Аналіз роботи МО вчителів природничо-математичного циклу за 2021-2022 навчальний рік.
Аналіз роботи МО вчителів природничо-математичного циклу за 2021-2022 навчальний рік.
Діяльність методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу в 2021 - 2022 навчальному році була спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предметів природничо-математичного циклу в 2021-2022 навчальному році, виконання державних програм викладання предметів природничо-математичного циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання здобувачів освіти, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
На н.р. перед вчителями природничо-математичного циклу ставилися такі завдання:
1. Вивчення нормативної бази щодо викладання предметів природничо – математичного циклу ;
2. Розглянути сутність й особливості педагогічних технологій;
3. Створення атмосфери відповідальності за кінцевий результат своєї роботи;
4. Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів МО, використовуючи сучасні форми методичної роботи.
5. Вдосконалювати якість викладання предметів природничо-математичного циклу шляхом застосування ІКТ.
6. Розвивати пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів.
7. Продовжити систему проведення відкритих уроків.
8. Розробка навчальних, науково-методичних, дидактичних матеріалів, створення банку даних олімпіадних завдань, підбір тем для роботи з обдарованими дітьми.
9. Методика дистанційного навчання.
На протязі 2020-2021 навчального року було проведено 5 засідань, на яких розглядались такі питання як:
- Обговорення методичних рекомендацій щодо оформлення класних журналів, методичних посібників, додаткової літератури.
- Організація та розподіл доручень між членами ШМО, затвердження плану ШМО, ознайомлення з графіком проведення РМО
- Підготовка до І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, предметних тижнів, участь в позашкільних заходах.
- Підготовка до ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, робота з обдарованими учнями. Критерії , щодо розроблення самостійних, практичних, контрольних робіт з предметів природничо – математичного циклу.
5. Критерії, щодо оцінювання ЗУН учнів з предметів природничо – математичного циклу.
6. Продовження по накопиченню матеріалів на блогах і сайтах вчителів МО.
7. Інноваційні технології навчання у сучасній школі. Сучасний урок основ здоров’я.
8. Використання ІКТ на уроках математики.
9.Впровадження STEM – технологій як засобу формування наукового світогляду здобувачів освіти.
10. Створення оптимальних умов для розвитку розумових здібностей учнів шляхом використання методів розвивального навчання.
11. Формування в здобувачів освіти навиків самостійного пошуку інформації.
12. Як зацікавити дитину навчанням.
13. Звіт вчителів природничо – математичного циклу про самоосвітню діяльність.
14. Підведення підсумків роботи ШМО за 2021 – 2022 н. р.
15. Про ДПА та особливості проведення ЗНО (НМТ) у 2021 – 2022 н. р.
16. Аналіз модельних програм для 5 класу НУШ предметів природничо – математичного циклу.
17. Вироблення рекомендацій до плану роботи МО природничо – математичного циклу на наступний навчальний рік.
В 2021-2022 н. р. атестувалась: Сорока Н.А. учитель географії та основ здоров’я ,підтвердила результат попередніх атестацій – спеціаліст вищої категорії.
Всі вчителі , члени МО приймали активну участь у предметних навчальних тижнях.
Як результат плідної праці вчителів ШМО - учні школи приймають участь у інтернет олімпіадах («На урок», «Всеосвіта») з географії, основ здоров’я, хімії, біології і екології, природознавства (Михайленко Т.П., Самборська С.П., Сорока Н.А.) де учні отримали дипломи І, ІІ та ІІІ ступенів. Вчителі отримали: свідоцтва про підготовку учнів до олімпіади, свідоцтва про підготовку переможців та подяки за активну участь в організації інтернет-олімпіад.
Зросли активність учителів, їх прагнення творчості, вчителі використовують різноманітні форми, прийоми педагогічної техніки, інтерактивні технології, впровадження яких викликають підвищений інтерес в школярів.
Учителі працювали над пошуком нових ефективних форм проведення групової та індивідуальної роботи.
Вчителі приймали активну участь у районних онлайн – вебінарах , виступали з доповідями.
Учні школи приймали участь у конкурсах, шкільних та районних олімпіадах.
Слід відмітити активну участь та результативність Дзензелівського ЗЗСО I- III ступенів у II етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів , наші учні посіли призові місця :
Арзамасова Вікторія, учениця 9 класу – III місце з хімії ( вчитель Самборська С.П.)
III місце з фізики (вчитель Загорійчук М.М)
Тацій Олександр, учень 9 класу – III місце з трудового навчання (вчитель Гутенко О.О)
Яблочкіна Юлія, учениця 11 класу – II місце з екології (вчитель Самборська С.П).
Учні школи брали участь у районних змаганнях з волейболу серед юнаків і дівчат.
Вчителі ШМО постійно відвідують уроки своїх колег обмінюючись між собою набутим досвідом, а також ведуть свої предметні блоги та сайти.
Під час карантинних обмежень, пов’язаних із пандемією COVID – 19 та запровадженням в країні військового стану із – за повномасштабного вторгнення російської федерації, робота з обдарованими і здібними учнями проводилась дистанційно.
Уже третій рік поспіль заклади освіти змушені працювати в умовах пандемії COVID – 19, а 24 лютого ще й в умовах військового стану, дистанційно. Вчителі МО активно розвивають свої інформаційно – цифрові компетентності, опановують нові освітні платформи, онлайн – інструменти та вебсервіси.
Пропонуємо їм на допомогу – електронні освітні ресурси розроблені та представлені працівниками освітньої галузі для участі в обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс.
Так за результатами цьогорічного районного Конкурсу на кращий електронний освітній ресурс Дипломом відділу освіти , молоді та спорту Маньківської селищної ради за перемогу у Конкурсі нагороджено вчителя географіі Сороку Н.А. за електронний навчальний посібник «Антарктида», 7 клас.
В роботі МО застосовувалися такі форми діяльності, як круглий стіл, наукові конференції де здійснювали практичні обговорення та аналіз змісту навчальних програм, надавалася допомога членам МО в реалізації завдань, що стоять перед педагогами.
Однак, разом з позитивними наслідками , є значні проблеми.
Це низький рівень навчальної мотивації, як наслідок , не достатньо висока якість знань на протязі навчання, недостатнє матеріальне і методичне оснащення кабінетів, емоційне вигорання вчителів.
Виходячи з вищесказаного , ШМО вчителів природничо- математичного циклу у 2022 -2023 н.р. буде вирішувати такі проблеми :
1. Продовжувати вести активну роботу по впровадженню сучасних освітніх технологій (особливу увагу приділити STEM- технологіям).
2. Удосконалити роботу по дистанційному навчанню здобувачів освіти.
3. Створювати всі умови для самореалізації всіх учасників освітнього процесу шляхом активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти , розкриттям їх творчого потенціалу і участі в інноваційній діяльності.
4. Продовжити роботу з талановитими і обдарованими дітьми.
5. Підвищувати рівень учбової мотивації і якість знань учнів через залучення їх у різні види роботи.
6. Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів МО, використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації, круглі столи, засідання МО.
Роботу ШМО вчителів природничо – математичного циклу за 2021 – 2022 н. р. вважати задовільною.
Керівник ШМО вчителів природничо- математичного циклу (Сорока Н.А.)