі приклади того, як STEM-освіту можна використовувати в природничо-математичних предметах:
- На уроках фізики: учні можуть будувати роботи, щоб дослідити закони руху, або проводити експерименти з електрикою.
- На уроках хімії: учні можуть проводити хімічні реакції, щоб дослідити властивості різних речовин, або створювати власні парфуми.
- На уроках біології: учні можуть досліджувати будову клітин, або проводити експерименти з ростом рослин.
- На уроках математики: учні можуть використовувати математику для вирішення реальних проблем, таких як проектування моста або бюджетування подорожі.
Ось деякі додаткові ресурси, які можуть бути корисними:
- Стаття "Що таке STEM-освіта?": https://imzo.gov.ua/stem-osvita/
- Відео "10 причин використовувати STEM-освіту у вашому класі": YouTube: [видалено недійсну URL-адресу]
- Веб-сайт "STEM для України": https://stemosvita.org.ua/en/
Ухвалили: що впровадження STEM-освіти може значно покращити якість освіти в українських школах. STEM-освіта допоможе учням розвинути навички критичного мислення, творчого вирішення проблем, роботи в команді та спілкування. Ці навички є важливими не лише для успіху в STEM-галузях, але й для життя в цілому.
2. Слухали :Візір Л.В. з доповіддю «Підготовка учнів до олімпіади з предметів природничо-математичного циклу, зокрема математики».
Підготовка до шкільних олімпіад з математики потребує системного та цілеспрямованого підходу. Ось декілька порад, які допоможуть вам у цьому процесі:
1. Виявлення та відбір обдарованих учнів:
- Почніть з виявлення учнів, які мають здібності до математики. Це можна зробити, проаналізувавши їхні оцінки з математики, результати контрольних робіт та олімпіад, а також спостерігаючи за їхньою активністю на уроках та позакласних заходах.
- Запропонуйте учням, які вас зацікавили, пройти тести або олімпіади з математики, щоб оцінити їхній рівень знань та навичок.
- Сформуйте команду учнів, які братимуть участь в олімпіадах.
2. Розробка плану підготовки:
- Складіть план підготовки, який буде враховувати рівень знань та навичок учнів, а також час, який залишається до олімпіади.
- План підготовки повинен включати в себе:
- Вивчення теоретичного матеріалу з математики.
- Вирішення задач з різних тем шкільної програми з математики.
- Участь у тренувальних олімпіадах та конкурсах.
- Індивідуальну роботу з учнями.
3. Використання різноманітних методів навчання:
- Використовуйте різноманітні методи навчання, щоб зробити процес підготовки цікавим та захоплюючим для учнів. Це можуть бути:
- Лекції.
- Практичні заняття.
- Семінари.
- Дискусії.
- Рольові ігри.
- Використання комп'ютерних програм та онлайн-ресурсів.
4. Розвиток навичок самостійної роботи:
- Навчіть учнів самостійно вивчати теоретичний матеріал та вирішувати задачі.
- Запропонуйте їм список рекомендованої літератури та онлайн-ресурсів.
- Проводьте консультації з учнями, щоб допомогти їм у разі виникнення труднощів.
5. Створення сприятливої психологічної атмосфери:
- Створіть сприятливу психологічну атмосферу, щоб учні відчували себе впевнено та мотивовано.
- Підтримуйте учнів та вірте в їхні можливості.
- Допоможіть їм подолати страх перед олімпіадою.
6. Участь у олімпіадах та конкурсах:
- Зареєструйте учнів на участь у шкільних олімпіадах та конкурсах з математики.
- Проаналізуйте результати виступів учнів та зробіть відповідні висновки для подальшої роботи.
7. Співпраця з батьками:
- Поінформуйте батьків про те, що їхні діти беруть участь в олімпіадах з математики.
- Запропонуйте їм допомогу у підготовці дітей до олімпіад.
- Створіть атмосферу співпраці та взаєморозуміння між школою та родиною.
Підготуватися до шкільних олімпіад з математики нелегко, але це можливо. Завдяки системному та цілеспрямованому підходу, ви можете допомогти своїм учням досягти успіху та вибороти перемогу на олімпіадах.
Ось декілька додаткових ресурсів, які можуть бути корисними:
- Сайт Української математичної олімпіади: https://matholymp.com.ua/
- Сайт "Математика онлайн": https://www.mathema.me/
- Сайт "Шкільні олімпіади": https://matholymp.com.ua/
Ухвалили : Інформацію Візір Л.В. взяти до відома. Адже головне завдання школи – навчити дитину вчитися.
3. Слухали : Демидову О.Л.., , заступника директора з НВР , Про Аналіз результатів I - II етапів Всеукраїнських предметних олімпіад у 2023 – 2024 н.р.
Яка проаналізувала результати участі учнів Дзензелівського ЗЗСО у II етапі :
Цвинтарна Яна учениця 9 класу – IIІ місце з математики;
Демидов Владислав учень 6 класу – III місце з математики.
Ухвалили : Створювати необхідні умови для роботи з обдарованими дітьми.
4. Слухали: Виступ Демидової О.Л., заступника директора з НВР , члена шкільного методичного об’єднання про проведення HMT у 2024 н. р.
Згідно Наказу МОНУ № 222 від 22.02.2024р щодо проведення Національного мультипредметного тесту (НМТ) у 2024 році НМТ складається з трьох предметів:
-
- Українська мова
- Математика
- Історія України
- Кожен предмет тестується окремо протягом 60 хвилин.
- Максимальна кількість балів за кожен предмет - 150.
- Для зарахування результату НМТ з кожного предмету необхідно отримати не менше 100 балів.
Графік проведення НМТ 2024:
- Основна сесія:
- 18 червня - 02 липня 2024 року
- Додаткова сесія:
- 16 - 20 липня 2024 року
- Учасники НМТ 2024 року зможуть вибрати лише одне з двох запропонованих місць проведення тестування.
Ухвалили: Інформацію Демидової О.Л., взяти до відома.
ГОЛОВА ШМО: В.М. Візір
СЕКРЕТАР ШМО: М.В. Візір